Connect na revisie weer als nieuw!

Discussie en vraagbaak over Thesis
75recaro

Re: Connect na revisie weer als nieuw!

Unread post by 75recaro »

Rino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dankje Derk voor de inleiding van het antwoord ;)
> Ik moet al toegeven dat het grootste gedeelte van
> het antwoord gegeven is.
>
> Eric uit Maasbracht verdient de grootste dank,
> want hij was in deze het proefkonijn nadat hij
> zowat een jaar lang zonder succes zocht naar een
> oplossing voor zijn EOL ERROR. Hij vond dus TSW
> in Turijn en liet zijn NIT (dit is de hardware
> voor het Connect systeem) door hen herstellen met
> succes. Ik heb hem geholpen met het opzetten van
> een procedure zodat alles een beetje netjes kon
> lopen. Wat extra telefoongesprekken met die
> Italianen (best gezellig) zorgden voor de
> finetuning.
> Dus NIT uitbouwen, opsturen naar TSW in Turijn,
> zij doen een gratis analyse met offerte, bij
> akkoord voor offerte wordt er hersteld, betaald en
> teruggestuurd. Indien niet akkoord met de analyse
> en/of prijs dan sturen ze de handel zonder meer
> terug.
> De kosten zijn vanzelfsprekend individueel per
> herstelling en in functie van wat vervangen dient
> te worden. Een volledig poetsbuurtje en test
> wordt steeds uitgevoerd. De kosten waren volgens
> mijn ervaring steeds rond wat Derk noemde.
> Na Eric en Derk heb ik inmiddels ook Andreas in
> Duitsland bijgestaan, eveneens met een perfect
> resultaat.
> Ik ben er mee eens dat ieder NIT wel eens aan de
> beurt komt. Ik ben al blij dat we een partij
> hebben die een goede betaalbare oplossing biedt.
> Voor assistentie bij herstel van Thesis NIT's bij
> TSW in Turijn steeds bereid.
> Groeten, Rino

Rino, waar zit deze connect zwarte box. Is dat het deel wat de klimaatbeheersing aanstuurd? Heb je misschien het originele lancia onderdeelnummer zodat ik op eper kan kijken welke het is.
Alvast bedankt
mvg

Kees
Rino

Unread post by Rino »

Hallo, het NIT is de unit die het ons allemaal bekende communicatiesysteem Connect regelt. Het zwarte doosje is dat ding die achter het mooie magnesium frontje zit die mede de Navi-cd, het cassette-deck en de mobilofoonkaart bevat.
Rino
gergely

Unread post by gergely »

Mijn Connect is nu ook aan revisie toe en ben - na overleg met Rino - ook overgaan tot revisie bij TSW in Turijn. De eerste contacten heb ik gelegd.
Deze week wordt de NIT + temperatuurregeling uitgebouwd (door dealer) en opgestuurd.

Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
gergely

Unread post by gergely »

Vanmorgen is de Connect unit incl. heating panel uitgebouwd en wordt het voorbereid op verzending naar Turijn. Eerst nog de unit van alle kanten fotograferen voor toekomstige informatievoorziening. Het grote displaypaneel is weer keurig terug geplaatst: het enige wat je ziet is een gapend gat boven de asbak en een knipperende EOL-error melding op het display van de klokkenwinkel. Uiteraard heb je geen telefoon enz, ook geen tijd- en temperatuuraanduiding.
Tot nu toe gaat alles probleemloos.

To be continued....
Gergely

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
gergely

Re: Connect na revisie weer als nieuw! Bij mij ook!!!

Unread post by gergely »

We schrijven 19 april.
Vanmorgen heeft de dealer de door TSW gereviseerde NIT weer ingebouwd en ... ALLES werkt. Alle originele en 'back-up' cd's worden prima, zonder fouten gelezen en de unit speelt nu ook een audio-cd af - dat laatste heeft de unit nooit gekund.
TSW heeft het volgende gedaan:
- laser-unit vervangen
- soldeerverbindingen hersteld
- software (firmware???) update,
- schoongemaakt
- getest.
Het TSW verhaal duurde bijna 1 1/2 week (daar zaten ook de paasdagen in) en kostte € 300,-- (inclusief transport Turijn -> NL). Het verzekerd verzenden van NL naar Turijn kostte daarboven ca € 15,--. Eventuele de- en montage kosten zijn hierin niet meegenomen

Het klimaatbedieningspaneel was er ook uit en een grondige inspectie leerde mij, dat de linker opening behoorlijk gevuld was met stof (hier zit een mini-fan - zie elders een threat van mij). Na het grondig reinigen van de componenten met schone perslucht werkt de temperatuurregeling weer helemaal ok: moest deze vroeger op 16 gr ingesteld worden (bij AIRCO off) om niet de auto uit te branden, nu is 20,5gr een heerlijke temperatuur.

Kortom, het loont absoluut de moeite als je moedeloos geworden bent van allerlei fouten.
Een aardige bijkomstigheid: bij TSW kan Ester ook Engels: dat maakt het uiteindelijk een stuk eenvoudiger.

Omdat mijn ritten voor 90% bestaan uit bekende routes, heb ik de navi ook niet veel nodig. Ik haal vanaf nu dan ook de navi-cd er uit, zodat deze niet 90% van de tijd onnodig draait. Misschien slijt deze dan wat minder, maar... misschien is het wel volstrekte onzin.
Gergely

.
Rino

Unread post by Rino »

De navi weigerde vandaag dienst en dat moet ik niet hebben. Nav wat Gergely opmerkte mbt vervuiling van het aanzuigroostertje van de verwarmingsregeleenheid ging ik op onderzoek en had ik binnen een paar minuten het NIT in mijn handen. Dus de handel dan maar gelijk op de post gedaan voor een totaalrevisie bij TSW voor straks weer zorgeloos "Connecten".
Attachments
dsc01440.jpg
dsc01440.jpg (143.26 KiB) Viewed 352 times
Rino

Unread post by Rino »

Gisteren mijn gereviseerd NIT geïnstalleerd. Connect loopt weer als een trein. Bij de montage van het bedieningspaneel extra aandacht besteed aan de positie van dit paneel omdat ik voorheen tussen de (namaak :X) houten strip en het paneel een te grote opening had. Het paneel zit nu hoger waardoor de verhoudingen van de aansluitingen beter kloppen. Een detail maar gelijk een ergernis minder ;-)
Rino
gergely

Unread post by gergely »

Hoi Rino,

welke strip is van namaak hout? De brochure laat ons dit geloven... zie bijlage
Attachments
img005.jpg
img005.jpg (55.42 KiB) Viewed 353 times
Gergely

.
Rino

houtstrip namaak ?

Unread post by Rino »

de strip op jouw foto is volgens mij niet meer dan een alu-profieltje met kunststof namaakhout er op. Kijk maar eens goed naar de beide uiteinden. Bovendien is de uv-filter in de toplaag ervan niet voldoende om veroudering door de zon te weren want bij mij is verkleuring daar waar de zon bij kan.
Attachments
dsc01461.jpg
dsc01461.jpg (62.79 KiB) Viewed 353 times
Devers

Re: houtstrip namaak ?

Unread post by Devers »

Het ''hout'' bestaat uit een aluminium U-profiel strip die bekleed is met een flinterdun (minder dan 1 mm) laagje houtfineer. De suggestie van massief, onbehandeld hout is meesterlijk gelukt (in iedere test wordt het ''eerlijk hout'' bejubeld), maar dit houtdecor vormde geen bedreiging voor het tropisch regenwoud ...
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”