nieuwe Delta - ik bestel er vast één
Re: Saai?
Ik woon hier in Praag en heb een paar Kappa's versleten (nu Thesis). Nog steeds denk ik bij elke Octavia - en dat is hier ongeveer elke tweede auto - in de verte, dat er een Kappa aankomt. Heel irritant. Natuurlijk heeft Skoda die Grill gejat van Lancia.
Kappa (2.0 T) was een geweldige auto. Trok het asfalt eruit hier. Lancias zijn voor individualisten met goede smaak en die zijn er nu eenmaal niet veel. Ik zou overigens ook liever een Quatroporte hebben dan zo'n proletenmercedes.
Hallo allemaal,
Over saai gesproken wat dacht je van een dedra. Men lacht me vaak uit totdat men een ritje heeft gereden met de auto. Het interieur ziet er gewoon mooi uit in alcantara beige. Dat vind je toch niet in een golfje. En daarbij komt een golfje is wel een erg slechte auto, heb er helaas 2 maanden zakelijk in moeten rijden maar wat een elende, slechte stoelen en over de wegligging nog maar niet te spreken. Met de Fiat Panda van mijn pa kon ik nog harder de bocht om. Ja mijn pa is inderdaad ook verslaafd aan italiaanse auto's heeft hier voor een Ypsilon gehad. Net zo'n fijne auto als de Punto.
Maar het allerbelangrijkste is inderdaad dat Lancia weer een modelgamma heeft. Lancia ontwerpt en maakt nu eenmaal modellen die veel mensen niet weten te warderen en dat kun je positief en negatief uitleggen.
Het maakt me eerlijk gezegd niet zo gek veel uit in wat voor italiaans merk ik rijd als het maar italiaans is. Heb al vele Alfa's gehad nu weer een Lancia en zakelijk de nieuwe Fiat Croma. Over de nieuwe Croma kan ik ook al weer boek delen schrijven, weer zo'n onder gewardeerde auto.
Maar ja door dit relaas hier op het forum verkopen de italiaanse merken nietmeer auto's. Dus ben een goede liefhebber en adviseer eenieder om italiaans te gaan rijden. Het gaat uiteindelijk om het plezier in het auto rijden en dat geeft een italiaan het meest.
Caio,
Frank.
Over saai gesproken wat dacht je van een dedra. Men lacht me vaak uit totdat men een ritje heeft gereden met de auto. Het interieur ziet er gewoon mooi uit in alcantara beige. Dat vind je toch niet in een golfje. En daarbij komt een golfje is wel een erg slechte auto, heb er helaas 2 maanden zakelijk in moeten rijden maar wat een elende, slechte stoelen en over de wegligging nog maar niet te spreken. Met de Fiat Panda van mijn pa kon ik nog harder de bocht om. Ja mijn pa is inderdaad ook verslaafd aan italiaanse auto's heeft hier voor een Ypsilon gehad. Net zo'n fijne auto als de Punto.
Maar het allerbelangrijkste is inderdaad dat Lancia weer een modelgamma heeft. Lancia ontwerpt en maakt nu eenmaal modellen die veel mensen niet weten te warderen en dat kun je positief en negatief uitleggen.
Het maakt me eerlijk gezegd niet zo gek veel uit in wat voor italiaans merk ik rijd als het maar italiaans is. Heb al vele Alfa's gehad nu weer een Lancia en zakelijk de nieuwe Fiat Croma. Over de nieuwe Croma kan ik ook al weer boek delen schrijven, weer zo'n onder gewardeerde auto.
Maar ja door dit relaas hier op het forum verkopen de italiaanse merken nietmeer auto's. Dus ben een goede liefhebber en adviseer eenieder om italiaans te gaan rijden. Het gaat uiteindelijk om het plezier in het auto rijden en dat geeft een italiaan het meest.
Caio,
Frank.
ik deel je mening met 100 %...........heb altijd Lancia's gehad, nu mijn vierde , en zal altijd Italiaanse auto's blijven rijden, al was het een Fiat Panda !!!!!! ze rijden heerlijk en laat Jan met de pet maar met BMW of mercedes rijden.........in elke straat staan er 10 !! heel origineel hoor....
"Jan met de pet" kan zich in Nederland geen Mercedes of BMW veroorloven. De hardwerkende middenklasse wordt in Nederland zijn ikoon (de auto) ontnomen, middels oa de BPM, wegenbelasting, hoogste benzineprijs etc.
Ik was laatst in Nederland en een vriendin zei me dat ze altijd precies op tijd moest zijn om de kinderen na haar werk uit de kinderopvang op te halen. Anders werd ze uitgekafferd door de dames van de opvang. De hele week keihard werken, vet betalen voor de kinderopvang en dan nog afgesnauwd worden. Onbegrijpelijk dat die mensen dat allemaal nog pikken. Hier in Tsjechie (het zogenaamde Oosteuropa) weet men tenminste nog dat die mensen de motor van de economie zijn en daarvoor ook beloond moeten worden.
Wat heeft dat nog met Lancia te maken? Niets, natuurlijk, hoewel je hier of in Duitsland al een goede thesis voor 15000 euro kunt vinden of importeren. In nederland kun je dat wel vergeten. Maar ja, daar staat natuurlijk tegenover, dat je in nederland - voor al dat geld dat je gedokt hebt - nooit in de file staat en altijd lekker kunt opschieten .................................of heb ik nu iets mis?......
Je hebt wel mis in nederland wordt de markt bepaald door de lease maatschappijen,
dus vooral opel, volkswagens,volvo en paar fransen die hier in holland de dienst uitmaken,
overegens file kennen we nederland ook wel.
dus fiat heeft in nederland nog weinig te koop laat staan dat er veel lancia,s tekoop staan,
nederland heeft nu alleen oog commersie niet voor kwaliteit anders stonden lancia als saab,
wel boven aan de lijst
verder is nederland lekker duur geworden de laatste 10 jaar!
dus vooral opel, volkswagens,volvo en paar fransen die hier in holland de dienst uitmaken,
overegens file kennen we nederland ook wel.
dus fiat heeft in nederland nog weinig te koop laat staan dat er veel lancia,s tekoop staan,
nederland heeft nu alleen oog commersie niet voor kwaliteit anders stonden lancia als saab,
wel boven aan de lijst
verder is nederland lekker duur geworden de laatste 10 jaar!
ik konstateer alleen maar dat hier in Antwerpen, waar ik woon , veel vreemdelingen (marokkanen vooral, ook polen...) met dure mercedessen en bmw's rijden........eerlijk verdiend ? waarschijnlijk niet....!!
ik konstateer ook dat een auto, bvb Lancia, in Nederland veel duurder is dan in Belgie...
ik konstateer ook dat een auto, bvb Lancia, in Nederland veel duurder is dan in Belgie...