Fulvia 1600 HF

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Pieter

Re: Fulvia 1600 HF

Unread post by Pieter »

Als het moet kan je zelfs een compleet gefakete 037 rally kopen, incl. chassisnummer.
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Doe mij er zo een, Pieter!! Ben ik helemaal voorstander van. Weet jij zo'n 037 te vinden?
Pieter

Unread post by Pieter »

Volgens "ingewijden" gebeurt dit echt, het vervalsen van 037's. Niet bij 10 tallen gelijk, maar er zijn er toch een paar "nagebouwd".

Ik vraag me af hoeveel je daar nu mee bespaard, als je ziet dat een echte weggaat voor ongeveer 70 a 80.000 euro.

Overigens is er laatst een Delta S4 geveild voor een gruwelijk laag bedrag (ik dacht rond de 50.000 euro). Dus als je nog even doorspaard...

:-)
Erwin Zagato

Unread post by Erwin Zagato »

http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=121

Te koop in Nederland. Zou deze origineel zijn?

Ik vind de originele 1200HF of 1300HF nog mooier dan de Fanalone. Vooral in de kleur Amaranto Montebello met de standaard beige velgjes... Kan niet mooier.
Ik ben één van de mensen die teleurgesteld zijn in de 1600. Ik heb een keer in een 1600 gereden met hoge verwachtingen. De prestaties waren alleen merkbaar beter bij hoge toeren. Bij lage toeren kwam de auto luier over dan mijn 1300. Misschien verwachtte ik te veel, maar doe mij voorlopig maar een 1300...

Image
Pieter

Unread post by Pieter »

Die 037 staat niet bij Automobili zelf maar ergens in Italia.

Inderdaad is een echte 1.3 HF met spatbordverbreders en de juiste Campagnolos uitermate begeerlijk. Geen idee hoe die motor qua lowndowntorque is.

Volgens mij is de compressie hoger, en is er een inlaatnokkenas gebruikt die ook in de latere 1.3 modellen werd toegepast. Qua zuigers, carburatie, ontsteking en spruitstukken weet ik het niet 100% wat er veranderd is.

Gr-P
Pieter

Unread post by Pieter »

Peter, vind je het niet risicovol om te bieden op die Giallo HF?

Als je de auto niet gezien en/of gereden hebt ....

Ik zie dat er nog een nederlander op geboden heeft.

Gr-P
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Gelukkig geeft de Fulvia genoeg mogelijkheden om het ieder naar de zin te maken. Of iemand nu graag toert of ralliet of racet of sloopt of verzamelt of sleutelt, het kan allemaal. Met de bumpers er op is het een "madammen autootje". Met de bumpers er af en brede wielen is het meteen een stoere mannenauto. Mij maakt het trouwens niet veel uit want dat alles zie ik niet als ik achter het stuur zit. En zelf rijd ik graag met het Fulviaatje over de franse binnenwegen naar Italie en volgeladen met wijn, salami en ander lekkernijen weer terug. Gaat prima met en 1300. De eerste serie vind ik het lekkerste sturen en vanwege de kleiner wielen gaan er ook meer flessen wijn in de koffer dan bij een 2e serie.

De 1600's met de standaard Solex 42's vallen inderdaad tegen. Maar die Solex 42's zijn om te bouwen naar fatsoenlijk caburateurs en dan is het en andere auto. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Ook als je de opgevoerde Fanalone's rijdt valt het vaak tegen. Dat komt dan weer omdat de bak niet is aangepast. Iedereen geilt op pk's. Motoren opvoeren wordt dus nog al eens gedaan. Als je dan de overbrengverhoudingen niet aanpast valt de auto "dood". De bak is dan letterlijk en figuurlijk en ondergeschoven kindje.

Peter zei al dat veel van de 1600's last hebben van achterstallig onderhoud. Dat geldt ook best wel voor veel 1300's. Een paar maanden geleden heb ik de motor van Christel's koepeke gereviseerd en ben daarbij iets verder gegaan dan normaal met optimaliseren van oliecircuit en lagerwerk. Gisteren heb ik weer eens met de auto gereden. De motor is nu ingelopen. Wat een snelle motor! En nog niet eens wat aan de kop gedaan in de zin van sneller maken. Mijn 1967 rallye 1.3 met 302 motor en Dellorto carbs is best rap, maar die van Christel is nog een stuk sneller en dat dan ook nog met Solexen! Wel Solexen die ooit door een Italiaanse vriend van mij die in het technisch team van het squadra corsa zat in orde zijn gemaakt.

De insteek was trouwens niet om de motor sneller te maken maar omdat mooie vrouwen zich niet al te veel moeten inlaten met zaken als oliepeil en oliedruk, was de insteek een lager olieverbruik, hogere oliedruk en minder slijtage. Dat ie ook als een raket gaat is een gevolg daar van. En haar eigen Solexen waren dermate gaar dat ik er m'n setje geprepareerde Solexen wel op moest zetten.
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Qua motor heeft de 1.3HF iets bollere zuigers en een geharde krukas. Meeste verschil zit in het handwerk aan de kop in de zin van flowen en porten. Als je de jongens in Turijn goed kende en al een reputatie had in het rally gebeuren, kon je een 1.3HF speziale bestellen. Daar was nog meer edel handwerk aan de kop gedaan en ook aan drijfstangen, krukas en vliegwiel. Dit zijn de juwelen, de kunststukken. En dan hebben we ook nog het edele handwerk om de versnellingsbak veel sneller te schakelen.
giorgio cazzato

Unread post by giorgio cazzato »

En originele 1300 hf is niet meer en niet mender dan en 1300 s,
Rijden met Fanalone heeft niet allen de motor prestatje beter, maar de weggligging is totaal anders, ook niet te vergelijken met in 1600 hf 2 serie, want de vorshillen zijn meer dan wat wij kunnen denken , zelf tussen de fanalone zijn vorshillen zoals de eerste 600 auto hebben andere bouw technik van de rest , en om de moiste van te maken heb jij een van de eerste 600 hebben deus gebouwt in 1969 , maar met en back van de laatste 500.

In iedere gevaal speelt ook mij het fait dat met de Fanalone rijd in een auto die de werel campiunschaap relly heeft gewonnen.

Ik heb geleerd van MR.Stella dat het zijn nog 40 punten waar een Fanalone te erkennen is van een replica,worden veel te veel angeboden overrall ik heb niets tegen een replica als maar dat bekend is .

Veder veel plezier an onze allemaal met onze lancia van 1200 tot 1600 van 1 serie tot 3serie van coupe tot berlina en zagato, allemaal moie spul.

Ik hoop einde jullie mijn fanalone hier in Nederland te kunnen hebben want nu woor betje lang wachten.

Ciao

vertegevo
Pieter

Unread post by Pieter »

Quote van Jeremy Clarkson (Top Gear) van vanavond; The Fulvia, it's a very pretty car.

:-)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”