RDW, weg ermee!

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
gerrit

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by gerrit »

nog nooit 1 probleem gehad
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Het personeel achter de balie heeft idd soms te weinig kennis van zaken. Ik heb echter ZEER positieve ervaringen met de RDW en dat komt alleen maar omdat ik goed voorbereid ernaar toe ben gegaan. Zeker de keurmeesters waarderen het als je de zaken goed geregeld hebt. Ondanks dat het dus kan gebeuren dat je een vervelende dame aan de balie treft vind ik het onterecht dat je zo afgeeft op de RDW als je zelf in gebreke bent. Het is gewoon erg vervelend om geen roze papier te hebben. Hierop staat het kenteken en het chassisnummer dus is het de link tussen de auto en de Belgische registratie. Zonder dit bewijs kan de auto dus ook van buiten Europa komen. Het is vervelend voor je, maar m.i. terecht.

Je kunt proberen naar een ander station te gaan om daar te kijken of het lukt. Dat heb ik al eens eerder gehoord van iemand anders die bij een ander station gewijgerd werd vanwege onvoldoende documentatie.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
fenpie

Unread post by fenpie »

Ik was goed voorbereid en had papieren waaruit bleek dat ie uit Belgie kwam. Ze konden het zelfs in het systeem zien.
Ook de GVO en BPM aangifte had ik compleet bij me en zelfs het aanvraagformulier inschrijving compleet ingevuld met stempels en gegevens vorige eigenaar.En een keuringsrapport. Alles was bekend, chassisnummer en koppeling vorige eigenaar.
M.a.w. lag gewoon aan de "dame" achter de balie die blijkbaar een "bad hairday" had. Ik had gewoon even een keurmeester te spreken moeten krijgen.
Nu is Martin Beuk aan het bellen.

groet
Pieter
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
fenpie

Unread post by fenpie »

En de soap is nog steeds niet afgelopen.
Vrijdag (anderhalve week geleden) ben ik alsnog door de RDW uitgenodigd voor een keuring.
Auto bleek helemaal tip top in orde, helemaal goedgekeurd met de complimenten van de keurmeester. Nu alleen nog contact met de belgische RDW leggen, aldus de keurmeester. En nu dus alweer anderhalve week later NOG STEEDS GEEN KENTEKEN, nog geen bericht vanuit Belgie, nu geeft de RDW de schuld aan de DIV (belgische RDW). Die zouden traag zijn.

Ben heel benieuwd wanneer ik eindelijk eens in de nieuwe Kappa kan gaan rijden.

Dit is wel de 1e en laatste keer dat ik een auto importeer.Nooit meer en dan kan iedereen wel zeggen dat hij/zij nooit problemen ermee heeft...
Nou ik wel dus. Ook Martin Beuk is het spoor hierover bijster.
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
fenpie

Unread post by fenpie »

Eindelijk, eindelijk, na meer dan 4 weken is het verlossende telefoontje gekomen van de RDW dat men akkoord is met invoer.
Nu BPM aangifte doen, kentekenplaten bestellen, LPG en cruise control inbouwen en dan eindelijk rijen. Wie weet kan ik er over 2 weken eindelijk in rijden.

lang leve de bureaucratie
fenpie

Unread post by fenpie »

En ja hoor de volgende hobbel

Eerst wilde men de BPM niet verwerken, na lang aandringen van Martin ging men uiteindelijk overstag op basis van de GVO. Dus al die weken gesoebat waren eigenlijk voor niets.

Maar nu komt het, afgelopen donderdag bpm aangegeven, zou binnen 1-2 dagen bericht moeten hebben en wat denk je, het is nu maandag en nog geen bericht ontvangen. Dat is dus 3 dagen.

Joepie, we kunnen weer gaan bellen en afwachten

En we rijden nog steeds niet in de Kappa
de Wit

Unread post by de Wit »

Wat een geklooi zeg. Je zou haast het vertrouwen kwijtraken dat het ooit goedkomt ...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
fenpie

Unread post by fenpie »

Nou dat begin ik eigenlijk al te krijgen.

Per 1 januari 2010 is er e.e.a. veranderd rondom de BPM, aldus de Belastingdienst waar ik zojuist 2 x 30 minuten mee aan de telefoon heb gehangen.
Voorheen deed de douane het, kon je ter plekke betalen en was alles snel geregeld. Nu dus niet meer . De belastingdienst verzorgt de BPM, wat inhoud dat vanaf aangifte bij het RDW kantoor, er ca 5-10 werkdagen overheen kunnen gaan alvorens een betaalverzoek te krijgen. Dan na betaling krijg je het kentekenbewijs opgestuurd en daarna pas kun je platen bestellen.
M.a.w. we zijn nog een keer 14 dagen bezig.

Wie nou nog durft te beweren dat het normaliter snel verloopt....!!!
Is onmogelijk per 1 januari jl.!
fenpie

Unread post by fenpie »

Eindelijk schot in de zaak, hij is van kenteken voorzien. Morgen kentekenbewijs in de bus.
Maar nu komt het, de auto is zo GROEN als wat en wat heeft meneer de douanebeambte ervan gemaakt, GRIJS
Hoezo kleurenblind?
Hij heeft nota bene de auto nog bekeken.
Kleurenblind.

Nu mag ik kenteken deel 1A weer retour gaan zenden, om de kleur aan te laten passen.

Hoezo de wet van Murphy
de Wit

Unread post by de Wit »

Dat is inderdaad niet tof. Was je ermee gaan rijden had het je 60 euro boete kunnen opleveren :X .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”