mirafiori

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
Space
Posts: 308
Joined: 06 Jan 2009, 18:03

Re: mirafiori

Unread post by Space »

Martin Schreef:
-------------------------------------------------------
> 131 Racing !!!!
-
Ja die heb ik in de 80ér? jaren ook gehad. Mooi oranje met zwarte velours bekleding.
Auto deed het ook goed bij de dames trouwens....al viel ie soms wel een beetje teveel op omdat ik regelmatig wel ergens gesignaleerd werd met alweer een andere, .....juist ja.....:P
Ik had er toen al een gasinstallatie in! (60 ltr. direct in de breedte achter de achterbank) want benzine zuipen kon die goed! Roesten ook trouwens. Kokerbalken, vloer en deuren...dat was echt een ramp...je ziet ze ook nooit meer want ze zijn allemaal van de aardbodem verroest.
Helaas voortijdig afscheid moeten nemen omdat de motor in de soep gedraaid was na een keer verkeerde octaan gehalte benzine getankt te hebben in Duitsland na terugkomst wintersport uit Oostenrijk. Volle bak, 4 personen en ski's op de imperiaal en konstant 140 planken in combinatie met verkeerde benzine was helaas (of gelukkig) einde verhaal....
Ze waren alleen maar in oranje of donker grijs metallic te koop.
http://www.youngtimer-magazine.nl/?p=221
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
mirafiori
Posts: 347
Joined: 02 Jan 2009, 20:44

Re: mirafiori

Unread post by mirafiori »

Ik heb de mijne ook een '80er weggedaan om de roest wel jammer van zo'n auto..
toen een regata gehad een ramp op wielen,toen wist ik zeker volgende wordt een Lancia..
Lancia Forever..
bartoli
Posts: 20
Joined: 17 Jun 2010, 10:34

Re: mirafiori

Unread post by bartoli »

Die oudere Fiats hebben wat weg van die gepimpte Talbots die je in Turkije veel ziet. Was dat ook niet van Fiat?

http://www.reallyloud.co.uk/cars/talbot_horizon_5.jpg
Beta HPE 2.0i '82, ex: Kappa '98, Delta '84, Dedra '97
mirafiori
Posts: 347
Joined: 02 Jan 2009, 20:44

Re: mirafiori

Unread post by mirafiori »

Wel weet ik dat in Turkije een Fiat fabriek staat, trouwens Simca en Fiat werkten in de jaren 60 ook samen..
Attachments
131front.jpg
131front.jpg (88.93 KiB) Viewed 290 times
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”