wel of niet.

Discussie en vraagbaak over Lybra
rovako

wel of niet.

Unread post by rovako »

mijn lancia lybra 2.0 sw 2001 moet binnenkort weer voor de distributie,
ik zag op de brug dat de midden uitlaat slecht wordt,en de achterophanging veel roest begint te vertonen.
laten maken en verder rijden of toch kijken voor een andere auto.

graag jullie mening
kijk eens wat vaker naar je interieur.
de Wit

Re: wel of niet.

Unread post by de Wit »

Ik heb onze Lancia af laten voeren vanwege de hoge kosten om het motorblok te laten reviseren. Waterpomp kapotgelopen, olieverbruik dat tijdens 1 rit vertienvoudigde .. Ik mis haar nog dagelijks maar de kosten eraan niet.

Als je voor 1250 - 1300 euro een betere SW kunt krijgen als dat je nu hebt zou ik het niet laten.... Anders wel investeren in je huidige.

Ter vergelijk, onze 2002 SW is met 2.5 ton op de teller afgevoerd.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
rovako

Unread post by rovako »

ja ik twijfel ook erg mijne heeft nu 96000 km origineel op de teller.
en het is verder een heerlijke auto.
kijk eens wat vaker naar je interieur.
Stupendo

Unread post by Stupendo »

Als de motor nog kerngezond is (lage kilometerstand is dat dus niet per definitie) en de kosten van de ophanging niet al te hoog zijn is het wel de moeite waard om de distributie nog te doen. Toch, tweedehands veel jongere auto's zijn relatief erg goedkoop en zoals ik al eerder heb gezegd; je komt er bij oudere auto's niet onder uit dat er toch met enige regelmaat kleine dingetjes kapot gaan.

Zo zou ik van de week met mijn vader en zijn 17 oude Spider naar Frankrijk rijden. Na 15 kilometer kreeg ik het raam niet meer dicht (wel open, relais hoorde je klikken maar alleen bij omlaag drukken). Klein gebrekje (waarschijnlijk relais overleden) maar genoeg om terug te moeten keren en met zijn 166 te moeten gaan. Bij een auto tot pakweg 8 jaar oud is die kans toch wel wat kleiner. Zeker met de bouwkwaliteit van de Italianen tegenwoordig.

Succes met de keuze.
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Als de roest op de achterwielophanging oppervlakkig is, dus geen gaten, behandelen en lekker doorrijden.
De rest is gewoon onderhoud dus lekker doorrijden.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
nieboer

Unread post by nieboer »

Je weet nu wat je hebt, als je een andere koopt is het maar weer afwachten of het heel blijft en er geen verborgen gebreken zijn.
Distributieriem is gewoon onderhoud en de wielophanging is waarschijnlijk ontroesten en in de tectyl of met andere antiroestmaterialen behandelen.
hansvanreekum

Unread post by hansvanreekum »

Zoals anderen ook melden, als ze verder helemaal goed is, is het met die km stand toch zeker de moeite waard. Afgelopen week weer dik € 500 in mijn 1.8 geïnvesteerd. Beurt met nieuwe remmen achter en stappenmotor (liep onregelmatig stationair) bij Arendse in Duiven (top service). Kreeg een 2.0 mee (wat een fijne motor), maar was weer blij met de mijne waar alles het aan doet en niets rammelt. Heeft nu 186.000 gelopen.
Je weet wat je hebt en wat er aan gedaan is, dat moet je bij een andere auto eerst weer afwachten.
Voormalig bestuurder van een grijze 1.8 LX LPG (2000)
Nu Volvo S60 D5 (2002)
dickh

Unread post by dickh »

Van de mijne is vorig jaar de hele achterbrug geheel ontroest (staalborstel, daarna deels gestraald) en vervolgens grondig getectyleerd. Gratis. Jawel, GRATIS! Door een stagiair in m'n garage waarvan de eigenaar een "minder leuke, want die kom je ook tegen, knaapje" -klus zocht en in mijn onderstel een zeer geschikt oefeningetje vond. Kijk, die mazzel moet je ook eens hebben...

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”