Luidspreker rechts doet het soms wel, soms niet. Het betreft de grote, niet die van de hoge tonen.
Het ligt niet aan het stekkertje van de luidspreker en het zit ook niet in de radio, want verschillende radios er in gehad.
Wie heeft er een idee? Ik kan als test nog links en rechts verwisselen. Als dat niet lukt nieuwe snoertje trekken?
Luidspreker rechts doet het soms
Re: Luidspreker rechts doet het soms
Het zal hoogstwaarschijnlijk toch aan de stekkerverbindingen liggen, die corroderen snel, omdat het in de deur flink vochtig kan zijn
De stekkertjes op de luidspreker zelf vallen vaak wel mee, maar vlak boven de speaker zit een gele stekkerverbinding, die meestal de boosdoener is, hogerop in de deur zit er nog eentje ..
.. als je de speaker zelf losdraait en iets kantelt kun je er bij zonder het deurpaneel te hoeven verwijderen (wel is het handig om het paneel aan de onderzijde een stukje los te trekken, dan krijg je de ruimte die je nodig hebt)
Dan de stekkers goed schoonmaken en evtl contactspray, ik heb er zelf nieuwe schuifstekkertjes op gezet, daarna nooit meer last gehad ..
.
De stekkertjes op de luidspreker zelf vallen vaak wel mee, maar vlak boven de speaker zit een gele stekkerverbinding, die meestal de boosdoener is, hogerop in de deur zit er nog eentje ..
.. als je de speaker zelf losdraait en iets kantelt kun je er bij zonder het deurpaneel te hoeven verwijderen (wel is het handig om het paneel aan de onderzijde een stukje los te trekken, dan krijg je de ruimte die je nodig hebt)
Dan de stekkers goed schoonmaken en evtl contactspray, ik heb er zelf nieuwe schuifstekkertjes op gezet, daarna nooit meer last gehad ..
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Koen, Dank je wel.
Zou heel mooi zijn.Ik ga het proberen.
Zou heel mooi zijn.Ik ga het proberen.
Eindelijk de rechter deur eens open gehaald. 2 stekkers gevonden: 1 van de lage tonen en 1 van de tweeter (ik heb geen bose).
Beide stekkers zijn niet gecorrodeerd, deur is droog van binnen. Ik heb de contactjes wat strakker gezet en contactspray gespoten.
Meer stekkers zitten er niet.
Helaas is probleem nog niet weg. Lage tonen doen het soms wel, soms niet.
Wie heeft er nog een idee?
Kabelbruek? defecte speaker? Contact bij radio?
Alvast dank.
Beide stekkers zijn niet gecorrodeerd, deur is droog van binnen. Ik heb de contactjes wat strakker gezet en contactspray gespoten.
Meer stekkers zitten er niet.
Helaas is probleem nog niet weg. Lage tonen doen het soms wel, soms niet.
Wie heeft er nog een idee?
Kabelbruek? defecte speaker? Contact bij radio?
Alvast dank.
Meten is de laatste optie. Vermoedelijk zit er inderdaad een kabelbreukje dan in de doorvoer .. Multimeter pakken en meten...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Wat ook nog zou kunnen is dat de grote stekker die op de deur zit wat gecorrodeerd is. Je zou deze even los kunnen halen en in kunnen spuiten met contact spray. contact 21 en 22 volgens het werkplaatshandboek.
Groetjes,
Hans
Groetjes,
Hans
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Ga ik beide proberen. Dank.
Doet de grote het wel? Want de voeding naar de luidsprekers in het portier loopt over dezelfde + en - kabel volgens het schema. Is misschien de elco op de tweeter niet kapot?
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW