Vastzittende rem

Discussie en vraagbaak over Lybra
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: Vastzittende rem

Unread post by jdejager »

Vandaag dan eindelijk de remslang laten vervangen. Dag en nacht verschil nu al. Na meerdere noodstops te hebben uitgevoerd op het industrieterrein geen enkele keer een vastzittende rem. Dit was normaliter wel het geval, zeker bij hard remmen. Kijk het nog even een weekje aan maar heb hele goede hoop dat we hiermee de boosdoener te pakken hebben. De remslang zat er in 10 minuten onder, kostte me niks omdat ik vorige keer de klauw al had laten vervangen.
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Vastzittende rem

Unread post by koen_ »

Leerzaam probleem trouwens !

Het onderschrijft weer eens het nut om ervaringen op zo'n forum te delen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ( met ca 30 jaar sleutel-ervaring ) nog nooit van gehoord had ...
En gezien de beschreven ( achteraf waarschijnlijk overbodige ) reparaties was ik niet de enige ...:S

Er moet een soort ventiel-mechanisme ontstaan waardoor de druk niet meer normaal kan afbouwen

Overigens kosten 4 nieuwe remslangen samen ca 45 euro in aanschaf, dus als ik deze zomer mijn blokken voor vervang gaan er ook direct nieuwe slangen rondom op ... :)


Vraagje aan de echte kenners ( Martin !? ) : is dit een specifiek lancia ( lybra ) probleem of kan het bij iedere willekeurige remslang voorkomen ??

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: Vastzittende rem

Unread post by jdejager »

Sprak het weekend met mijn neef over dit probleem. Hij werkt als after sales manager bij een Ford/Kia dealer. Toen ik het probleem omschreef gaf hij direct de remslang aan als oorzaak. Het schijnt dat de klauw op den duur vuildeeltjes afscheidt welke in de slang komen. Deze raakt hierdoor verstopt. Weer wat geleerd dus.
Martin
Posts: 121
Joined: 21 Dec 2008, 18:41

Re: Vastzittende rem

Unread post by Martin »

Koen,

Nee hoor komt bij alle merken voor. Slang gaat dicht zitten ! Je kan er wel doorheen trappen maar het gaat niet terug dus dan blijft rem hangen.

We zien alleen de buitenkant maar er zit eigenlijk een slang in en die lost op!

Gr.Martin
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”