EGR of LMM?

Discussie en vraagbaak over Thesis
Olof

EGR of LMM?

Unread post by Olof »

Sinds kort heb ik een motor management storing met mijn thesis: 2.4 JTD 20V

Uitlaten lezen gaf het volgende: luchtmassa meter stuk, EGR klep stuk, een kabel breuk of slechte verbinding.

De symptomen: Bij koude start heeft de auto tot 1500 toeren weinig trekkracht. Daarboven en als hij warm is, rijdt de auto normaal.
Rijden met de stekker uit de luchtmassa meter, geeft de auto trekkracht bij koude start. Wel is er duidelijks roetuitstoot natuurlijk.

Navraag bij squadra tuning geeft dat zij eerder de EGR klep verdenken (deze is overigens in november vervangen). Zal ook nog even rijden met afgedopte EGR klep.

Heeft iemand nog suggesties of dezelfde klacht ooit gehad?

Groet Olof
HBP

Re: EGR of LMM?

Unread post by HBP »

Ik heb dit eens aan de hand gehad met mijn oude kappa, de garage heeft toen gewoon de EGR afgedopt en de auto reed als nooit te voren zo goed.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s

Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.

Een echte lancia addict dus.....
Olof

Re: EGR of LMM?

Unread post by Olof »

Storing motormanagement verholpen

Ik heb een tijdje rondgereden met een afgedopte egr klep. Hiermee was de roetuitstoot en het vermogensprobleem opgelost, maar ging natuurlijk het storingslampje niet uit. Nu heb ik een nieuwe EGR klep gemonteerd, storingslampje ging in eerste instantie niet uit, maar na een ritje van 250 km ging het lampje uit en rijdt de auto als vanouds.

Nog bedankt voor de tip HBP,
Groet Olof
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”