Fonteintje in de auto :X

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
sw_driver

Fonteintje in de auto :X

Unread post by sw_driver »

Zo, net ff de Ypsizon naar de wasstraat gereden om na de winter weer ff schoon het voorjaar tegemoet te mogen zien. De eigenaresse doet dat toch niet.. :s

Maar, toen ik uit de wasstraat kwam hoorde ik een heel flauw gedempte plof (ik weet het niet eens zeker ineens kwam er warm water uit de kachel in plaats van warme lucht.

Verder niets bijzonders, alleen dat.

Nou visioenen als dat ik de Ypsizon bij het grofvuil kon zetten enzo kwamen in me op.

Maar thuis aangekomen met hevig beslagen ruiten en in de vieze miezerregen toch de parafanplaat er even afgehaald, wat een K-karwei man... En de parafan stond vol water, de twee uitstroomopeningen waren dichtgeslibt. Door geprikt, schoongemaakt en de parafanplaat weer gemonteerd..

En wat denk je, na een paar spettertjes vocht, gewoon weer warnme lucht....

Nu ben ik toch benieuwd of ik nog meer kan verwachten, hieruit.... Een beetje klussen aan de auto vind ik best leuk, maar dan wel als ik het wil en niet te pas en te onpas omdat het nodig is... :s... Zo heb ik gister dus een nieuwe achterwisser en grille gedaan, harstikke leuk... maar met 4 graden in de miezerregen noodgedwongen klussen is niet mijn ding... :(

Dus, denk je dat het hiermee weer uit de wereld is of kan ik nog meer verwachten??
Koen

Re: Fonteintje in de auto :X

Unread post by Koen »

Je weet nu waar die twee uitstroomopeningen zitten. Je hoeft de paravan er niet voor los te maken om die openingen open te krijgen / prikken.
Motorkap open, zo'n uitstroomopening op de smalle kant tussen duim en wijsvinger 'drukken'.
En met de andere hand pulk je er de troep uit.
Iets lastiger te bereiken voor de opening aan chauffeurszijde, indien er de motorruimte goed gevuld is.

Je kan ook de interieurfilter en zijn behuizing weghalen voor wat meer zicht onder de paravan.
"Nadien alles goed spoelen" :D
Dus, denk je dat het hiermee weer uit de wereld is of kan ik nog meer verwachten??
Ik durf niet te antwoorden.... :S :)

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
koentje

Unread post by koentje »

ik durf het ook niet te zeggen ik had geen fontijn maar wel het zelfde euvel :P
En wat me naamgenoot zegt ik zou het volgende keer vanuit de motorkap opening doen dan kan je er ook goed bij.
(spreekt uit ervaring)
sw_driver

Unread post by sw_driver »

Volgens mn vrouw is het opgelost... geen natte ramen meer en de stank waar ze eerder over klaagde is ook weg..

Wij blij..

:)
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”