Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
-
- Posts: 183
- Joined: 18 May 2017, 21:16
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Wederom bedankt voor je reactie,
Subframe heeft klein beetje beginnend roest/oppervlakkig maar ik ga dit gelijk aanpakken en na het fixen van dit gat/beide kanten passagierskant is nog kleiner dan bestuurderskant,zal ik om de paar maanden bij gebruik de moddermatten schoonspuiten.
zal uiteraard alles hier posten
Subframe heeft klein beetje beginnend roest/oppervlakkig maar ik ga dit gelijk aanpakken en na het fixen van dit gat/beide kanten passagierskant is nog kleiner dan bestuurderskant,zal ik om de paar maanden bij gebruik de moddermatten schoonspuiten.
zal uiteraard alles hier posten
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Ik ga met grote regelmaat tussen de moddermatten door met een stoomcleaner,
die rotzooi die daar achter vast raakt is echt de grootste oorzaak van het doorroesten van die dorpels.
Ook aan de voorkant overigens!!
Vandaar ook de opmerking dat je het na reparatie goed tegen roest moet sealen.. (dicht maken zou nog het beste zijn)
Als dat echt goed dicht zit, zal je van roest weinig zorgen meer hebben op die plekken.
,,
die rotzooi die daar achter vast raakt is echt de grootste oorzaak van het doorroesten van die dorpels.
Ook aan de voorkant overigens!!
Vandaar ook de opmerking dat je het na reparatie goed tegen roest moet sealen.. (dicht maken zou nog het beste zijn)
Als dat echt goed dicht zit, zal je van roest weinig zorgen meer hebben op die plekken.
,,
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
-
- Posts: 183
- Joined: 18 May 2017, 21:16
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Toen ik de matten voor de 1 keer een klein beetje naar de zijkant schoof zag ik een grote zandbak.
Is het moeilijk om het subframe te verwijderen? is denk goed idee om die ook gelijk strak te maken aangezien die niet meer te krijgen is?
Mvg Michael
Is het moeilijk om het subframe te verwijderen? is denk goed idee om die ook gelijk strak te maken aangezien die niet meer te krijgen is?
Mvg Michael
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Als je toch bezig bent, ja, dan zou ik dat doen.
Makkelijk,,, Lancia en gemakkelijk, makkelijker als de motor uitbouwen in ieder geval. B)-
Maar jij krijgt dat wel voor elkaar.
Die van mij is gezandstraald, en daarna op visite geweest bij de verzinkerij.
Daarna dik in de bitumen gezet, roest nooit meer.
..
Makkelijk,,, Lancia en gemakkelijk, makkelijker als de motor uitbouwen in ieder geval. B)-
Maar jij krijgt dat wel voor elkaar.
Die van mij is gezandstraald, en daarna op visite geweest bij de verzinkerij.
Daarna dik in de bitumen gezet, roest nooit meer.
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
-
- Posts: 238
- Joined: 17 Oct 2013, 22:07
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Zou me niks verbazen als we dadelijk een berichtje lezen met iets als:
“Vandaag even an passant de wagen geschuurd, geplamuurd en opnieuw gespoten”
-D
Die Lybra van jou is zometeen zowat nieuw man hahahaha. Goed bezig!
“Vandaag even an passant de wagen geschuurd, geplamuurd en opnieuw gespoten”

Die Lybra van jou is zometeen zowat nieuw man hahahaha. Goed bezig!
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
-
- Posts: 183
- Joined: 18 May 2017, 21:16
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Bedankt voor je reactie reinnier(:P) maar ik denk niet dat een lancia zoveel roest als een opel.
Als ik iets doe dan doe ik het gelijk goed en aangezien ik de wagen niet wil verkopen omdat ik er al teveel moeite in heb gestoken is dit geen overbodige luxe.
Wil natuurlijk niet dat op gegeven moment hele ding onder zo rot is dat dat die doormidden breekt.
Ga uiteraard wel de plekken laten maken door iemand die er verstand van heeft,moeten aan ieder kant 1 plaatje erin gelast worden en de wielkast voor de rest met een flexibele antiroest laag behandelt moet worden en daarna de boel van binnen met soort van vet behandelen dus geen tectyl(ben ik geen fan van)
Hoop dan als alles klaar is toch de resterende lybra rijders bij een meeting de hand te mogen geven[center]
-D[/center]
Heb vandaag de remklauwen achter demonteert en heb nog de randjes en roest bijgewerkt met mijn staalborstels en ze daarna nogmaals behandelt met roestomvormer(noverox).
