wat als de auto plots HELEMAAL dood is...

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

wat als de auto plots HELEMAAL dood is...

Unread post by Rino »

... en de sleutel zit vast in het contact ?

Vanmorgen koude start : perfect;
2 km verder na een tankbeurt opnieuw gestart : perfect;
Paar km verder een winkel in en uit en voor de derde keer starten : NADA. Niks, maar dan ook niks die met elektriciteit werkt functioneerde. Zelfs de sleutel - nodig om de kofferbak manueel te openen - kon niet meer uit het contactslot getrokken worden. Daar sta je dan... het regent pijpenstelen... je kan vloeken... zich afvragen welke domoor een systeem verzint waarbij de sleutel niet meer uit het contact kan terwijl je die nodig hebt om de koffer op te maken om vervolgens de accu te kunnen checken/te vervangen ? Moet je dan de reservesleutel steeds bij de hand hebben ? Je kan de garage bellen... dan komen ze misschien vandaag nog met veel gedoe.... en vooral veel kosten (dat is vast een vooroordeel). Nee dat doe je allemaal niet, je gaat vrienden bellen. Niet zomaar een vriend maar een Thesis-vriend, zoals we er een paar gisteren op de bijeenkomst weer mochten ontmoeten. Helpdesk Hans Blok - goed dat we tegenwoordig onze mobieltjes altijd op zak hebben - wist me meteen uit de nood te helpen waarvoor mijn uitdrukkelijk dank. Naast het slot waar de sleutel in past zit een verzonken drukknopje (op de foto als bijlage met een rode cirkel aangeduid). Met een tandenstoker - moet je bij de Thesis altijd aan boord hebben... voor de verzonken drukknopjes weet je wel - knopje indrukken en de sleutel krijgt weer alle vrijheid.
Ik haal straks de nieuwe accu op en hoop hiermee weer een paar jaar mee klaar te zijn.
De accu is een Berga Powerblok P85 100aH en kostte 103 euro, werd op 10/11/2008 geïnstalleerd (3,5 jaar oud dus) en heeft 162.000 km overbrugd. Ik vind niet slecht en daarom wordt de nieuwe zo eentje.

PS : voor de Vlaamse lezers : ik heb het hier over de batterij ;)

So far so good. Rino
Attachments
thesis-contactslot.jpg
thesis-contactslot.jpg (90.63 KiB) Viewed 171 times
Blokkie

Re: wat als de auto plots HELEMAAL dood is...

Unread post by Blokkie »

Hoi Rino,

ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen..jij helpt mij de ene week en jou de andere...dat is toch mooi? B)
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Vogelaar

Unread post by Vogelaar »

Sinds een paar dagen krijg ik mijn sleutel soms ook niet meer op de gebruikelijke manier uit het contact.
Welke accu moet ik vervangen ?
Blokkie

Unread post by Blokkie »

De grote links achterin....als je ook niet meer kan starten. In ieder geval kan je de sleutel er uit krijgen door een klein zwart knopje in te drukken bij het contactslot. Daarna kan je de sleutel er uit trekken. Ik zou voordat ik een nieuwe accu ga kopen, de oude nogmaals opladen en kijken of er ergens een lekspanning is. Zo niet, dan pas een nieuwe kopen. Zo ja, dan de oorzaak van lekspanning zoeken. Succes!
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”