problemen met electro werkt niet meer correct

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
frank kloek
Posts: 12
Joined: 12 Sep 2010, 10:53

problemen met electro werkt niet meer correct

Unread post by frank kloek »

zit met een groot probleem, gisterenavond ineens men richtingaanwijzers, ruitenwissers, remlichten en watersproeier die niet meer werken.
het lampje van de handrem blijft wel branden
zekeringen allemaal okee

wie heeft er mss een idee wat het zou kunnen zijn
moet asap in orde zijn, er zijn een hoop meetings op komst en wil men beta showen.

is een beta coupe van 83
je mag me altijd bellen via 0032495200114 of 0495201714
of 003235418808

wie o wie kan me helpen

iemand die een werkplaatshandboek heeft van een beta coupe van 83 in overschot liggen, kan eventueel een ruil doen met een werkplaatshandboek van een vroeger model
Woerdt
Posts: 7
Joined: 22 Aug 2011, 22:38

Re: problemen met electro werkt niet meer correct

Unread post by Woerdt »

Een herkenbaar probleem Frank,
Mijn HPE heeft dezelfde verschijnselen na de wiinter.
het is een meerdere oorzaken probleem.

-zwakke accu
-massa probleem, wat mijns inziens bij alle klasiekers steeds terugkeert/
-te vochtig wegzetten van de auto
-en natuurlijk: niet al te beste kwaliteit van de hele electrische spullen

wat kan je hier nu aan doen?
preventief
voordat je de auto stilzet, circa een half uur met alle lichten aan en ruitenwissers aan(wissers omhoogzetten) lekker de motortjes en lampjes laten opwarmen zodat je niet al begint met vocht.
accu en watertankje binnen bewaren

Wat kan je nu nog doen?
ook mijn knipperlichten gingen vorige week als een gek knipperen, terwijl ze met de alarmlichten normaal functioneerden.

dit heb ik opgelost door een grote mercedes accu parallel te zetten en de knipperautomaat gewoon een hele nacht achter elkaar te laten werken. daarna was het goed!. gewoon een lekstroompje door vocht dus, wat ik door extreme belasting en daarmee warmte toevoer, opgedroogd heb.
frank kloek
Posts: 12
Joined: 12 Sep 2010, 10:53

Re: problemen met electro werkt niet meer correct

Unread post by frank kloek »

probleem gevonden was grwoon een zekering die geoxideerd was heeft me uiteindelijk maar 70 euro gekost en 2 uurtjes de wagen kwijt
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”