Retromobile
Slapende honden?
Nou, Peter, die 'honden' van de RDW slapen niet hoor...
Je hoeft het op een internetforum maar even te hebben over schorsen om een boete te voorkomen en PATS! je krijgt een aankondiging van beschikking in verband met een 'gedraging' in de zin van de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften (de Wet-Mulder).
Hahaha! Nou, voor die terminologie alleen al heb ik wel 75 euro over. Prachtig.
Wat werkt het systeem goed he?
Je hoeft het op een internetforum maar even te hebben over schorsen om een boete te voorkomen en PATS! je krijgt een aankondiging van beschikking in verband met een 'gedraging' in de zin van de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften (de Wet-Mulder).
Hahaha! Nou, voor die terminologie alleen al heb ik wel 75 euro over. Prachtig.
Wat werkt het systeem goed he?
Schorsing ivm Apk
Tja je hebt gelijk ..Peter,
nadat ik hem had gepost las ik het....
Maar beter teveel als ...
Gr,
Joop
nadat ik hem had gepost las ik het....
Maar beter teveel als ...
Gr,
Joop
Re: Retromobile
DEN HAAG - Justitie en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) controleren volgend jaar strenger of auto's wel met een geldige periodieke keuring (APK) rondrijden. Er vinden 400.000 controles plaats, waardoor de pakkans ongeveer zes keer groter wordt dan nu. De boete voor het rondrijden zonder geldige APK bedraagt 75 euro, zei een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) dinsdag.
Het is de bedoeling dat het vanaf 2008 helemaal niet meer mogelijk is straffeloos zonder geldige APK rond te rijden. Alle autobezitters van wie het voertuig niet op tijd is gekeurd, krijgen dan een boete. In 2006 is het systeem nog niet waterdicht.
Volgens het BVOM krijgen automobilisten volgend jaar na de uiterste APK-datum nog twee maanden om hun voertuig alsnog te laten keuren. Als ze dat niet doen, dan kunnen ze niet aan een boete ontkomen.
Het is de bedoeling dat het vanaf 2008 helemaal niet meer mogelijk is straffeloos zonder geldige APK rond te rijden. Alle autobezitters van wie het voertuig niet op tijd is gekeurd, krijgen dan een boete. In 2006 is het systeem nog niet waterdicht.
Volgens het BVOM krijgen automobilisten volgend jaar na de uiterste APK-datum nog twee maanden om hun voertuig alsnog te laten keuren. Als ze dat niet doen, dan kunnen ze niet aan een boete ontkomen.
Wanneer zijn de volgende verkiezingen? Ik begin genoeg te krijgen van het totalitaire regime. Ze kijken daar in Den Haag zeker naar Big Brother. Ik wou eerst zeggen ze kijken TE VEEL naar Big Brother maar 1 keer kijken is al te veel.
Zou het niet mogelijk zijn om een stichting op te richten en de autoos op naam van de stichting zetten?
Op zich lijkt me een termijn van twee maanden voor een verlopen APK wel redelijk.
Waar het denk wel oppassen geblazen blijft is bij de koop cq op naam zetten van een auto. Als die niet APK gekeurd is moet je recht naar het APK station of het ding laten schorsen. Je kunt nog geen dag wachten of je hebt een boete waar je je niet uit kunt lullen.
Zou het niet mogelijk zijn om een stichting op te richten en de autoos op naam van de stichting zetten?
Op zich lijkt me een termijn van twee maanden voor een verlopen APK wel redelijk.
Waar het denk wel oppassen geblazen blijft is bij de koop cq op naam zetten van een auto. Als die niet APK gekeurd is moet je recht naar het APK station of het ding laten schorsen. Je kunt nog geen dag wachten of je hebt een boete waar je je niet uit kunt lullen.
De reactie is volledig off topic, maar ik kan het toch niet laten:
Geloof me, in een totalitair regime, gaat het echt HEEL anders toe!
Vraag maar aan mensen uit Irak, Cuba, Syrie etc. etc.
Of rijden ze daar geen Lancia toevallig ?
Geloof me, in een totalitair regime, gaat het echt HEEL anders toe!
Vraag maar aan mensen uit Irak, Cuba, Syrie etc. etc.
Of rijden ze daar geen Lancia toevallig ?
Ik ben het helemaal met je eens. Het was ook meer een uiting van m'n gevoel dan vaststelling van een feit.
Zou het kunnen dat we in NL instussen al meer regels hebben dan mensen?
Zou het kunnen dat we in NL instussen al meer regels hebben dan mensen?
Maar kijk 's wat een prachtige auto's ze in Cuba hebben...

...OK, wat er nog van RIJDT loopt inmiddels al decennia op Lada-motoren omdat daar nog WEL onderdelen voor te krijgen zijn (of waren). Kunnen ze tenminste nog braaf naar de zeven uur durende toespraken van El Comandante tuffen.

...OK, wat er nog van RIJDT loopt inmiddels al decennia op Lada-motoren omdat daar nog WEL onderdelen voor te krijgen zijn (of waren). Kunnen ze tenminste nog braaf naar de zeven uur durende toespraken van El Comandante tuffen.
...als die nog leeft, want daar zijn ook de meningen over verdeeld, hij is al een tijdje niet meer "live" gezien.
huib ik denk dat we er in belgië nog meer hebben,
we zitten bij de bron van EU in brussel brrrrrrrrrrr
walter
we zitten bij de bron van EU in brussel brrrrrrrrrrr
walter