Sorry, zie dit nu pas, mocht het nog actueel zijn:
- binnenbekleding weghalen die tegen de airco-unit aanzit. zodat het kachelblok zichtbaar wordt. Links zit één actuator, rechts twee.
Die bevinden zich vrij hoog tegen het kachelblok aan. Het zijn vierkante zwarte kastjes en zitten met drie kruiskopschroefjes vast.
Aan de actuator zit een draaiend schijfje met een excentrische pen die in een heveltje (platte plastic pen met een gleuf erin waarin dat pennetje van de actuator in steekt) grijpt dat uit het kachelblok steekt.
Omdat zowel pen als heveltje plastic zijn kan dat in de tijd behoorlijk gaan opruwen. Het vermogen van het stappenmotortje van d eactuator is beperkt en draait dan niet meer rond. Mogelijk is er eentje daardoor afgefikt.
B)- Dick
Brandlucht in interieur
Re: Brandlucht in interieur
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Klusje voor het weekend dus,
Mij gebeurde zojuist hetzelfde als de topic starter uit 2010.
nog geen 100m gereden, en rook en stank uit de ventilatieroosters.
Auto meteen aan de kant, motor uit, (eerst de autopapieren uit het kastje gehaald, die zijn duur als je dat moet vervangen, ook rijbewijs, paspoort zitten daar bij)
En vervolgens even gewacht.
Alles uitgezet (kachel en verlichting) en daarna contact weer aan en gekeken wat er gebeurde als ik de blazer weer aan deed.
Vrijwel 100% zeker dus het bovenstaande probleem. F##K..!!
Gelukkig heb ik de mogelijkheid een andere uit de donor auto te halen, dus dat is geluk bij een ongeluk.
Nu even de vraag, is de bovenstaande beschrijving correct, en / of heeft er iemand foto's van dat proces.
Ik ga uiteraard oefenen op de donor auto, en demonteer daarna pas het spul uit de mijne, kan die eerst nog even luchten.
Tips & tricks zijn meer dan welkom.
Grtzz
..
Mij gebeurde zojuist hetzelfde als de topic starter uit 2010.
nog geen 100m gereden, en rook en stank uit de ventilatieroosters.
Auto meteen aan de kant, motor uit, (eerst de autopapieren uit het kastje gehaald, die zijn duur als je dat moet vervangen, ook rijbewijs, paspoort zitten daar bij)
En vervolgens even gewacht.
Alles uitgezet (kachel en verlichting) en daarna contact weer aan en gekeken wat er gebeurde als ik de blazer weer aan deed.
Vrijwel 100% zeker dus het bovenstaande probleem. F##K..!!
Gelukkig heb ik de mogelijkheid een andere uit de donor auto te halen, dus dat is geluk bij een ongeluk.
Nu even de vraag, is de bovenstaande beschrijving correct, en / of heeft er iemand foto's van dat proces.
Ik ga uiteraard oefenen op de donor auto, en demonteer daarna pas het spul uit de mijne, kan die eerst nog even luchten.
Tips & tricks zijn meer dan welkom.
Grtzz
..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Klus geklaard, alles werkt weer naar behoren, rest alleen de stank nog.
De bovenstaande how to was correct, alleen zijn de boutjes van de grijze afdek kap 10mm en geen 7.
De achterste bout is eigenlijk op geen enkele manier goed bereikbaar, met een flexibel verlengstuk kom je niet weg, de oplossing blijkt hier een kniesleutel te zijn.
Heb je die, bij voorkeur op een kleine ratel, dan is het een fluitje van een cent.
Zonder die, kom je aan het martelen. (en inderdaad, die had ik niet. ?tt? )
Ik heb er nu wel een paar foto's van gemaakt, dus die zet ik maar neer hier, en dan is het aan een Mod om daar even een mooie complete how to van te maken.
(bij de demontage van de motoor uit onze dame, kwam ook spontaan de oorzaak van een periodiek gerammel onder het dashboard tevoorschijn.
De inbouwmeneer die de carkit voor de telefoon had ingebouwd, had de unit gewoon los in een loze ruimte geschoven, tsja.... da's vragen om natuurlijk.
Ook meteen maar opgelost.
Grtzz
de situatie na verwijdering van de grijze kap.

De kunststof voeten plaat verwijderd. doe maar wel, is geen werk, en die halve centimeter ruimte is erg prettig.
Die plastic kap (zit vast met 4 schroeven) kan er op blijven.

De motor compleet uitgebouwd.

Ja, geen twijfel mogelijk, die is kapot.

De telefoonunit, die dus gewoon los in de ruimte boven die gele kabelboom geschoven zat.
Rammelde dus met regelmaat tegen van alles aan.
Opgelost door er isolatiemateriaal (uit de donor Lybra) omheen te draaien, en daarna opnieuw ertussen gepropt.
Problem solved.

.
De bovenstaande how to was correct, alleen zijn de boutjes van de grijze afdek kap 10mm en geen 7.
De achterste bout is eigenlijk op geen enkele manier goed bereikbaar, met een flexibel verlengstuk kom je niet weg, de oplossing blijkt hier een kniesleutel te zijn.
Heb je die, bij voorkeur op een kleine ratel, dan is het een fluitje van een cent.
Zonder die, kom je aan het martelen. (en inderdaad, die had ik niet. ?tt? )
Ik heb er nu wel een paar foto's van gemaakt, dus die zet ik maar neer hier, en dan is het aan een Mod om daar even een mooie complete how to van te maken.
(bij de demontage van de motoor uit onze dame, kwam ook spontaan de oorzaak van een periodiek gerammel onder het dashboard tevoorschijn.
De inbouwmeneer die de carkit voor de telefoon had ingebouwd, had de unit gewoon los in een loze ruimte geschoven, tsja.... da's vragen om natuurlijk.

Ook meteen maar opgelost.
Grtzz
de situatie na verwijdering van de grijze kap.

De kunststof voeten plaat verwijderd. doe maar wel, is geen werk, en die halve centimeter ruimte is erg prettig.
Die plastic kap (zit vast met 4 schroeven) kan er op blijven.

De motor compleet uitgebouwd.

Ja, geen twijfel mogelijk, die is kapot.

De telefoonunit, die dus gewoon los in de ruimte boven die gele kabelboom geschoven zat.
Rammelde dus met regelmaat tegen van alles aan.
Opgelost door er isolatiemateriaal (uit de donor Lybra) omheen te draaien, en daarna opnieuw ertussen gepropt.
Problem solved.

.
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995