vraagje..

Discussie en vraagbaak over Lybra
de Wit

Re: update lybra

Unread post by de Wit »

Ook kan het airbaglampje getriggerd worden door een slecht contact achter het slotje om de passagiersairbag uit te zetten. Ons loedertje heeft sinds ik mijn zoon voorin heb gehad ( en bij het uitschakelen van de airbag opeens het slot uit het dashboard had na terugtrekken sleutel) hetzelfde lampje brandend.
Komende vrijdag krijgt ze weer een grote beurt, gelijk even laten verhelpen. Vindt het allang niet meer spannend als er lampjes branden op het instrumentarium... Zolang de statusled achter de spiegel iedere keer van rood naar groen gaat bij het starten neem ik niet aan dat het dodelijk voor de Lybra is. Ook een brandend oranje motormanagementlampje (nu dik 2 jaar) welke niet voor verhoogd verbruik en afkeur tijdens 4gasmeting zorgt EN geen slechtere prestaties teweeg brengt is meer spannend.. Het hoort bij het karakter zullen we maar zeggen :D
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
dickh

Unread post by dickh »

Dat motormanagementlampje - heb je dat wel eens laten uitlezen? Er moet haast wel een zelfdiagnosemelding zijn...
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
stephan

Unread post by stephan »

Bedankt..ook die tip ga ik maar eens proberen...als ik toch bezig ben ;)
stephan

Unread post by stephan »

oke..verder doet de auto gewoon zijn werk als de motor draait ;)
maar ff een nieuwtje dan..sinds dit jaar word een auto wel afgekeurd als het motormanagement lampje brand..het is maar dat jullie het weten ;)
de Wit

Unread post by de Wit »

Achterste lambda. 4 maal vervangen, het is wel mooi zo...

dickh

Unread post by dickh »

Dus diagnose gaf problemen aan met de lambdasonde, begrijp ik. Vervanging hielp dus niet, dus die sonde zal wel goed zijn. Kan je trouwens makkelijk meten - al dat klakkeloze vervangen word je niet wijzer van...8-)
1. Hoe zit het met de afscherming van de kabel naar die sonde? Ligt die goed aan aarde? Het sondesignaal is zwak en als die aarding niet deugt krijg je meetfouten. Geldt voor beide sondes (voor en achter de kat).
2. Werkt de verwarmingsweerstand van die sondes wel? Anders krijg je meetfouten in koude toestand.

B)-
de Wit

Unread post by de Wit »

Ik geef de tip vrijdag door. Afscherming tussen ECU en stekker van de sonde is wel beschadigd dus allicht dat daar de storing zit...

wijnandsr

Re: vraagje..

Unread post by wijnandsr »

Sinds 3 dagen heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb alle verlichting nagekeken maar alles brandt gewoon. Snap niet wat de oorzaak is??!!

Volgens het instructieboekje zou het de buitenverlichting zijn maar alle lampen functioneren gewoon, dus wordt er een beetje moe van.

Verder iemand hier nog ervaring mee en eventuele succesvolle oplossingen??

Mvrgr,

R.Wijnands

Lybra 1.8 16V SW 2000
dickh

Unread post by dickh »

Als eerder genoemd, bij mij is dat meestal een van de stadslichtjes. Om te checken even alleen je stadslichten aanzetten.
ik heb er momenteel ook weer af en toe last van - het linker stadslicht maakt een beetje moeilijk contact ergens denk ik. Een ram op het spatbord verhelpt het probleem echter onmiddelijk >:D< voor een tijdje.

B)-
DieselTDi

Unread post by DieselTDi »

Ook tip..
1 licht defect, vervang andere zijde ook.
Dit ivm verschil in helderheid en ... Weerstand
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”