Benzineverbruik

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib

Re: Benzineverbruik

Unread post by Huib »

De man even voorlichten.

Ik krijg als webmaster van deze site nog al wat email. Er zitten best wel wat Lancisti zo hier en daar op hoge plaatsen in de diverse ministeries op deze wereld. Er zijn zelfs oud presidents and P.M.s die zo wat Lancia's verzamelen. Ik krijg dan ook wel eens een rapportje toegestuurd waarop dan "GEHEIM" staat maar dan in andere talen dan het nederlands.
Daaruit blijkt dat men bij de meeste regeringen gewoon op de hoogte is van het feit dat een nieuwe auto produceren veel meer verontreiniging geeft dan een oude in de rest van z'n leven nog zal veroorzaken.

Is het misschien zo dat er weer sluiting dreigt voor autofabrieken in Belgie?

Het lijkt me niet zo moeilijk om die man pootje te lappen.
Bart Verbeek

Re: Benzineverbruik

Unread post by Bart Verbeek »

Ach

Terwijl de 'groenen' graag gezien worden in de Toyota Prius en de snodaards die lak hebben aan Kyoto en het Enviromental Plan compleet aan flarden rijden met hun dikke Hummer, zitten ze er helemaal naast.

Volgens (behoorlijk omstreden) onderzoek van CNW is de Hummer cleaner dan de Prius.
Er werd gekeken naar de verwachte levensduur van diverse modellen en de kosten om deze auto's te produceren (AKA Lifecycle analysis). In december vorig jaar werden de eerste resultaten van het onderzoek "Dust to Dust: The Energy Cost of New Vehicles from Concept to Disposal" gepubliceerd. Wat bleek, de Hummer was milieuvriendelijker dan de Prius.
bron:
http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f ... Q63U01.DTL

Dus Huib, helemaal gelijk: blijf zo lang mogelijk rijden met je Fulvia. Zorg wel dat ie netjes staat afgesteld, of laten we een Kügelfischer injectie met Kat ontwikkelen voor de daily drivers! ;-)

of hoe de groenen op het verkeerde been werden gezet.

Bart
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”