Gegroet,
Zoals reeds eerder gemeld haalde ik de riem eraf bij 110 kkm.
Was reeds meerdere mm ingescheurd!! Had dit ook al bij Maserati 3200 GT!!
Je wil niet weten wat op je af komt als je te laat bent!! Coulance zilch!!
BELANGRIJK; ALLE span en geleiderollen meenemen en de WATERPOMP.
Terwijl alles los is ALLE riemen vervangen.
BETTER SAFE THAN SORRY
Distributieriem vervangen
Re: Distributieriem vervangen
Halan heeft het voor rond de 800 Euro gedaan (inclusief, pomp, spanrollen, multiriem, etc). Dat was wel in combinatie met een beurt.
Voor het geld zou je er heen gaan, maar veel belangrijker is dat ze echt weten wat ze doen.
Voor het geld zou je er heen gaan, maar veel belangrijker is dat ze echt weten wat ze doen.
-
Geen risico nemen; de riem slijt EN droogt uit, vandaar de termijngrens.
1200 euro is onnodig hoog.
De set zelf kost ca 150,= via Gates o.a. Prijs vd waterpomp weet ik niet.
Moet zeker voor de helft kunnen. Probeer forummer Gerrit eens.....die haalt de V6 met zijn ogen dicht uit elkaar, zit in Beesd meen ik.
1200 euro is onnodig hoog.
De set zelf kost ca 150,= via Gates o.a. Prijs vd waterpomp weet ik niet.
Moet zeker voor de helft kunnen. Probeer forummer Gerrit eens.....die haalt de V6 met zijn ogen dicht uit elkaar, zit in Beesd meen ik.
Let op, de prijs voor vervangen van de volledige distributie voor de V6 ligt een stuk hoger dan voor de 2.4 benzine of diesel.
Voor de V6: direct overwegen bougies te vervangen (inlaatspruitstuk ligt er dan toch af en je kan er dan makkelijk bij)
Voor de V6: direct overwegen bougies te vervangen (inlaatspruitstuk ligt er dan toch af en je kan er dan makkelijk bij)
Vandaag mijn 2.4 JTD 20V aut. van januari 2009 aangeboden bij de Lancia dealer voor distributieriemvervanging in verband met bereiken van de leeftijd van 3 jaar. De km stand is 91.000. Volgens de dealer is vervanging gepland bij 120.000 of 5 jaar. Is .dit wellicht recent gewijzigd? Het instructieboekje vermeld wel 120.000/3jaar. Overigens slaat de motor af en toe af na een koude start bij het inschakelen van de R. Heeft iemand hier ervaring mee?