test inclinatie koplampen bij start

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

test inclinatie koplampen bij start

Unread post by Rino »

Hallo,

de Thesis naar de Lancia dealer gebracht om de inclinatie van de koplampen te herstellen. Ze hebben het drijfstangetje (art. 60669421 €20,28) en de sensor (art. 51757670 €91,83) vervangen.

Bij mijn weten knikken de koplampen bij het starten even 'goeie dag'. Echter toen ik de auto bij de garage startte was er geen op- en neerbeweging vd koplampen. De dealer vertelde me dat ze het systeem opnieuw geprogrammeerd hebben om geen de test bij het starten te laten uitvoeren. De koplampen blijven bij het starten dus stil.

Lijkt me een dubieus verhaal. Wie kan het verhaal van de dealer bevestigen ?

Dank bij voorbaat voor de feedback. Rino
gergely

Re: test inclinatie koplampen bij start

Unread post by gergely »

Wat ik me ingelezen heb over Xenon-lampen, is het juist die inclinatie die van belang is, Daarom is de initialisatie van belang: de belading enz heeft invloed op de koplampstand (inclinatie).
Zou je dat niet doen, dan loop je het risico op dat vreeeeeeselijke (en foute) aftermarket effect.... zij het dat je lichtkleur dan nog wel goed is.

Daarnaast ben ik een tegenstander van het zomaar uitzetten van standaard functionaliteit. Zo is bij mij het alarm ooit 'uit' geprogrammeerd, omdat het alarm te vaak spontaan afging. Na het uitzetten had ik elke keer die hinderlijke melding van inbraakpoging. De oorzaak echter lag bij de zwakke accu... na vervanging van de accu heb ik het alarm weer laten aanzetten.

Ook hier lijkt mij dit GEEN oplossing Rino!
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rino

Unread post by Rino »

Ik ben het met je helemaal eens Gergely. Het uitzetten is geen oplossing. Trouwens een oplossing voor wat ? Volgens mij willen ze me belazeren met het excuus van het herprogrammeren. Die koplampen moeten gewoon telkens 'knikken' als het contact op start wordt gedraaid. Dat is volgens mij de standaard. Al de rest telt niet. Heb ik gelijk ? Wie spreekt me tegen ?
gerrit

Unread post by gerrit »

zo hoor het ze moeten kniken om de belasting in byvoorbeeld de koffer ruimte temeten of er iets zwaars inligt of niet
Ad de Hoog

Unread post by Ad de Hoog »

Rino

Ik zou maar eens contact opnemen met een LANCIA dealer die wel verstand heeft van een Thesis.
Even een belletje naar Halan zou ik zeggen

Ben benieuwd.
Ad
Thesis 2.4 JTD 10V Emblema Grigio Botticelli 2002
Rino

Unread post by Rino »

Ik had net een helend telefoongesprek met René. Nee niet wat mijn verkoudheid betreft. Hij attendeerde me op de stekker die uit de centrale werd gehaald om de irritante akoestische foutmeldingen te stoppen. Ben ik meteen gaan controleren. Bleek dat de dealer de stekker weer goed heeft aangesloten. Omdat ik nog een test niet kon laten heb het contact opgezet en wat blijkt : de koplampen gingen "neer en op". Geen foutmeldingen.
Waarom ze het nu wel doen snap ik niet. Meer dan de auto een dag en een nacht in de garage te parkeren heb ik niet gedaan.

Ik denk hieruit te kunnen concluderen dat het systeem programmeren waarbij de testbewegingen uitgesloten worden niks meer dan een verhaal is.
gergely

Unread post by gergely »

Wederom aangetoond, dat de thesis zelfhelend is..... fantastisch toch!!!
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”