Fulvia 1600 HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Arno Elert

Nothing beats the cubic inches

Unread post by Arno Elert »

Nee Huib dat is het ook inderdaad niet, het gaat me ook niet om het racen want daar is een Fuliva echt niet geschikt voor. Maar zo nu en dan mis ik dan wel mijn Uno’tje Turbo, 120 pk op een 850 kilo vermomt als een boodschappen autootje. Fulvia meer een picknickautootje

En daarnaast heb ik nu nog mijn 72ér rijdende tuinhuisje, ze heeft niet de wegligging maar zij heeft wel het vermogen om veel sneller te zijn als mijn Fulvia terwijl haar potentie niet zou mogen worden gemeten op snelwegen. Maar is het niet zo “Nothing beats the cubic inches”.
Sluit misschien aan op de discussie op dit forum, het lijkt mij dat bij motoren met de zelfde staat van onderhoud en preparatie, dat een zestienhonderd een dertienhonderd volledig overtreft maar dan zit er ook nog een groot verschil tussen een “Gruppo 4 en een Fanalone” en een normale zestienhonderd.
giorgio cazzato

Re: Fulvia 1600 HF

Unread post by giorgio cazzato »

Weineg mensen zullen dat gelofen, maar met mijn oude fulvia , met solex en gewone luchtfilter de auto ging boven de 200 per uur zelfs ging de weizer tot de uiterste punt van de snellijd teller en gig klappen op de einde punt .
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Geloof er inderdaad geen biet van Giorgio.

;-)
giorgio cazzato

Dat had ik wervacht, maar het is heert zo.
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Voor wie deze thread nog volgt: Ik moet Giorgio's verhaal bevestigen. Ene RLC probeerde op de snelweg met zijn rally giulia 2.0 met 160pk Giorgio te volgen en kwam later na mij toe om te vragen wat er in dat dingetje lag. Hij liep weg namelijk. Een week later kwam hij naar mijn fulvia kijken en vroeg: "even snel als die van giorgio??"

Nooit moeten wegdoen, Giorgio.
Peter de Wit

Sound of the Fulvia 1600 HF

En zo klonk ie als giorgio je inhaalde:

http://www.lanciaracing.nl/video/avalon.wmv

Uitlaat van Cazzato Racing
giorgio cazzato

Dat is waar had ik niet weg moeten doen, maar ja, de nieuwe trekt net als mijn subaru en dat word nog muileker om te geloven.
Well een stuk langzaam in de top, mar het is gaf om te skakelen met en ravvicinato, de auto verlis veineg toren, elke versnelling zon 25 meter denk ik , lekker gevoel.

ciao
Peter de Wit

ravvicinato, maar dan ook met de innesti frontali?
giorgio cazzato

heelas niet.
Pieter

Unread post by Pieter »

Zou een Zagato met goede 1600 motor en kortere bak niet het snelst zijn?

Dit i.v.m. de betere aerodynamica?

Gr-P
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”