/!\ survey on the new logo /!\

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
hilbert

Re: LANCIA R.I.P.

Unread post by hilbert »

volkomen mee eens laten ze fiat de laan uitsturen, ik heb te weinig geld anders,
zou ik het wel weten met fff waren ze op goede weg;

helaas werd meer geld in ferrari gestopt dan lancia
maar de vlag mogen ze er niet van afhalen onze trots.

de flaminia is eigenlijk gesneuveld net als de thesis omdat er
geen zwaarde motoren geleverd werd zoals de concurentie een
3.6 bij voorkeer met een v8., zoals lancia in het ververleden
naam heeft gemaakt groeten Hilbert.
Lancia

Unread post by Lancia »

Het andere probleem is ook dat tegenwoordig boekhouders teveel inbreng hebben waardoor grote motoren of échte technische hoogstandjes het productie proces niet halen..
Huib

Unread post by Huib »

Daar bestaat geen twijfel over.
frank

Unread post by frank »

Inderdaad dit is het grootste probleem, boekhouders uit het bedrijf zetten en techneuten erin. Je krijgt de mooiste producten. Loop vaak zat tegen dit probleem aan maar negeer het gewoon, als techneut telt maar een ding en dat is een goed product in/op de markt brengen en de prijs tja een tevreden klant is het belangrijkste rest komt dan wel.

En wat betreft de duitse degelijkheid en robustheid, dat valt me erg tegen. Ik heb zakelijk een Croma, er was helaas niets bij lancia, maar wordt de Croma vergeleken met een Passat dan valt die Duitser me erg tegen en zeker op het gebied van laadvolume en gebruikscomfort

Mijn oude Dedra TD bevalt me prima en is bere sterk en super betrouwbaar. Eerlijk gezegd vind ik de oude turbo diesel fijnere motoren dan de huidige jtd-serie.

Ciao,
Frank.
Lancia

Unread post by Lancia »

De Croma is een zeer goed product, de passa daarintegen is een drama. Ik heb zelfs al vernomen dat gloednieuwe Passat's de eerste apk niet doorkomen, niet op kleine gebreken, nee op draagarmen die worden afgekeurd. De kwaliteit is zo best niet hoor van een Passat.
Huib

Unread post by Huib »

De wereld is veranderd mensen.

De tijd van dikke motoren en hoge snelheden is voor bij. Alleen de meeste weten het nog niet.
Het is ronduit asociaal en uiterst decadent om meer verontreiniging te produceren dan strikt nodig. Ik wil niemand aanvallen, ik doe zelf trouwens vrolijk mee, maar op dat gebied zou een merk als Lancia weer een creatieve voorsprong moeten nemen.
Lancia

Unread post by Lancia »

Wat dat betreft is bmw op dit moment een goede weg ingeslagen. Met electrische waterpompen enz.
Waarschijnlijk is het het slimste om het allemaal op zo klein mogelijke motoren met hoge vermogens te gooien. Wellicht weer met compressor en turbo zoals ze dat op de Beta hadden. En lichtere auto's!
Want laten we eerlijk zijn; een Thesis van 1800 kg is niet echt een voorbode van milieuzuinig en mooi bochten werk (alhoewel, op de klaverbladen staat de Thesis zijn mannetje!)
Huib

Unread post by Huib »

De Thesis is een dinosaurus.
Lancia

Unread post by Lancia »

Kwa gewicht wel, maar voorderest is het nog steeds een echte lancia. In dit geval een toplimousine met de rijeigenschappen van een sportwagen.

Verwijzing: http://autoweek.nl/autotest.php?id=1524
Lancia

Unread post by Lancia »

oja huib, verafschuw je de Thesis of zou je er best 1 voor je deur willen hebben? Graag een motivatie

Saluti!
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”