Vraagje(s) ...

Discussie en vraagbaak over Thesis
merindol

Vraagje(s) ...

Unread post by merindol »

Hallo

Nieuw lid hier uit Tongeren (B). Thesis 2.4 20V JTD (163 pk). Heel trots, maar af en toe lichtjes geïrriteerd door vele elektronische storinkjes en meldingen. Niks ernstigs, maar soms vervelend (melding zogezegd defecte handrem, lichtregeling ...). Nu, vanmorgen ging het portier van de chauffeur niet meer elektrisch open. Idee? Manueel gaat wel, gelukkig, maar ja, als je een elektrische deur hébt ... Ook: ik heb enkel cd-speler in tussenconsole: is die ook geschikt voor het afspelen van navigatie-cd? Zo ja, waar kan ik er nog aan eentje geraken? Voor het overige kan ik het niet laten, telkens ik ben uitgestapt, me om te draaien en te genieten van die ongelooflijk prachtige Thesisvormen: je neemt er heel wat mogelijkse onzekerheid en ongemak met plezier bij. Hopelijk wordt dit laatste niet erger ...
gergely

Re: Vraagje(s) ...

Unread post by gergely »

Welkom bij deze diva-liefhebbers...
Voor vrijwel elk pijntje of kwaaltje is er hier op het forum wel een therapie beschreven door echte thesis-ten, die hun lief en leed graag delen.

Doe er je voordeel mee..
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
HBP

Unread post by HBP »

Op de portierstoring kan ik je geen antwoord geven , de cd-gleuf in je dasboard is voor je navigatie ja.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Johnxj

Unread post by Johnxj »

Hallo landgenoot,

Sinds december 2012 ook een gelukkige Thesis(2.4 20v JTD automaat) eigenaar.

Wat het elektrisch portierslot betreft, kan ik je jammer genoeg geen advies geven. Dat is me zelf nog niet overkomen. Misschien
De vele meldingen zoals EPB, Engine Control management, Variosteer, lichtregeling, etc komen bij mij ook regelmatig voor maar verdwijnen ook steeds. Op dat vlak is het ook een echte Italiaanse auto. In elk geval niets om je zorgen om te maken. Tot op heden heb ik buiten een lege batterij nog geen panne gehad.

Aangaande de navigatie cd, van een vriendelijke Nederlandse Thesis eigenaar heb ik een originele Thesis navigatie cd toegestuurd gekregen. Als je wil, kan ik je ze wel opsturen Bij mij werkte de cd jammer genoeg trouwens niet gezien ik blijkbaar een Executive uitvoering heb, dus navigatie is hardwarematig uitgeschakeld.

Nu een oplossing zoeken voor mijn achterlicht want sinds enkele dagen brandt van de rechterunit enkel het bovenste gedeelte nog... contactspray leek slechts even te helpen(misschien een idee voor je deurslot)?

Nog veel rijplezier!
de Wit

Unread post by de Wit »

John,

verder naar beneden wordt je probleem uitvoerig besproken. ( http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 04,1130790 )
Het lijkt te maken te hebben met een breukje in de print van het achterlicht, sommige mensen hebben dit weten te verhelpen door de gebroken printsporen te herstellen of overbruggen.
Ikzelf rijdt helaas geen Thesis maar door 4 jaar dit forum dagelijks uit te pluizen pik je genoeg op :-D
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
merindol

Unread post by merindol »

Hallo

Bedankt voor je berichtje. Ik had enkele bestanden gedownload van een Nederlandse Lancista, gebrand op schijf ... maar jammer genoeg geen actie. Ik weet nu niet of dit bij mij ook niet werkt (kan je dit ergens zien?) Ik zie trouwens dat ik via de Connect-knop ook niet alles kan veranderen (sommige zaken grijs). Heb je toevallig ook nog de basis-cd van Thesis (instellinegn e.d.). Je mag die navigatie-cd zeker opsturen: laat me de kosten weten en ik stuur je m'n adres door.

Bedankt en nog veel plezier!
Peter
Johnxj

Unread post by Johnxj »

Dag Peter,

Ik vrees dat wanneer je in het Connect menu enkele zaken niet kan selecteren, die opties inderdaad zijn uitgeschakeld door de constructeur. Bij mijn Thesis is dit ook zo.

Stuur me even een privé bericht via het forum met je adresgegevens. Kosten voor de post hoeft niet want ik denk dat het maar een paar postzegels zijn.

Leest jouw cd-speler ook andere cd's? Lijkt wat domme vraag maar die van mij leest dus niets, noch audio cd's of de navigatie cd's.

Hier een link waar je kan kijken welke uitvoering en exacte productiedatum jouw Lancia had, na het invullen van je chassisnummer(VIN): (FIAT Eper)

FIAT EPER

Groeten,

John
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”