Nieuwe Thesis driver

Discussie en vraagbaak over Thesis
Veldhuijzen38

Nieuwe Thesis driver

Unread post by Veldhuijzen38 »

Goedendag allen!

Mijn naam is Martijn Veldhuijzen, 25 jaar oud en woonachtig in Deurne.
Ik werk bij DAF testing en op zaterdagen bij Auto Italia in Deurne. U raadt het al, ik ben monteur.

Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik alleen nog maar Italiaans gereden, op een oude Mercedes brandweerbus na. De rest van de auto's, zijn onder andere een aantal Fiat Uno's ( ook de turbo versie), een Dedra, een Lybra Intensa, en een Kappa Coupe. Je kunt dus wel zeggen dat ik van mijn werk mijn hobby heb gemaakt.

De laatste, qua kwaliteit vergelijkbaar met een Leopard tank... heeft me overal heen gebracht, zonder een enkel probleem gekend te hebben. Omdat er dus maar weinig was te sleutelen werd de auto een beetje saai. Na lang overwegen heb ik het risico aan gedurfd een Thesis te kopen.

Mijn bolide, voorzien van een 3,0 V6 heeft Sportiva velgen, en heeft inmiddels 205.000 op de klok staan. Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij ik zoveel nekken heb zien draaien. Wat een aandacht krijg je met een Thesis, dat had ik van te voren nooit gedacht!

Er zijn al diverse dingen gebeurd aan de Lancia, en momenteel ligt de hele achterwielophanging uit elkaar. Zo zijn de klinken weer gerepareerd, en diverse interieurdingetjes gerepareerd. Vandaag brak er een achterveer, en bleek bij nadere inspectie ook de andere kant kapot te zijn. Ook de reactiestangen liggen er natuurlijk uit, net als een verbindingsstang tussen de draagarmen achter.
Daarnaast doet de airco het niet (relais klikt wel), en heeft de automaat soms een eigen leven. Deze is overigens al een ooit vervangen. Verder komt er regelmatig een automaatfout op het scherm in combinatie met de EPB, die na een nieuwe start weer weg is (heerlijke Italiaanse elektronica)