De meeste krachten zijn kwadratisch met de snelheid.
Dus 40% sneller is 2x zoveel slijtage.
2x zo snel is 4x zoveel slijtage.
Je zit daar lekker in het pluche van je airconditioned bolide met stuurbekrachtiging en een lekker licht gaspedaaltje. Met die 1500 kg neem je dan een bocht met 140 km/u. De krachten zijn werkelijk enorm.
Stel je eens een postkoets voor met 200 paarden die er aan rukken. Nou is een paard wel niet helemaal 1 pk, maar toch. Het gaat om het idee.
thesis automaat
Re: thesis automaat
Met mijn Thesis 3.0 (november 2002) heb ik ook problemen gehad met de automaat. Ik denk dat Huib gelijk heeft. Ik ben veel in Duitsland onderweg en rijd daar ook behoorlijk hard. Hiervoor had ik een Kappa 2.0 turbo die menig BMW /Audi en Mercedes de achterkant liet zien. Met de Thesis was dat wat moeilijker, dus had ik de neiging naar handschakeling over te gaan en bergop in de drie naar 160 te gaan. Een beunhaas hier in Praag heeft de versnellingsbak gerepareerd voor 1200 euro. Nu rijdt hij al een jaar beter dan daarvoor.
Verder heb ik weinig problemen gehad. De zogenaamde elektronische problemen stelden weinig voor en het gaat meestal om door vochtigheid of vuil beinvloede kontakten (bij nog duurdere autoos wordt daarom vaak met goudlegeringen gewerkt) en kan makkelijk verholpen worden. Dan was er het probleem met het lezen van de navigatie-CD. Toevallig heb ik dat deze week eindelijk opgelost door de juiste ReinigingsCD te gebruiken op de juiste manier. Alles funktioneert weer bestens, ook de kopieen en de Alfa 166 CD.
De versnellingsbak is van Aisin Warner, jawel japans. Ook door Volvo gebruikt, haha.
Hier een discussie over die automaten :
http://66.102.9.104/search?q=cache:VlW2 ... clnk&cd=15
Ik kijk momenteel ook naar een nieuwe auto. Nieuwe Volvo S80, Audi A6, goede autoos allemaal maar het hart gaat er niet sneller van kloppen. Misschien koop ik dan toch nog een nieuwe Thesis, als laatste der monicanen.
Met 100.000 Thesis kilometers, eerst in een 2003 2.4jtd 10V en nu in een 2005 2.4jtd 20V comfortronic, wil ik hier ook nog een kleine duit in het zakje doen.
Is de Thesis een betere auto dan veel mensen denken? Zeker weten.
Is een 2003(van na de modificaties) of 2005 Thesis probleemloos? Niet echt, maar dat zijn de Audi´s of BMW´s van vrienden van mij ook niet.
Zou ik mijn Thesis voor een andere auto in dezelfde klasse willen ruilen? Zeker niet (dus Giancarlo wees gerust;-)
Ciao, René
Is de Thesis een betere auto dan veel mensen denken? Zeker weten.
Is een 2003(van na de modificaties) of 2005 Thesis probleemloos? Niet echt, maar dat zijn de Audi´s of BMW´s van vrienden van mij ook niet.
Zou ik mijn Thesis voor een andere auto in dezelfde klasse willen ruilen? Zeker niet (dus Giancarlo wees gerust;-)
Ciao, René
Mooi he Huib, elke keer geniet ik er weer van om met 150 door een lange bocht te gaan met 1500 kg (tegelijkertijd met alle luxe die je noemt) en nimmer hebben wij nog problemen hierdoor ondervonden.
In theorie is het waar, maar je moet wel rekening houden met het feit dat deze belasting niet constant is.
In theorie is het waar, maar je moet wel rekening houden met het feit dat deze belasting niet constant is.
Fijn, ik heb een medestander! Ook ik kan nog wel een boekje open doen over roestende E-klasse uit het jaar 2003, of 6 series met problemen. Of A6-en met problemen, kijk eens op autoweek/my review wat daar de ervaringen zijn met A6-en (er zit 1 schrijnend geval tussen)
Dusja, het blijft techniek. Maar twijfel alstublieft niet over de Thesis....
Dusja, het blijft techniek. Maar twijfel alstublieft niet over de Thesis....
Koop een nieuwe thesis, of wat ook leuk is: koop een nieuwe Delta!!
Is ook mooi. En de auto is er neem ik aan op berekend dat met enige regelmaat te doen. Het is geenszins mijn bedoeling om te zeggen dat het niet zou moeten of om een discussie natuurkunde te starten maar om een zaadje te planten voor een bewustwordingsproces.
zelfs de Alfa 159 vindt men zelf al te zwaar !! ze moeten nog wat meer PK's in zwaardere motoren duwen....heb zelf ook een zware voet en vind rap inhalen enig, maar vanaf 200 PK houd ik het wel voor bekeken, je mag toch niet rapper (te veel flitspalen overal), rijdt maar eens in Zwitserland...overal 80 in de tunnels met camera's!!!!!!!, bovendien is het slecht voor de CO2 uitstoot en slecht voor de portomonnee..........