hulpstuuhuis

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bert Ewalds

Re: hulpstuuhuis

Unread post by Bert Ewalds »

Kijk eens of je het merk van het stuurhuis kunt terugvinden.
Bij een eerste serie zou het een "Gemmer" stuurhuis kunnen zijn, en die zijn "made in France" maar van oorsprong Amerikaans, vandaar.
Later kwamen ze dacht ik van ZF.
In de Flaminia zit ook een Gemmer. Ooit voor veel geld bij Omicron passende keerrringen besteld.
En ja hoor, kreeg gewoon een paar metrische gestuurd van de dichtsbijzijnde maat. Die kun je hier dus om de hoek kopen.
Ze zitten er al weer een jaar of 8 in., zonder problemen.
Lagers zal wat moeilijker zijn.
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Is een Gemmer stuurhuis, lichte speling op naaldlagers de onderste,dit is wel droog gevoeld, alles schoon gemaakt in elkaar gezet, nu wachten op keerringen en dan vullen, en dan zullen we wel zien, speling en eventueel lekkage.......Het is voor mij een reserve......
Wil alleen even kijken of ik gewone olie of die van Huib er gelijk in doe...

peter.s
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Gemmer stuurhuis dus 1e serie,wat is dan voor 2/3e serie...(stuurhuis afkomstig van een 2/3 e serie)
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Ik heb ooit eens hier wat opgeschreven. http://www.viva-lancia.com/fulvia/qanda/seals.php

Die metrische seal voor de worm as van het stuurhuis krijg je er makkelijk in.
De metrische seal voor de roller as (die onder op dus) is vaak afzien.
Gelukkig kun je de engelse maat nu wel goed krijgen voor een paar euro. Moet je wel de maat in mm opgeven. Dat wordt dan 28,58x39,69x6,35
Ik heb het ook niet bedacht.

Het naaldlager in het deksel kun je nog redelijk makkelijk krijgen. Die twee onder niet. Bij http://simplybearings.co.uk kun je wel naaldlagers krijgen met de correcte afmetingen. Die zijn echter NIET full complement.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Ik heb bij Fulvia alleen Gemmer stuurhuizen gezien. Die van S1 en S2/3 zijn identiek. Enkel die van de 1C en de 1600's zijn anders.
Peter.S

Unread post by Peter.S »

Zo reviseren schiet aardig op, startm.klaar, 2 dynam.klaar, hulpstuurh.klaar, nu stuurhuis zelf keerringen binnen, wat raden jullie mij aan , gelijk de olie van Huib of de standaard olie?
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Beginnen met een EP90 versnellingsbakken olie
Peter.S

Unread post by Peter.S »

ok,bedankt Huib
peter
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”