aankoop tips aub

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Edno Bommel

Re: aankoop tips aub

Unread post by Edno Bommel »

Heb hem net terug ... en??? Hm...?tt?

Hij is vandaag nog uitgelijnd worden maar nu staat het stuurwiel helemaal schreef als ik rechtdoor rij, naja...

Hen hebben een nwe. raammechanisme ingezet als ik het raampje wil openen gaat hij dicht en als ik hem dicht wil doen gaat hij open, naja...
Als keine kado heb nog een trillend geluid erbij gekregen omdat de zijpaneel niet goed zit, dus van weekend ga ik sleuteln!

Maar een vraagje heb ik net nog... als ik het koppelingspeaal los laat hoor ik een geluid uit de bak, maar het zit een nwe. koppeling in heb wel het gevoel dat het erger wordt dit geluid. Heb van een sleutelaar info gekregen en hij zegt dat dit meelopende lagers zijn en het pedaal zit iets boven het rempedaal, moet die nietnet op de zelfde hoogte zijn of nog iets lager???

MVG
kriekje

Unread post by kriekje »

Dat van het raammechaniek klinkt bekend!!
Dan zit er een imitatiemechaniek in.(rechterkant ook bij mijn vrouw en die ging ook dicht bij schakelaar naar beneden)
Kwestie van de draadje op de moter even omdraaien.

Koppelingspedaal moet iets hoger dan je rempedaal,maar dan mag er op dit moment ook geen geluid zijn.
Kan je druklager zijn.
Een nieuwe koppeling monteren zonder een nieuw druklager is gewoon dom.
Je kan ook pech hebben.

In het verleden heb ik mijn cinquecento omgebouwd naar een turbo.
Een andere motor uit een turbo cinquecento gehaald en dan turboloos weer doorverkocht
Wel pech,want de koppelingen van beide auto's waren op en dus 2 nieuwe originele besteld.
Alleen de mijne bleek na montage te rammelen bij stationair draaien.....

Succes met het zelf sleutelen!!
Edno Bommel

Morgen!!!

Zo met het raamtje is het gelukt, heb de draatje omgedraait en wolla hij doet het weer>:D<

Dit rara geluid is weg ook, heb gewoon een extra rubbertjer geplakt tussen deur en mechanisme best wel rustig nou.
Gistereen ben nog even bij de sloop langs geweest en nog dit een of andere gehald, vandaag ga het verder.
Heb je een goeie adress voor me voor onderdelen?
kriekje

Unread post by kriekje »

Goed gesleuteld!!

Adres voor onderdelen??
Als monteur zit ik wel eens dicht bij het vuur.
Voor de slijtage dingen word het een automaterialen zaak, niet altijd,sommige dingen zijn daar gewoonweg duurder!!
Bijvoorbeeld schokdempers voor,die zijn de helft zo duur als originele....
Worden het Lancia specifieke onderdelen, dan wordt het wel eens OSB in Beesd ( doen we op de werk wel eens zaken mee ).
Voor mijn Alfa weer Tuynder.
Gewoon shoppen voor de prijzen van originele onderdelen!!
Edno Bommel

Zo vandag naar de garage geweest en blijkt wel dat het druklager kapot is en het koppelingszijl zit niet goed onder spaning...

Weer de dealer gebeld en zaterdag weer vervangend vervoer en de bak gaat er nog een keer af...
kriekje

Unread post by kriekje »

Oh,wat zijn wij heden blij......
Koen

Unread post by Koen »

Hallo, mein Y Bj 97 hat einen erkennbaren ölfilm im Filterkasten, bevor ich zum freundlichen eier, wollte ich mal fragen was ihr für Erfahrungen damit hat.
Also wenn ich das mit nem Tuch wegmache hab ich schon ne kleine Sauerei...

Ist das NORMAL, hab ihr das auch???
Je mag dat gerust hier (ook) vragen ;)

Nee, dat is niet normaal.
De beide delen van de luchtfilterkast zijn bij mijn Y kurkdroog.
Zelfs stofvrij.
(ik vermoed dat dit het properste deel is van mijn Y ... :D )

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Edno Bommel

@ Koen

Dus ben je Duits? Ik wel, daarom vraag ik deze dingen ook in het duitse forum is iets makelijker te omschrijven voor me.:)-D

Ik denk dat het door de krukas ontluchting komt maar geen idee hoezo dat zoveel is als ik de slang van af trek zit de hele blok vol olie?tt?

Dus...

Verder komt nog dat hij sinds vandaag altijd aan een stoplicht of zo bijna afslaat hij liep al niet zo rond maar nou voel je dit wel door de hele uitlaat hm...hm...

Elke dag iets anders...KINDERVERRASSING
Koen

Unread post by Koen »

Nee, ik ben niet duits :)
Je nederlands is wel goed voor een duitser :D ;)

[size=small]Ik lees op het franse, engelse en duitse forumgedeelte mee in het Y-topic en het 'algemene' gedeelte.
(ook nog 'Early cars' en Trucks op het engelstalig gedeelte en Delta op het duits ('k moet me toch voorbereiden tegen volgend jaar, als mevrouw een nieuwe auto zoekt X( )
Bij de fransen en 'engelsen' is het vlug gedaan :) .
Op het duits gedeelte haak ik af met lezen als het teveel wordt 8-) ;) .[/size]

Ik ga vanmiddag eens dat darmpje (krukas ontluchting ?) proberen los te halen en zien hoe dat er uit ziet.
Afslagen aan het stoplicht : toerentalsensor ? (ik roep maar wat, niet gehinderd door enige / geen kennis van techniek...).

Praat na de vaak : 4 eigenaars (waarvan 2 garages) en zo weinig kilometers. 't Kan, maar toch...

Nogmaals : good luck én succes én sterkte !

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Edno Bommel

Mensen,

hoe moeilijk is het om een auto zo uit te lijnen dat het stuurwiel recht blijft?

Heb mijn Y vandag terug gekregen en ik heb er 4 nwe banden er onder zitten voor 0.- euro(:P)
De dealer moest hem nog een keer uitlijnen, het stuurwiel staat nu niet meer naar rechts, nu staat het naat links:X
Dat geluid komt uit de bak, ze hebben hem nog een keer afgehald en blijkt dat het de bak is en niet de koppeling of zo,
maar de technicus heeft mij verzekerd dat ik daar mee oud zou worden zijn gewoon mee lopende lagers en
als de bak stuk gaat gaan hun het nog vervangen.

Dus...ff kijken.

Heb nog nwe. MAGNAT boxen in de deuren gezet...WOW...en maar liefst voor 27.- euro HAPPY!!!

volgende week komt nog een nwe. achterbumper en hijn ziet weer leuk uit!
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”