beste lanciaisten
ik ben in bezit van mc 2 serie gekocht bij Luc Herremans destijds na jaren gestockeerd te hebben gestaan wil ik er mee gaan rijden
en ja ik vindt mijn documenten niet meer de wagen kwam van mondial car center in Kortrijk wat moet ik doen om weer documenten te bekomen
de auto is sinds mijn aankoop 20 jaar terug niet meer ingeschreven geweest .
lancia monte carlo 2 serie
Re: lancia monte carlo 2 serie
Je kan best een PV bij de lokale politie laten maken voor verlies van boorddocumenten. Hiermee kan je bij de invoerder, Fiat Auto Belgio, een gelijkvormigheidsattest aanvragen. Een dealer kan je hier eventueel bij helpen. Niet eenvoudig want de meeste nieuwe Lancia dealers hebben geen kennis en interesse in de FFF-geschiedenis van het merk (lees: ze verkopen je liefst een 'nieuwe [s]Chrysler[/s] ' Lancia) .
Als je een GV-attest hebt kan je haar bij de autokeuring aanbieden met een handelaarsplaat (Z-plaat) om zo een inschrijvingsdocument te bekomen.
Ik heb destijds een Fulvia uit Nederland ingevoerd en heb geen gelijkvormigheidsattest (kentekenbewijs heet dit in NL), dit bleek niet nodig voor de keuring/inschrijving (als Oldtimer) omdat het een importwagen was. Misschien steek je best ook je licht eens op bij een keuringscentrum (www.sbat.be)
Gezien de wagen lang uit het verkeer geweest is denk ik wel dat het verstandig is om eerst de basisfuncties na (te laten)zien alvorens op de openbare weg te komen, met of zonder Z-plaat...
Suc6
Als je een GV-attest hebt kan je haar bij de autokeuring aanbieden met een handelaarsplaat (Z-plaat) om zo een inschrijvingsdocument te bekomen.
Ik heb destijds een Fulvia uit Nederland ingevoerd en heb geen gelijkvormigheidsattest (kentekenbewijs heet dit in NL), dit bleek niet nodig voor de keuring/inschrijving (als Oldtimer) omdat het een importwagen was. Misschien steek je best ook je licht eens op bij een keuringscentrum (www.sbat.be)
Gezien de wagen lang uit het verkeer geweest is denk ik wel dat het verstandig is om eerst de basisfuncties na (te laten)zien alvorens op de openbare weg te komen, met of zonder Z-plaat...
Suc6