Krassend, schurend geluid bij koudeloop
Re: Krassend, schurend geluid bij koudeloop
Ik heb dit 2 weken geleden gedaan bij 183500km spannen do je met de spanrol linksonder van de aircopomp..
Lancia Kappa 2.0 20V 1995 185000km
Ik rijd deze auto sinds 13 oktober 2010
Thanks, ga het komende week doen. Zal reactie plaatsen binnen deze discussie hoe het gegaan is.
Suc6 we horen het wel......
Zo, de aandrukrol (bovenste) is vervangen en de riem vernieuwd! Geluid is WEG!!!! Was in +/- 30 minuten gepiept!
Wel merkte ik dat de verstelbare rol (die met die dikke veer) erg moeilijk kon bewegen. Toch is de spanning op de multyriem blijkbaar OK.
Ook heb ik meteen de kleppendeksel pakking incl. bougieringen, vervangen i.v.m. een lekkage van olie. Echter komt er nog steeds ergens olie vandaan aan de distributiezijde. Kan niet zien waar! Dus maar weer verder zoeken.....
Voor de rest een winterklare heerlijke Kappa die stil over de weg zoeft met die heerlijke V5 roffel!!
dank voor alle input,
greets,
Mickey
Wel merkte ik dat de verstelbare rol (die met die dikke veer) erg moeilijk kon bewegen. Toch is de spanning op de multyriem blijkbaar OK.
Ook heb ik meteen de kleppendeksel pakking incl. bougieringen, vervangen i.v.m. een lekkage van olie. Echter komt er nog steeds ergens olie vandaan aan de distributiezijde. Kan niet zien waar! Dus maar weer verder zoeken.....
Voor de rest een winterklare heerlijke Kappa die stil over de weg zoeft met die heerlijke V5 roffel!!
dank voor alle input,
greets,
Mickey
Mooi man....stelt niks voor he?
Kun je weer zorgeloos een paar jaar vooruit...
Kun je weer zorgeloos een paar jaar vooruit...