kachel

Discussie en vraagbaak over Lybra
de Wit

Re: kachel

Unread post by de Wit »

Thermostaat zit , als je voor de auto staat met de kap open, rechts op het blok, zijkant. Er loopt 1 grote zwarte slang naar toe (doorsnee ongeveer 5 cm) en een kabeltje voor de sensor.
Sensor kun je vrij eenvoudig losklikken, thermostaat zelf is kwestie van de slang goed afklemmen en als je rap bent kun je met een minimaal verlies aan koelvloeistof de oude thermostaat verwijderen en de nieuwe terugzetten. Ik heb het "mijn" monteur in 5 minuten zien doen: 3 minuten sleutelwerk, 2 minuten sensor af en aankoppelen en koelvloeistof aanvullen.. Ongelooflijk B)-
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
koen_

Unread post by koen_ »

Okee, dat is wel heeel snel .... ;)

Zelf vervangen is relatief eenvoudig en kan zeker, maar ik zou het niet zelf doen als je geen sleutel-ervaring hebt
De thermostaat vormt 1 geheel met het thermostaathuis, waarin ook de temp-sensor voor je motormanagement zit

Image

Je moet dus het gehele thermostaathuis vervangen ( 3x koelslang ) en de sensor vernieuwen of overzetten ; daarbij zul je 'hoe dan ook' een deel van je koelvloeistof verliezen, wat je moet bijvullen en daarna je koelsysteem ontluchten ..

de thermostaat kun je gewoon bij de automaterialenhandel bestellen, een stuk goedkoper dan bij de dealer
let wel op dat je de goede thermostaat besteld, bij de 2.0 is voor 2001 anders dan na 2001
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
stephan

Unread post by stephan »

dank jullie wel voor de reacties.
ik ga er 1 bestellen en een monteur zet hem er in..;)
wordt vervolgt...
stephan

Unread post by stephan »

thermostaat besteld bij een automaterialenzaak...erin gezet door een monteur...30 euries :-)
en we zitten weer lekker warm:-))

stephan Schreef:
-------------------------------------------------------
> dank jullie wel voor de reacties.
> ik ga er 1 bestellen en een monteur zet hem er
> in..;)
> wordt vervolgt...
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”