Remklauwen ga ik op mijn zoldertje schoonborstelen en met hittebestendige primer/lak behandelen zodat ze er weer nice uit zien.
Ben ook begonnen om de draagarm los te krijgen van de subframe maar dit doe ik in alle rust(koffie/fanta erlangs) en wil toch vragen aan jullie en vooral jack hoe ik dit het beste los kan maken
Jack:Vroeg me af wat jij uitgegeven hebt voor dat galvaniseren van je subframe ?
Als 1 geheel of gewoon per deel? want die 15mm bouten zitten toch klem en zijn ook al best oud
En is het handig om de draagarmen mee strak te maken of hebben die nooit last van roest?mijne in ieder geval niet.
Mvg Michael
Als ik iets doe dan doe ik het gelijk goed en aangezien ik de wagen niet wil verkopen omdat ik er al teveel moeite in heb gestoken is dit geen overbodige luxe.
Wil natuurlijk niet dat op gegeven moment hele ding onder zo rot is dat dat die doormidden breekt.
Ga uiteraard wel de plekken laten maken door iemand die er verstand van heeft,moeten aan ieder kant 1 plaatje erin gelast worden en de wielkast voor de rest met een flexibele antiroest laag behandelt moet worden en daarna de boel van binnen met soort van vet behandelen dus geen tectyl(ben ik geen fan van)
Hoop dan als alles klaar is toch de resterende lybra rijders bij een meeting de hand te mogen geven[center]

Heb vandaag de remklauwen achter demonteert en heb nog de randjes en roest bijgewerkt met mijn staalborstels en ze daarna nogmaals behandelt met roestomvormer(noverox).
Remklauwen ga ik op mijn zoldertje schoonborstelen en met hittebestendige primer/lak behandelen zodat ze er weer nice uit zien.
Ben ook begonnen om de draagarm los te krijgen van de subframe maar dit doe ik in alle rust(koffie/fanta erlangs) en wil toch vragen aan jullie en vooral jack hoe ik dit het beste los kan maken
Jack:Vroeg me af wat jij uitgegeven hebt voor dat galvaniseren van je subframe ?
Als 1 geheel of gewoon per deel? want die 15mm bouten zitten toch klem en zijn ook al best oud
En is het handig om de draagarmen mee strak te maken of hebben die nooit last van roest?mijne in ieder geval niet.
Mvg Michael
- Attachments
-
- img_9378.jpg (290.21 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9373.jpg (177.25 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9372.jpg (122.05 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9367.jpg (110.66 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9362.jpg (147.17 KiB) Viewed 443 times
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Het lossen van het subframe is gewoon even een martel klus, alles zit immers moervast, en is ook na al die jaren flink vast gaan roesten door de regel.
Slimste is het hele ding op alle bevestigings-punten flink in te spuiten met kruipolie, en een nacht te laten staan. (maar dat wist je al schat ik zo in.)
Alle onderdelen zijn bij mij apart van roest ontdaan en geconserveerd.
Ik heb die klus niet zelf gedaan, had van een kennis nog wat te goed, en die heeft dat op een brug omgewisseld en de rest van de werkzaamheden met een aantal andere zaken laten verzinken.
Kosten weet ik derhalve niet.
Het zit nu bijna allemaal weer in elkaar, en zal aankomende maand op de auto terug geplaatst worden.
Dan laat ik het subframe wat er nu onder zit ook doen.
Draagarmen zou ik gewoon meenemen.
Dan heb je ook meteen de gelegenheid om de rubbers te vervangen.
En ze liggen er toch af.
Dat geld overigens ook voor de voorste, die van mij zijn vernieuwd omdat het roestmonster ook daar zijn werk wel had gedaan.
Maar die was je al tegengekomen natuurlijk.
Groet.
Slimste is het hele ding op alle bevestigings-punten flink in te spuiten met kruipolie, en een nacht te laten staan. (maar dat wist je al schat ik zo in.)
Alle onderdelen zijn bij mij apart van roest ontdaan en geconserveerd.
Ik heb die klus niet zelf gedaan, had van een kennis nog wat te goed, en die heeft dat op een brug omgewisseld en de rest van de werkzaamheden met een aantal andere zaken laten verzinken.
Kosten weet ik derhalve niet.
Het zit nu bijna allemaal weer in elkaar, en zal aankomende maand op de auto terug geplaatst worden.
Dan laat ik het subframe wat er nu onder zit ook doen.
Draagarmen zou ik gewoon meenemen.
Dan heb je ook meteen de gelegenheid om de rubbers te vervangen.
En ze liggen er toch af.
