koplamp sproeiers

Discussie en vraagbaak over Thesis
deltaone2009

koplamp sproeiers

Unread post by deltaone2009 »

Weet iemand of je die rvs plaatjes makkelijk kunt vervangen van de sproeiers . Of moet je heel nieuw onderdeeltje kopen? Moeten de bumpers er dan af? Ze hebben erg veel steenslag.

Hans
Rino

Re: koplamp sproeiers

Unread post by Rino »

Hans,

de plaatjes die de koplampsproeiers bedekken zijn van aluminium. Dit is een te zacht materiaal om aan alle steenslag die de kop van een auto te verduren krijgt te weerstaan. Ik heb beide kanten vervangen : onderdeelnummer DX 156036516 voor rechts en SX 156036517 voor links. Voor de geïnteresseerden : in het Italiaans staat DX voor destra (rechts) en SX voor sinistra (links). Ze kostten me een paar maand geleden zo'n 52 € per stuk. Ik dacht toen dat ze me gouden zouden leveren.

Het vervangen ervan gaat volgens mij niet zonder dat je de bumper demonteert. Ik heb de nieuwe gekleefd. De alu-dekseltjes zitten op kunststof en kunststof laat zich middels de juiste lijm op de kunststof bumper goed verlijmen.

Succes ermee. Rino
deltaone2009

Re: koplamp sproeiers

Unread post by deltaone2009 »

Het gaat mij om die alu-dekseltjes. Kun je die dus loshalen van het nieuwe onderdeel en plakken op het oude? Of breekt dan alles kapot?
Heb niet zo'n zin om de bumper eraf te halen.
groetjes Hans
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”