nou de regelunit van de ruitenwisser is het dus niet!!!waarschijnlijk toch het motortje.
de ruitenwisser staan weer steeds stil,als ik de hendel helemaal naar boven duw en vast hou,dan werkt hij weer??
tevens deed ik de achterklep open en men die ging zwaar,en bleef ook niet meer staan!!gasveren kapot?
ook heb ik pas de voorophanging laten vervangen ivm met gebonk,nu is het gebonk weer terug.
sta op he punt om de dame weg te doen.ik blijf bezig met haar.
vrouw lief zeg natuurlijk weg en ik wil haar nog niet laten gaan.
staat pas 84000 km origineel op.
maar ja steeds deze ellende schiet ook niet op.
:S
pppffff
Re: pppffff
Niet weg doen!
Natuurlijk als je ruitenwisser's het niet doen is erg vervelend. Zelf nooit problemen mee gehad dus ik denk dat het een kwestie van pech is. Lybra's verdwijnen snel en misschien is het een idee om een kompleet mechanisme met motor 2e hands te kopen.
84.000 km op de teller is jouw lybra nog als nieuw.
Gascylinders van de achterklep niet moeilijk overdoen gewoon vervangen. Deze zijn gewoon een keer af.
Het geklapper is bekend punt. Had het zelf voor en achter. Is een zwak punt maar niet onoverkomelijk. Naar een bedrijf gaan die bekend is met deze lybrakwaal.
Mijn lybra heeft nu 320,000 gelopen en heb ik gekocht met 140.000 in 2007. Met de ruitenwissers nooit problemen gehad. Gascylinders 1 keer vervangen en afgelopen jaar de wielophanging aan laten pakken. 3 jaar geleden zijn de wieldraagarmen voor vervangen en 2 keer stuurkogels laten doen gedurende dat ik eigenaar ben.
Succes!
Menno
lybra sw 1.9 jtd intensa 2002
Natuurlijk als je ruitenwisser's het niet doen is erg vervelend. Zelf nooit problemen mee gehad dus ik denk dat het een kwestie van pech is. Lybra's verdwijnen snel en misschien is het een idee om een kompleet mechanisme met motor 2e hands te kopen.
84.000 km op de teller is jouw lybra nog als nieuw.
Gascylinders van de achterklep niet moeilijk overdoen gewoon vervangen. Deze zijn gewoon een keer af.
Het geklapper is bekend punt. Had het zelf voor en achter. Is een zwak punt maar niet onoverkomelijk. Naar een bedrijf gaan die bekend is met deze lybrakwaal.
Mijn lybra heeft nu 320,000 gelopen en heb ik gekocht met 140.000 in 2007. Met de ruitenwissers nooit problemen gehad. Gascylinders 1 keer vervangen en afgelopen jaar de wielophanging aan laten pakken. 3 jaar geleden zijn de wieldraagarmen voor vervangen en 2 keer stuurkogels laten doen gedurende dat ik eigenaar ben.
Succes!
Menno
lybra sw 1.9 jtd intensa 2002
-
Kijk nog eens bij mijn vorige reaktie over dit onderwerp.

ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
het punt dat ik twijfel over wegdoen komt omdat ik al aaardig wat andere dingen heb gehad.
4 jaar geleden aanrijding voorkant in elkaar € 5000,- schade eigen schuld.stond toen net 20000 op de teller.
3 jaar geleden met pech op de berg naar italie kokende motor zowel op de heen als op de terug weg.
2 jaar geleden op vakantie in nederland weer temp oplopen kunnen redden net aan.
2 jaar geleden 3 ramen die kapot gingen bekende probleem.
2 jaar geleden buurman mijn achterscherm ingereden.
nu de ruiten wissers en bonken .
ik wordt er een beetje gek van!!
maar het blijft een mooie auto met veel passie.
en dat vindt je niet gauw terug in een ander merk.
4 jaar geleden aanrijding voorkant in elkaar € 5000,- schade eigen schuld.stond toen net 20000 op de teller.
3 jaar geleden met pech op de berg naar italie kokende motor zowel op de heen als op de terug weg.
2 jaar geleden op vakantie in nederland weer temp oplopen kunnen redden net aan.
2 jaar geleden 3 ramen die kapot gingen bekende probleem.
2 jaar geleden buurman mijn achterscherm ingereden.
nu de ruiten wissers en bonken .
ik wordt er een beetje gek van!!
maar het blijft een mooie auto met veel passie.
en dat vindt je niet gauw terug in een ander merk.
kijk eens wat vaker naar je interieur.
Jan Hoornstra Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijk nog eens bij mijn vorige reaktie over dit
> onderwerp.
dat ga ik nu ook maar eerst proberen voor ik er een andere nieuwe motor in zet.
ga namelijk over 6 weken op wintersport met de dame en wil niet voor verassingen te komen staan.
-------------------------------------------------------
> Kijk nog eens bij mijn vorige reaktie over dit
> onderwerp.

dat ga ik nu ook maar eerst proberen voor ik er een andere nieuwe motor in zet.
ga namelijk over 6 weken op wintersport met de dame en wil niet voor verassingen te komen staan.
nou vanmiddag de wissermotor uitgebouwd open gemaakt pootjes strakker gezet nieuw vet erin.
en inbouwen de hap.nog steeds het zelfde probleem.:X:X
toch maar een nieuw motortje plaatsen.Of heeft iemand nog tips???
en inbouwen de hap.nog steeds het zelfde probleem.:X:X
toch maar een nieuw motortje plaatsen.Of heeft iemand nog tips???
Heb je het wisserframe zelf al met vet gesmeerd. Dat is bij mij eens de oorzaak geweest. Heb uiteindelijk een jaar later alsnog een ander gebruikt wisserframe gemonteerd, want er zat teveel speling op de kogels, en daardoor bleef de wisser op een dood punt hangen. Nu al zeker 5 jaar geen problemen meer gehad. je kan de stangen losmaken door er een steeksleutel onder te steken bij de kogel, en dan wip je deze los.
ja deze zitten ook in het vet en hebben weinig spelling.als je bedieningshendel op eenmalig zet(naar boven drukken)doet hij het zet ik hem in een andere stand dan gebeurd er niks??
misschien toch de schakelaar/hendel zelf?
misschien toch de schakelaar/hendel zelf?
Zo lijkt het haast wel.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Krek!
B)-
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)