verchromen
verchromen
Heeft er iemand ervaring met onderdelen verchromen, heb carrelo kent.verlichting(montecarlo)chroom was erg aangetast ben nu aan het schoon maken en proberen de pitten eruit te halen, moeten werkelijk alle pitten eruit voor verchromen? materiaal word al aardig dun zie foto,iemand ervaring
gr.Peter
gr.Peter
- Attachments
-
- dsc04831.jpg (172.99 KiB) Viewed 884 times
-
Re: verchromen
Na verchromen zie je alles, werkelijk alles, dus ook die pitten.
Beste raad die ik je kan geven is om met het onderdeel naar een goede verchromer te gaan en hen te vragen , hoe het op te lossen.
Ik heb mijn leergeld betaald.
De grille omlijsting van mijn Flavia heb ik voor het verchromen laten lassen, er zaten twee roestgaten in.
Het zag er na het lassen in mijn ogen prachtig uit helemaal vlak.
Na het verchromen zag je echter precies de omtrek van de ingezette stukjes plaat terug, slijpwerk van de lasser toch niet goed genoeg.
Toen was het echter te laat, ik rij er nog steeds mee rond.
bert
Beste raad die ik je kan geven is om met het onderdeel naar een goede verchromer te gaan en hen te vragen , hoe het op te lossen.
Ik heb mijn leergeld betaald.
De grille omlijsting van mijn Flavia heb ik voor het verchromen laten lassen, er zaten twee roestgaten in.
Het zag er na het lassen in mijn ogen prachtig uit helemaal vlak.
Na het verchromen zag je echter precies de omtrek van de ingezette stukjes plaat terug, slijpwerk van de lasser toch niet goed genoeg.
Toen was het echter te laat, ik rij er nog steeds mee rond.
bert
Vandaag foto's gestuurd naar een verchromer in Reuver,heb zelf al erg veel weggehaald,en durf niet verder te slijpen, nuheb ik van horen zeggen ,dat ze eerst verkoperen, vrij dikke laag en dat doen ze nogmaals schuren ,slijpen dan zou de pitting weg moeten zijn ,eerst ook maar even horen hoeveel het gaat kosten,en hoop dat het 't waard is, heb al prijzen tussen 180 en 280 euro gehoord ,voor 2 kleine stukjes, die al goed voor bewerkt zijn zie foto's(toch zeker een verschil met de 1e foto's)
gr.Peter
gr.Peter
- Attachments
-
- dsc04841.jpg (182.22 KiB) Viewed 884 times
-
- dsc04843.jpg (142.61 KiB) Viewed 884 times
-
- dsc04844.jpg (113.12 KiB) Viewed 884 times
-
Voor die prijs heb j'er nieuwe...
-
Peter is wat je daar hebt,niet zamac?
ik weet uit ervaring met roosters op de motorkap van een ander type auto,dat men er enigzins een hekel aan heeft.
wij denken dat het een aluminium soort is,maar het bleek zamac ( een alumnium legering) die snel verontreinigd en zich daardoor slecht laat verchromen.
alleen met een dikke koperlaag zoals je beschrijft,zijn goede resultaten mogelijk,maar dat is dan ook arbeidsintensief en daardoor ook duur maar wel goed.
vraag er maar eens naar.
chromerij in Epe is ook goed hierin
bert
ik weet uit ervaring met roosters op de motorkap van een ander type auto,dat men er enigzins een hekel aan heeft.
wij denken dat het een aluminium soort is,maar het bleek zamac ( een alumnium legering) die snel verontreinigd en zich daardoor slecht laat verchromen.
alleen met een dikke koperlaag zoals je beschrijft,zijn goede resultaten mogelijk,maar dat is dan ook arbeidsintensief en daardoor ook duur maar wel goed.
vraag er maar eens naar.
chromerij in Epe is ook goed hierin
bert
Hoi Jean, heb ze voor die prijs nog niet zien liggen, weet dat er een aantal verschillen zijn, tav de rubbers op plaatwerk,die zouden dan recht zijn?(gehoord)
deze hebben de originele rubbers met de afbolling gelijk aan de achterplaat van Fulvia,
Gr.Peter
deze hebben de originele rubbers met de afbolling gelijk aan de achterplaat van Fulvia,
Gr.Peter
Hoi Bert, ze zijn inderdaad van zamac, ik wil er in ieder geval in reuver langs gaan, via mail en foto's kan ik ze voor 150 euro latan verchromen,
wil ze zelf te woord staan en ze laten zien,dan hoor ik het vaste bedrag wel en kunnen hun beter inschatting maken van arbeid...
gr.Peter
wil ze zelf te woord staan en ze laten zien,dan hoor ik het vaste bedrag wel en kunnen hun beter inschatting maken van arbeid...
gr.Peter
-
Hi Peter,
Ik heb ooit voor mijn Fulvia alle boutjes en moertjes laten galvaniseren bij HeijChroom in Amsterdam. Perfect werk. Ik heb toen gelijk gevraagd voor het opnieuw laten verchromen van de 'ombouw' van de kentekenverlichting. Was 90 euro per stuk (twee jaar geleden).
Inderdaad heb ik me laten vertellen dat Fiat's uit die tijd 'rechte' rubbers hadden en Fulvia's 'bolle' voor een perfecte passing op de achterplaat. Dat laatste is inderdaad zo bij mijn Fulvia.
De website heb ik bijgevoegd. http://www.multinal.com/beitsen-verzink ... erdam.html
Groet,
Sander
Ik heb ooit voor mijn Fulvia alle boutjes en moertjes laten galvaniseren bij HeijChroom in Amsterdam. Perfect werk. Ik heb toen gelijk gevraagd voor het opnieuw laten verchromen van de 'ombouw' van de kentekenverlichting. Was 90 euro per stuk (twee jaar geleden).
Inderdaad heb ik me laten vertellen dat Fiat's uit die tijd 'rechte' rubbers hadden en Fulvia's 'bolle' voor een perfecte passing op de achterplaat. Dat laatste is inderdaad zo bij mijn Fulvia.
De website heb ik bijgevoegd. http://www.multinal.com/beitsen-verzink ... erdam.html
Groet,
Sander
Hoi Sander, neem aan dat het dat ook waard was?(weet de prijs niet van nieuwe)ik heb ook de (originele ) met bolle rubber, komende week breng ik ze weg en weet dan ook wat het kost(vermoed rond 150 euro)komt dus bijna overeen met wat jij betaald hebt.
gr.Peter
gr.Peter
-
Haha, ik heb het bij vragen gelaten. De prima staat waarin ik ze gekocht heb stond niet in verhouding tot de 2x90 euro om ze super prima te krijgen. Ene er lag nog genoeg aan 'Fulvia' die wel wat euro's kon gebruiken...