Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Discussie en vraagbaak over Lybra
Max Laadvermogen

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by Max Laadvermogen »

Als het binnenkort wat minder koud is, zal ik de deurpanelen er eens uit frunniken. Ik hou jullie op de hoogte!
Max Laadvermogen

Het is allemaal niet nodig geweest. Gisteren was de stand van de planeten mijn Lybra goed gezind. Ineens deed de centrale vergrendeling het weer. Hij stond altijd los langs de straat, maar gisteren parkeerde ik in een obscure parkeergarage. Daarop heb ik van binnenuit alle deuren dichtgeklikt en de bestuurdersdeur met de sleutel afgesloten. Toen ik aan het einde van de dag weer instapte, deed de vergrendeling het weer.

Kortom: ik ben een gelukkig mens. Bedankt voor alle tips en trucs!
jdebeer

Unread post by jdebeer »

Ik wil je geluk niet meteen bederven, maar dit klinkt precies zoals ik destijds met mijn Kappa gehad heb.
Waarschijnlijk gaat het weer een tijdje goed, maar mijn verwachting is dat het weer terug gaat komen.
Destijds waren het de stangetjes die niet lekker door de geleiders liepen.
Maar dat kun je dan alsnog een keertje doen.
Gelukkig kun je je auto weer afsluiten, da's het belangrijkste.
jdebeer

Unread post by jdebeer »

Tsja, daar stond ik dan met mijn mijn sleutels en een Lybra die niet open wou.
Zo geef je een mogelijke oplossing en zo ben je dus zelf ook het haasje.
Mijn Lybra weigerde zaterdag om open te gaan, precies zoals door de anderen beschreven.
Gelukkig kon ik aan de passagierszijde in de auto. Deuren handmatig open gemaakt, dat lukte wel maar liep niet zo soepel als verwacht.
Sluiten ging vervolgens ook niet, alleen handmatig.
Nu was de auto een paar dagen behoorlijk vochtig geworden door sneeuwresten aan de binnenzijde en dat is denk ik het probleem geweest.
Na een dag rijden en hierbij goed geventileerd te hebben waren de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon (lekker toepasselijk nu)
Waarschijnlijk dus condensafzetting op de stangetjes en geleiders wat door het winterweer bevroren is.
Hopelijk is dit het geval, ik heb tot op heden nog een enkel probleem met de centr. vergrendeling gehad.
Max Laadvermogen

Oei! Ik ga me bijna verantwoordelijk voelen...
Ondanks dat het bij mij weer werkt, ga ik als het mooier weer wordt, toch even de panelen loshalen om te kijken of ik de boel kan smeren. Gelukkig kun je de portieren altijd nog met de sleutel vergrendelen en open maken...
legend

Unread post by legend »

nou doet ie het weer niet bij mij. Heb van 2 sleutels een goeie gemaakt dacht ik maar deed het 2 weken nu doet hij niks meer rode lampje gaat wel kniperen maar er gebeurd niks geef de moet nu echt op
DieselTDi

Unread post by DieselTDi »

Ik heb/had t zelfde....... ach. ik ben (helaas) 2e bestuurder dus dan kan ik wel oldschool de sleutel in de deur steken
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
legend

Unread post by legend »

ja dat lukt mijn ook wel maar is toch jammer ,maar sleutel wordt opengemaakt weer pennetje omgebogen en nu doet hij het weer voor hoe lang weet ik niet
legend

Unread post by legend »

nou stopt ie er weer mee kan je die sleutels nog nieuw kopen en weet iemand wat zo in grap kost
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”