Automatisch dimmende binnenspiegel bedrading.

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rainmaker

Re: Automatisch dimmende binnenspiegel bedrading.

Unread post by Rainmaker »

Geheel eens met Eric.

Behalve dan dat het taalgebruik in Amsterdam normaal zou zijn. Ik wil de inwoners van Amsterdam dat niet in de schoenen schuiven.....

Laten we het netjes en beleefd houden.
Opmerkingen als "helemaal kut" en "ouwe lul" is (hooguit) spreektaal en niet iets voor op dit forum.

En ook ben ik het met Eric eens dat het niet echt uitnodigt om iemand van advies te voorzien wanneer je dan op (beweerdelijk) Amsterdamse wijze een reactie terug krijgt, zoals: "Hoezo dan?", "Zit er bij het hemeltje nou een voorziening of niet? " of "verhaaltje".

Als ik voor mijn werk adviezen verstrek en de client reageert op die manier, dan kan die client zo door de deur het pand weer uit. En dat is dan nota bene iemand die mij betaalt voor mijn adviezen.........

Groet,

Auke
Rino

Unread post by Rino »

(tu) Eric (tu)
Heb nog een kleinigheidje aan toe te voegen : bij gedimde toestand van de Thesis-achteruitkijkspiegels binnen en buiten gaan ze gelijk terug naar dag zodra de versnellingspook in achteruit gezet wordt.
Rino
de Wit

Unread post by de Wit »

:)-D enzovoort.
Wellicht dat Robbedoes eens op www.problemcar.nl moet rondneuzen, daar zitten ook genoeg monteurs op :) . Misschien dat die met halve omschrijvingen in de kristallen bollen zien wat er in de auto van hem wel en niet ligt 8-)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Ik wist het wel dat het een Thesis kringetje was.......iedereen keert zich tegen mij, maar goed, maakt niet uit, wat jullie willen.
Ik ben helemaal niet brutaal, als ik zeg: "zit er nou een aansluiting of niet?" (aangezien Eric wel tegen mij tekeer ging, maar niet antwoordde op mijn vraag) dan kan je dat op een brutale manier interpreteren, maar je kan het ook als gewone vraag zien.
Net zo goed als je tegen iemand zegt: wat?
Kan je ook zeggen: wat zegt u?
Ik vind het overdreven om hier met 2 woorden te praten, dus praat gewoon zoals een normale nederlander.
Als jullie dat niet vinden kunnen, dan moeten jullie er misschien van maken: koninklijk-thesis-forum

Ik kreeg een erg bot antwoord van Eric, daar hoor ik niemand over, maar ik laat me niet afzeiken. (of moet ik nu zeggen afplassen?!?)

Maar goed, laten we de vrede terugkeren, ik heb nergens iets raars gezegd of gedaan, buiten een paar voor sommige mensen vieze/scheld-woorden.
Dus ik ben me echt niet van kwaad bewust........wist niet dat we op een koninklijke site waren waar ik op mijn woorden moet letten.

En over mijn versnellingsbak........die doet dus k.. oh nee.........uhhhhh, tja, ik weet er geen eens een ander woord voor, het is toch echt gewoon Nederlands om te zeggen dat die kut doet.
Hij doet het niet naar behoren is toch echt te zacht uitgedrukt, vandaar dat 3 letterwoord van mij.
Misschien kunnen dan mensen zeggen dat het bij hun ook k*t is, of dat het niet zo hoort.
Ik las in verschillende testverslagen dat ze het een heerlijke auto vonden, behalve de versnellingsbak, die was namelijk k**

Klopt het dat je 2 a 3 seconde moet wachten, en dat die dan met een klap in de drive gaat?
Niet elke keer, maar regelmatig, tot zeer grote ergenis! (gebruik niet voor niks dat K-woord)
Vooral als je net 2 dagen die auto hebt, en dan merk je dat, geloof me, dan zeg je k*t.

ps, ik zal voortaan iedereen met U aanspreken als jullie dat prettiger vinden! :)-D
mvmersbergen

Unread post by mvmersbergen »

Als ik ELEARN goed begrijp zit in de plafondunit 2 stekkers. A en B. Stekker B gaat naar de regen/licht sensor.
STEKKERPENNEN stekker B
PEN FUNCTIE
1 Niet aangesloten
2 Seriële A-BUS naar regen-/schemersensor
3 Niet aangesloten
4 Elektronisch dimbare buitenspiegels - Min
5 Elektronisch dimbare buitenspiegels - Plus
6 Niet aangesloten
7 Niet aangesloten
8 Regen-/schemersensor (min)
9 Elektronisch dimbare binnenspiegel (min)
10 Niet aangesloten
11 Niet aangesloten
12 Regen-/schemersensor (plus)
13 Elektronisch dimbare binnenspiegel (plus)
14 Niet aangesloten
15 Niet aangesloten
16 Elektronisch dimbare binnenspiegel (achteruitsignaal)
17 Niet aangesloten
18 Niet aangesloten

Bijgaand ook een foto. Het lijkt erop dat de spiegel het signaal voor de regen/schemer sensor doorlust van de plafond unit naar de sensor.
Zit er nu een dunne kabel van de sensor naar de plafond unit (3 draden) of al 8 draden? Als het 8 draden zijn dan kan je pen 9 en 13 op de Kappa spiegel aansluiten. Als het maar 3 draden zijn zal je een nieuwe stekker moeten maken of een Thesis binnenspiegel kopen
Attachments
binnenspiegel.jpg
binnenspiegel.jpg (40.4 KiB) Viewed 334 times
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Top, ik ga morgen even de boel weer openschroeven.
Ik zag al inderdaad 2 stekkers zitten bij de plafond-unit.
Dus 1 stekker (die naar de regensensor gaat) heeft 18 draadjes begrijp ik eruit?
En van die moet ik dus even uitrekenen welke 9 en 13 zijn?
Klopt het zo, of zit ik er naast?

Als het lukt dan meld ik het gelijk hier.
Bedankt alvast voor de uitgebreide uitleg!
mvmersbergen

De stekker heeft 18 pinnen maar deze hebben niet allemaal draadjes (of 8 of 3 draden). Stekker A en B worden trouwens door elkaar genoemd. Elektrische schemas geven stekker A aan terwijl de pin nummering het over stekker B heeft. Helaas worden geen kleuren vermeld voor de stekker die naar de sensor gaat.

Dit betekent draadjes vanaf de regensensor volgen en de kleuren opschrijven. De min zal zwart zijn en deze hoort op pin 8
stekker ziet er waarschijnlijk als volgt uit
9- 8 -7- 6 -5 -4- 3- 2 -1
18-17-16-15-14-13-12-11-10

De andere stekker (die je niet nodig hebt) zal links naar de raamstijl lopen en zal 10 draden hebben

Ik heb de unit open gemaakt. Het is een kabeltje met 3 draadjes (die rechts op de unit zit), dus alleen voor de sensor.
Draadkleuren:
pin1 op de sensor = plus = Paars/rose
pin2 op de sensor = min = zwart/geel
pin3 op de sensor = dimsignaal = paars/wit

Een mogelijkheid is om op de paars/rose en de zwart/gele een aftakking te maken en daar de + en - van de Kappa buitenspiegel op aan te sluiten

PS je kan ook een gebruikte spiegel op Ebay kopen voor EUR 100,- inclusief verzendkosten
http://cgi.ebay.nl/LANCIA-THESIS-SPECCH ... 45f26410e5
mvmersbergen

Automatische binnenspiegel uit Italie binnen gekregen, 10 minuten later aangesloten en in de avond getest. Totaal EUR 100,-
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”