Navigatie klopt niet.....HELP, en verkeerde tijd aanpassen.

Discussie en vraagbaak over Lybra
bandenman

Navigatie klopt niet.....HELP, en verkeerde tijd aanpassen.

Unread post by bandenman »

Hallo, ik ben in het bezit van een Lybra 2,4JTD uit 2000.
Hij is voorzien van een Radio compleet met telefoon en navigatie, en met o.a. het laatste heb ik een probleem:

de locatie waar je volgens het navigatiesysteem bent klopt ABSOLUUT niet....stel je rijdt bv. in eindhoven, dan geeft het navigatiesysteem aan dat ik op de snelweg zit in bv. tilburg ...

Ook kan ik de tijd op 10 minuten na niet goed zetten.......als het 23:10 is dan geeft de klok (in de radio) 23u aan...

Wie kan mij helpen dit op te lossen???

Bedankt en groeten Twan...
dickh

Re: Navigatie klopt niet.....HELP, en verkeerde tijd aanpassen.

Unread post by dickh »

1. Check in je Setup of de klok wordt gesynchroniseerd door RDS. Zo niet, aanvinken.
2. Zo niet, zou het op een probleem met de instrumentenpaneel-electronica kunnen duiden. Ik heb zelfs meegemaakt dat hierdoor de klok ging teruglopen! In dat geval: reset de boel eens, door - accu los - ff wachten - pizza! - weer aansluiten.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
DieselTDi

Unread post by DieselTDi »

duidelijk waar voor sommige mensen het buikje vandaan komt.
altijd maar die vette hap...
Maar de accu los, hoeft niet zo'n 12 tot 15 min (pizza afbak tijd) te duren hoor.
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Bas

Unread post by Bas »

Aha, dat had ik dus ook moeten doen... een accu reset
De tijd in m'n ouwe Lieb ging steeds verder achterlopen, mooi niet dat deze kon instellen: mocht niet van het set-up menu...
En de navigatie: Eindhoven - Tilburg, nou dat valt nog mee... Mijn navigatie was volledig van het padje af na een veerboottocht van Corsica naar Marseille. Terug in Nederland bleef het pijltje ergens in de Middelandse zee dobberen, om na omzwervingen via Toscane uiteindelijk te belanden in Kroatie...
bandenman

Unread post by bandenman »

Ik kan helaas het rds niet aanvinken in het menu, weet ook niet waarom dat niet kan...
bedankt voor de reacties, zover..
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”