gaat het nu toch gebeuren met de vrijstelling?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
fulviabert

gaat het nu toch gebeuren met de vrijstelling?

Unread post by fulviabert »

Ik lees nu net dat er een soort principe akkoord ligt voor de motorrijtuigen belasting voor oltimers.
Zie de bijgesloten brief.

bert
Attachments
kamerbrief-alternatieven-afschaffing-vrijstelling-mrb-oldtimers.pdf
(9.5 KiB) Downloaded 36 times
de Wit

Re: gaat het nu toch gebeuren met de vrijstelling?

Unread post by de Wit »

Voor wat ik kees is dit voor de hobbyist een eerlijk alternatief en zien we binnenkort heel veel Mercedes 190 en ouder terug op marktplaats of bij de sloop....
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
bart

Unread post by bart »

Adieu Gamma, viva Fulvia?
fulviabert

Unread post by fulviabert »

het lijkt er inderdaad op dat men met name de LPG en diesel rijder hiermee te lijf gaat.
Voor de LPG rijder is het alternatief simpel: LPG eruit en dan een kwart MRB betalen en de maanden december,januari en februari niet rijden.
Voor de dieselrijder is het zuur.
Ben in mijn geval dan wel weer blij met een fulvia uit eind 60,

laten we het maar eerst eens zien gebeuren,het jaar duurt nog even en er kan nog een boel gebeuren

bert
de Wit

Unread post by de Wit »

Gelukkig pakt deze regeling wel het echte pijn punt aan : stinkende roetuitbrakende diesels die nu gebruikt worden door "liefhebbers" die anders in afgetrapte 4e hands barrels van apk tot apk reutelen.
De echte liefhebbers zoals de mensen in dit deel van het forum worden hier met de voorgestelde regeling ook wel lichtelijk gestraft maar niet zo zwaar als de wannabe oldtimerrijder.

We zullen het meemaken, veel invloed heb ik er sowieso niet op... Voordat onze Lybra belastingvrij is heb ik haar al mogen ombouwen naar plug-in elektrisch aangedreven.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
bart

Unread post by bart »

Maar het is wel jammer voor autos als de Gamma, al dan niet op lpg zoals de mijne. Ze zijn minder dan 40 jaar oud, weinig waard en alleen dankzij een aantrekkelijke status als klassieker op de weg te houden. Wanneer heb jij voor het laatst een gamma berlina voorbij zien rijden. Ik rij nu al 7 jaar in zo'n ding en ben nog nooit onderweg een andere tegengekomen.

En ik snap ook niet dat, in het kader van het milieu, gasrijders over dezelfde kam geschoren worden als dieselsaars.

Bart
Space

Unread post by Space »

bart Schreef:
-------------------------------------------------------
> >
> En ik snap ook niet dat, in het kader van het
> milieu, gasrijders over dezelfde kam geschoren
> worden als dieselsaars.
>
> Bart

De gasrijders worden ook onder de noemer "misbruiker" van de huidige regeling weggezet.
"Old-timer" op gas is meestal in gebruik als super goedkoop alternatief woon/werkverkeer en daar worden verhoudingsgewijs veel kilometers mee gereden.En zoals altijd natuurlijk, zullen de (waarschijnlijk paar) goeden lijden onder de kwaden...
(en vergeet niet de vele stinkende "Maroc" 190E's Diesels.......
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
JeroenF

Unread post by JeroenF »

Daar gaan we weer. Dat ze iets willen doen aan ongelijke behandeling kan ik voorstellen. Waar ik niet tegen kan is het geen of minder belasting heffen presenteren als kostenpost. Blijkbaar ziet de overheid wat wij verdienen als eigen geld en moeten we blij zijn dat ze niet alles opeisen.
Laat ze minder geld uitgeven, dan hoeft de auto geen melkkoe te zijn en kunnen we dit soort symboolpolitiek achterwegen laten.

Wie overigens dagelijks een klassieker rijdt om wegenbelasting te besparen begrijp ik zo ie zo niet. Vergeleken met de onderhoudskosten en brandstofkosten is het peanuts.

Maar we hoeven ons in ieder geval niet te vervelen met deze overheid (:P)
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Ik probeer dagelijks m'n fulvia(gekocht op gas)te rijden,niet voor het geld te besparen,maar gewoon om dat het zo fantastisch rijd en ik er zoveel lol aan heb, ik ben nog vrijgesteld van belasting, maar 120 euro zou ik er ook nog voor over hebben......das 1x uiteten gaan met de fam....
jojo

Unread post by jojo »

De goede lijden toch altijd onder de kwade?
Heb zelf naast de fulvia (op gas) ook nog een jaguar (ook op gas)
Als ik met beide auto's 1000km per jaar rij is het veel ,maar na 5 jaar rijden heb je de gas installatie ook terug verdient.. Scheelt ook weer octaanbooster in de benzine gooien.. alles voor t milieu..
Politiek denkt gas en diesel rijders rijden veel , laten we afgezien van al jaren een kwartje te veel betalen eens kijken of we nog wat meer kunnen melken..
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”