Spanningsregelaar Ducellier 8371

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
paulrotterdam

Spanningsregelaar Ducellier 8371

Unread post by paulrotterdam »

Beste mensen,
Helaas heeft mijn spanningsregelaar de geest gegeven. De dynamo laadt, echter geeft de spanningsregelaar geen output richting de accu. Heb via wat zoekwerk hier gevonden dat er orgineel een Ducellier 8371 in de Fulvia 1.3 1973 zit. Heb op ebay.it er wel een stel gevonden, maar als ik dan toch een regelaar moet monteren, monteer ik liever een nieuwe - electra moet gewoon goed zijn. Weet iemand wat een goed modern alternatief is en waar die te koop is? Hoor graag van jullie.

groet Paul
Attachments
photo.jpg
photo.jpg (37.29 KiB) Viewed 380 times
TVD

Re: Spanningsregelaar Ducellier 8371

Unread post by TVD »

Paul,

Een alternatief is een moderne alternator zoeken die op de fulvia past; deze hebben een ingebouwde elektronische regelaar.
Misschien hebben andere forumleden hier ervaring mee en kunnen ze je op weg helpen met wat type-voorbeelden?
Een koopje zal het alvast niet zijn vrees ik.

Ik heb vorig jaar een 'nieuwe' (lees: new old stock) Ducellier 8371 gekocht via ebay, die doet het prima.
Als je een beetje een gewaardeerde verkoper hebt dan kan je probleemloos een teruggave afdwingen mocht de regelaar niet werken.

Kijk eens naar deze; twee regelaars (onverkochte veiling 30 Jan, 2013) waarvan één 'nieuwe'.
De verkoper eens contacteren?

http://www.ebay.co.uk/itm/Two-Vintage-D ... 0788563672

Succes.
paulrotterdam

Re: Spanningsregelaar Ducellier 8371

Unread post by paulrotterdam »

Heb er ook eentje gevonden via ebay, in de Renault 4 zit exact dezelfde gemonteerd. Dit weekend maar eens monteren
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”