voet buitenspiegels

Discussie en vraagbaak over Thesis
thanas71

Re: voet buitenspiegels

Unread post by thanas71 »

Hoi Eric,

Ik heb net een (tweede) Lancia Thesis, nu een 3,2 V6 uit 2007, maar ik moet de spiegelkappen spuiten. Ik begreep van het forum (uit 2010...;)) dat jij een werkbeschrijving hebt om de binnenzijde van de deur te demonteren en zo de spiegelkappen te kunnen verwijderen. En wat is het beste qua primer en verf om te gebruiken?

Thanx en groet,

Thanasie

eric Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
> Klus van 1,5 a 2 uur voor beide spiegels . Deur
> bekleding eraf ,sierlijst binnendeur eraf +
> driehoekje in hoek vd binnendeur,stekkertje
> losmaken 3 boutjes los maken en spiegel is eraf.
> Heb beschrijving vd uitbouw,kan ik via mail naar
> je toezenden.
> Gr
> Eric
Rino

Unread post by Rino »

Hoi, de Eric waar je je toe richt is een goeie kameraad van me. Hij rijdt al een viertal jaar niet meer in een Thesis en is daarom niet meer actief op het forum.
Olof

Unread post by Olof »

In het verleden heb ik de kennis van Eric ook al weer eens doorgegeven:

Om bij de stekkers te komen van de spiegel moet de binnen bekleding van de deur los gemaakt worden, dit gaat als volgt:

Bekledingspaneel zit met enkele verborgen schroeven vast: twee of drie torx schroeven onder de armsteun, een torx schroef tpv van de handgreep en ten slotte een inbusschroef bij de deuropener.

1. De handgreep om de deur mee dicht te trekken bestaat uit een voor- en achterdeel. Het voorste deel is te verwijderen door de zijkanten bij de naad tussen beide delen iets naar buiten te duwen, Gaat wat lastig maar is te doen. Als je de greep los hebt, valt de stekker van de spiegel bediening automatisch uit het draaiknopje.
2. Inbus schroef van de deuropener zit achter het rubberen dopje, die je ziet als je de hendel naar voren beweegt (gewoon de deur openen). Dopje is eenvoudig los te wippen, vervolgens de schroef losdraaien.
3. Het paneel van de armsteun (deel van leer of alcantara waar de knoppen van de raambediening oa zitten) kan los door deze vooral omhoog te duwen. Gaat enigszins stroef maar moet lukken, mogelijk dat een kunstsof palletje afbreekt, dit is weer terug te lijmen, maar met een palletje minder zit de greep straks ook wel weer vast. De torxen van de armsteun zijn nu te zien, dus losschroeven.
4. Nu zit het paneel nog met de nodige drukpluggen vast, door wat ruimte te maken tussen het paneel en het staal van de deur knapt de ene plug naar de andere los. Ik begin dan meestal ter hoogte van de luidspreker. Kost en beetje kracht en je hoeft niet bang te zijn dat het snel stuk gaat.
5. Paneel is nu los, nu alleen iets omhoog bewegen en hij komt aan de boven kant los.

Nu kun je bij de andere stekkers. En kun je de spiegel ook demonteren (alleen nog een zwart kapje bij de spiegel zelf weghalen.)

Olof
gergely

Unread post by gergely »

Deze info komt mij ook goed uit... ik vrees dat ook ik de deur moet ontmantelen om de spiegelcontacten te checken.
Tx.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
thanas71

Unread post by thanas71 »

Hoi Olof,

Dank voor je heldere uiteenzetting. Dat gaat zeker lukken in mijn nog resterende vakantieweek.

Groet,

Thanasie
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”