Dat geld overigens ook voor de voorste, die van mij zijn vernieuwd omdat het roestmonster ook daar zijn werk wel had gedaan.
Maar die was je al tegengekomen natuurlijk.
Groet.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
-
- Posts: 183
- Joined: 18 May 2017, 21:16
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Bedankt voor de tip jack,
Heb inderaad flink wat wd40 erop gespoten en heb voor de zekerheid een goede dop 15 en sleutel 15 van lux tools gehaald(fijn merk goeie ervaring mee).
De sleutel/dop 15 die ik had van het merk krafts royal is kapot(De dop is gewoon rommel en kapot en de sleutel waarmee je kon draaien als een ratel was spontaan uit mekaar gevallen haha (tu).
Heb vandaag de tijd genomen om de remklauwen met mijn makita boor/staalborstel schoon te maken en daarna nog met handmatige staalborstel verder op vervelende plekken schoon te krabben.
Daarna met remreiniger schoonmaken en in de hittebestendige primer gezet.
De voorste remklauwen komen overigens ook de aan de beurt en zal gelijk de blokken vervangen dit doe ik gelijk met werkzaamheden aan de voorste schermen(die ga ik eraf halen om alles wat daarachter schuilt strak te maken jajaj alles gaat eraf (:P) begin pas met warm draaien>:D<
Voor de rest heb ik het vandaag rustig gehouden en eens mijn 32 jaar oude 3 liter 6 cilinder benz uit de stal gehaald om een rondritje te maken met mijn vriendin.
Wil nog btw vragen aan de mensen die dit lezen en een lybra voor onderdelen hebben:
Ben nog steeds op zoek naar de luchtslang die tussen de luchtpijp en gasklephuis zit.
Bij automaat versies is dit een hele korte ,meeste die op de sloop liggen zijn handgeschakelde die een lange luchtslang hebben en die past er niet op.
Heb al 4 dealers gevraagd maar die nemen niet eens contact met je op of de moeite of de samenwerking is voorbij.
Mocht iemand de slang hebben die op de laatste foto staat neem dan contact met me op via mail bij voorbaat bedankt(tu)
Morgen ga ik verder om draagarmen+subframe los te halen.
Fotos volgen
Heb inderaad flink wat wd40 erop gespoten en heb voor de zekerheid een goede dop 15 en sleutel 15 van lux tools gehaald(fijn merk goeie ervaring mee).
De sleutel/dop 15 die ik had van het merk krafts royal is kapot(De dop is gewoon rommel en kapot en de sleutel waarmee je kon draaien als een ratel was spontaan uit mekaar gevallen haha (tu).
Heb vandaag de tijd genomen om de remklauwen met mijn makita boor/staalborstel schoon te maken en daarna nog met handmatige staalborstel verder op vervelende plekken schoon te krabben.
Daarna met remreiniger schoonmaken en in de hittebestendige primer gezet.
De voorste remklauwen komen overigens ook de aan de beurt en zal gelijk de blokken vervangen dit doe ik gelijk met werkzaamheden aan de voorste schermen(die ga ik eraf halen om alles wat daarachter schuilt strak te maken jajaj alles gaat eraf (:P) begin pas met warm draaien>:D<
Voor de rest heb ik het vandaag rustig gehouden en eens mijn 32 jaar oude 3 liter 6 cilinder benz uit de stal gehaald om een rondritje te maken met mijn vriendin.
Wil nog btw vragen aan de mensen die dit lezen en een lybra voor onderdelen hebben:
Ben nog steeds op zoek naar de luchtslang die tussen de luchtpijp en gasklephuis zit.
Bij automaat versies is dit een hele korte ,meeste die op de sloop liggen zijn handgeschakelde die een lange luchtslang hebben en die past er niet op.
Heb al 4 dealers gevraagd maar die nemen niet eens contact met je op of de moeite of de samenwerking is voorbij.
Mocht iemand de slang hebben die op de laatste foto staat neem dan contact met me op via mail bij voorbaat bedankt(tu)
Morgen ga ik verder om draagarmen+subframe los te halen.
Fotos volgen
- Attachments
-
- untitled.jpg (139.89 KiB) Viewed 446 times
-
- img_9386.jpg (113.14 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9383.jpg (88.13 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9380.jpg (89.34 KiB) Viewed 443 times
-
- img_9381.jpg (112.72 KiB) Viewed 443 times
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Jouw inzet is echt bewonderenswaardig ..petje af.
Voor die slang, het standaard antwoord daarop is:
1: Martin Willems in Emmer-Compascuum bellen.
2: Ezendam in Almelo bellen.
