Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
l de bock
Posts: 2
Joined: 12 Aug 2012, 14:05

Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by l de bock »

Ik heb nu al enige tijd een Lancia delta 1.3 uit 86,
Nu is het geval echter dat sinds een tijdje dat hij te warm wordt en veel koelvloeistof door de overstort er uit gooit.
Maar zodra de fan aanslaat, dit is bij circa120 graden stopt het er uitgooien en zakt het vloeistofpijl in het reservoir snel naar een normaal niveau.
Verder is de koppakking niet lek want mijn olie is gewoon helder en heb geen last van sludge.

Ik heb er zelf al naar gekeken en de volgende dingen gedaan:
- Het systeem gespoeld met Wijnns ( tegen verstoppingen enz). en gespoeld met water
- De thermostaat vervangen voor een nieuwe.
- De sensor van de fan verwisseld met een gebruikte andere sensor.

weet iemand toevallig wat mijn probleem kan zijn?
wpcastillom
Posts: 84
Joined: 10 Feb 2009, 17:50

Re: Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by wpcastillom »

Weet je zeker dat die sensor van de fan goed is? Bij 120 graden pas aanslaan is wel erg laat! Dat hoort toch wel onder de 100 graden te gebeuren.
Groet, Paul.
Jan Hoornstra
Posts: 417
Joined: 22 Dec 2008, 16:21

Re: Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by Jan Hoornstra »

Gewoon nieuwe sensor halen 120 is veel telaat, moet inderdaad ruim onder 100. graden aanslaan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
l de bock
Posts: 2
Joined: 12 Aug 2012, 14:05

Re: Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by l de bock »

heb een andere sensor inderdaad gekocht, er in geplaatst en hij slaat aan bij ongeveer 100 graden.
echter houd ik nu het probleem als ik ga parkeren en meer dan een keer moet steken om er in te komen gooit hij het er als nog uit. dit is echter pas sinds gisteren, de rest van de week goed gereden.
Iemand een idee om dat laatste ook op te lossen?
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by Koos »

als je zeker weet dat de koppakking niet lekt (wat ik denk dat dat het probleem is )dan moet je het in de radiateur zoeken die door deels verstopping en ouderdom niet genoeg koeling geeft
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
wpcastillom
Posts: 84
Joined: 10 Feb 2009, 17:50

Re: Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by wpcastillom »

heb je ook geen witte rook (stoom) uit de uitlaat?
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Lancia delta 1.3 met koelingsprobleem

Unread post by Koos »

met zò n kleine lekkage heb je geen stoom ,als dat het geval is dan is hij ernstig lek
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”