Fulvia 1600 HF
Nothing beats the cubic inches
Nee Huib dat is het ook inderdaad niet, het gaat me ook niet om het racen want daar is een Fuliva echt niet geschikt voor. Maar zo nu en dan mis ik dan wel mijn Uno’tje Turbo, 120 pk op een 850 kilo vermomt als een boodschappen autootje. Fulvia meer een picknickautootje
En daarnaast heb ik nu nog mijn 72ér rijdende tuinhuisje, ze heeft niet de wegligging maar zij heeft wel het vermogen om veel sneller te zijn als mijn Fulvia terwijl haar potentie niet zou mogen worden gemeten op snelwegen. Maar is het niet zo “Nothing beats the cubic inches”.
Sluit misschien aan op de discussie op dit forum, het lijkt mij dat bij motoren met de zelfde staat van onderhoud en preparatie, dat een zestienhonderd een dertienhonderd volledig overtreft maar dan zit er ook nog een groot verschil tussen een “Gruppo 4 en een Fanalone” en een normale zestienhonderd.
En daarnaast heb ik nu nog mijn 72ér rijdende tuinhuisje, ze heeft niet de wegligging maar zij heeft wel het vermogen om veel sneller te zijn als mijn Fulvia terwijl haar potentie niet zou mogen worden gemeten op snelwegen. Maar is het niet zo “Nothing beats the cubic inches”.
Sluit misschien aan op de discussie op dit forum, het lijkt mij dat bij motoren met de zelfde staat van onderhoud en preparatie, dat een zestienhonderd een dertienhonderd volledig overtreft maar dan zit er ook nog een groot verschil tussen een “Gruppo 4 en een Fanalone” en een normale zestienhonderd.
Re: Fulvia 1600 HF
Weineg mensen zullen dat gelofen, maar met mijn oude fulvia , met solex en gewone luchtfilter de auto ging boven de 200 per uur zelfs ging de weizer tot de uiterste punt van de snellijd teller en gig klappen op de einde punt .
Voor wie deze thread nog volgt: Ik moet Giorgio's verhaal bevestigen. Ene RLC probeerde op de snelweg met zijn rally giulia 2.0 met 160pk Giorgio te volgen en kwam later na mij toe om te vragen wat er in dat dingetje lag. Hij liep weg namelijk. Een week later kwam hij naar mijn fulvia kijken en vroeg: "even snel als die van giorgio??"
Nooit moeten wegdoen, Giorgio.
Nooit moeten wegdoen, Giorgio.
Sound of the Fulvia 1600 HF
En zo klonk ie als giorgio je inhaalde:
http://www.lanciaracing.nl/video/avalon.wmv
Uitlaat van Cazzato Racing
http://www.lanciaracing.nl/video/avalon.wmv
Uitlaat van Cazzato Racing
Dat is waar had ik niet weg moeten doen, maar ja, de nieuwe trekt net als mijn subaru en dat word nog muileker om te geloven.
Well een stuk langzaam in de top, mar het is gaf om te skakelen met en ravvicinato, de auto verlis veineg toren, elke versnelling zon 25 meter denk ik , lekker gevoel.
ciao
Well een stuk langzaam in de top, mar het is gaf om te skakelen met en ravvicinato, de auto verlis veineg toren, elke versnelling zon 25 meter denk ik , lekker gevoel.
ciao
Zou een Zagato met goede 1600 motor en kortere bak niet het snelst zijn?
Dit i.v.m. de betere aerodynamica?
Gr-P
Dit i.v.m. de betere aerodynamica?
Gr-P