Een van die beide zullen je vast kunnen helpen.
..
Voor die slang, het standaard antwoord daarop is:
1: Martin Willems in Emmer-Compascuum bellen.
2: Ezendam in Almelo bellen.
Een van die beide zullen je vast kunnen helpen.
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
-
- Posts: 183
- Joined: 18 May 2017, 21:16
Re: Lybra 2.0 20v Comfrontronic Start niet!!!
Bedankt voor de tip Jack,
Zal zeker eens contact opnemen om te vragen of ze misschien een slang hebben die past.
Als dat niet gaat zal ik verder speuren op de sloop of de lange versie voor de handgeschakelde korter maken zodat die past(liefst wil ik de originele.
Ben vandaag bezig geweest om de draagarmen en subframe te verwijderen en heb dit klusje met succes beëindigd.
De bouten waren na een nachtje wd40 met niet al teveel kracht los te krijgen .Echter met de draagarmen(plaatje waar de draagarm vast zit aan de chassis) was amper los te krijgen de andere
bevestigingen ook niet.
Heb met mijn primark schoentjes de plaat op de grond gedrukt en dan met 1x 17mm sleutel en een 17mm met ratel de boel losgekregen.Helaas zijn mijn primark schoentjes wel om weg te smijten >:D:D< om morgen alles schoon te maken met mijn staalborsteltjes en de boel klaar te maken om te poedercoaten.
Ik heb voor poedercoaten gekozen omdat de prijs goed is en galvaniseren erg prijzig is en aangezien ik de auto NIET als werkpaard ga gebruiken en ook niet in de PEKEL ga crossen of veel OFROAD ga rijden waar veel steentjes zijn+meeste stenen opgevangen worden door de matten.
Wil wel zeggen dat ik het zeker met jack eens ben dat galvaniseren de ultieme oplossing is om van de roest af te komen.
Ga ook overwegen of ik alle bouten die crispy uitzien ga vervangen voor nieuwe(hier in lobberich waar ik woon is toom en die heeft EEN hele rij vol met bouten/moeren in elke maat).
Voor de rest ga ik ff uitzoeken waar de prijzen voor poedercoaten het beste zijn om uiteindelijk alles mooi te laten coaten en er weer zsm op te zetten.
Fotos volgen:)
Zal zeker eens contact opnemen om te vragen of ze misschien een slang hebben die past.
Als dat niet gaat zal ik verder speuren op de sloop of de lange versie voor de handgeschakelde korter maken zodat die past(liefst wil ik de originele.
Ben vandaag bezig geweest om de draagarmen en subframe te verwijderen en heb dit klusje met succes beëindigd.
De bouten waren na een nachtje wd40 met niet al teveel kracht los te krijgen .Echter met de draagarmen(plaatje waar de draagarm vast zit aan de chassis) was amper los te krijgen de andere
bevestigingen ook niet.
Heb met mijn primark schoentjes de plaat op de grond gedrukt en dan met 1x 17mm sleutel en een 17mm met ratel de boel losgekregen.Helaas zijn mijn primark schoentjes wel om weg te smijten >:D:D< om morgen alles schoon te maken met mijn staalborsteltjes en de boel klaar te maken om te poedercoaten.
Ik heb voor poedercoaten gekozen omdat de prijs goed is en galvaniseren erg prijzig is en aangezien ik de auto NIET als werkpaard ga gebruiken en ook niet in de PEKEL ga crossen of veel OFROAD ga rijden waar veel steentjes zijn+meeste stenen opgevangen worden door de matten.
Wil wel zeggen dat ik het zeker met jack eens ben dat galvaniseren de ultieme oplossing is om van de roest af te komen.
Ga ook overwegen of ik alle bouten die crispy uitzien ga vervangen voor nieuwe(hier in lobberich waar ik woon is toom en die heeft EEN hele rij vol met bouten/moeren in elke maat).
Voor de rest ga ik ff uitzoeken waar de prijzen voor poedercoaten het beste zijn om uiteindelijk alles mooi te laten coaten en er weer zsm op te zetten.
Fotos volgen:)
- Attachments
-
- img_9403.jpg (68.67 KiB) Viewed 445 times
-
- img_9399.jpg (134.73 KiB) Viewed 445 times
-
- img_9397.jpg (125.23 KiB) Viewed 445 times
-
- img_9395.jpg (129.59 KiB) Viewed 445 times
-
- img_9394.jpg (128.45 KiB) Viewed 445 times
-
- img_9391.jpg (275.86 KiB) Viewed 445 times
-
- img_9390.jpg (127.56 KiB) Viewed 445 times