Connect na revisie weer als nieuw!

Discussie en vraagbaak over Thesis
Tiepolo20V

Re: Groei van het Forum > een tocht

Unread post by Tiepolo20V »

Heeren (waar zijn de dames?) van het goede leven,

Het organiseren van een NL/BE Thesistocht spreekt mij zeer aan.
Ik zou daar ook op het gebied van organisatie wel een bijdrage aan willen leveren.
Rino: misschien iets om tijdens het Treffen in Duitsland met de NL/BE delegatie te bespreken?
Ciao,
René
2.4jtd 20V 175pk Comfortronic Grigio Tiepolo
Thesis 2.4jtd 20V 185pk Elegante / Grigio Rossini / Poltrona Cognac / 18" Centenario velgen
Rino

Re: Groei van het Forum > een tocht

Unread post by Rino »

Prima René, de aanzet gaven we reeds tijdens het vorige DE-treffen. Is de Nürnbrugring ook nog steeds een optie ?

De nederlandstalige BeNe-delegatie (bene = italiaans voor goed) tijdens het DE-treffen bestaat uit 4 deelnemers.

see ya, Rino
Blokkie

Re: Connect na revisie weer als nieuw!

Unread post by Blokkie »

Hoi Devers,

ben blij voor dat alles weer goed werkt. Vraag van mijn kant is hoeveel heeft je de reparatie gekost?

Groeten,
Hans Blok
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
GerritH

Unread post by GerritH »

Ook enkele vragen van mijn kant. Hoewel mijn connect nog vrijwel foutloos werkt, beginnen er af en toe toch wat foutmeldingen te ontstaan:
- Melding dat de CD er verkeerd om in ligt
- Soms wegvallen telefoongesprek
Vroeger of later zal ik ook wel aan de beurt komen met revisie van het Connect systeem. Mijn Thesis is van dec 2003 en heeft nu ruim 60.000 km op de klok. Verder rijdt de auto probleemloos.

Mijn vragen zijn als volgt:
- is er met de Thesis te rijden als het Connect systeem uitgebouwd is?
- hoe lang duurt het opsturen en weer terug krijgen van het Connectsysteem uit Turijn?
- wat zijn de kosten van een revisie in Turijn?
- is het misschien mogelijk via dit forum een ruilsysteem op te zetten met één of twee reservesystemen? Degene die een revisiesysteem nodig heeft, haalt het reservesysteem ergens op in Nederland, stuurt dit naar Turijn. Als het terug komt bouwt'ie zijn eigen systeem uit, het gereviseerde systeem in, en vervolgens is het slecht werkende uitgebouwde systeem beschikbaar voor iemand anders. Zo voorkom je dat je weken zonder auto zit.

Groet,

Gerrit.
Devers

Unread post by Devers »

Hi Blokkie en GerritH,

Kosten waren 280 euro incl. pakketkosten van Milaan naar Nederland. Pakketkosten naar Milaan ca. 30 euro dus in totaal 310 euro.

GerritH: klinkt bekend die klachten... Ja, rijden zonder Connect/NIT gaat probleemloos. Ik had alleen ook het frontje met de klimaatbeheersing meegestuurd (is normaal gesproken niet nodig, alleen de zwarte Connect '' black box'' is genoeg) en zonder frontje en bediening wordt het héél warm in de auto!

De hele revisie duurde bij mij twee weken.

Ruilsysteem: interessante gedachte! Heb namelijk het idee dat op den duur iedere Thesis aan de beurt komt voor een Co nectr estauratie.

Nu moet ik zeggen dat de hele revisie onder de regie van Rino heeft plaatsgevonden, inclusief de hele Italiaanse correspondentie. In het Engels gaat het namelijk niet werken.

Ik denk dan ook dat Rino vanaf hier het topic weer beter kan overnemen!
Rino

Unread post by Rino »

Dankje Derk voor de inleiding van het antwoord ;) Ik moet al toegeven dat het grootste gedeelte van het antwoord gegeven is.

Eric uit Maasbracht verdient de grootste dank, want hij was in deze het proefkonijn nadat hij zowat een jaar lang zonder succes zocht naar een oplossing voor zijn EOL ERROR. Hij vond dus TSW in Turijn en liet zijn NIT (dit is de hardware voor het Connect systeem) door hen herstellen met succes. Ik heb hem geholpen met het opzetten van een procedure zodat alles een beetje netjes kon lopen. Wat extra telefoongesprekken met die Italianen (best gezellig) zorgden voor de finetuning.
Dus NIT uitbouwen, opsturen naar TSW in Turijn, zij doen een gratis analyse met offerte, bij akkoord voor offerte wordt er hersteld, betaald en teruggestuurd. Indien niet akkoord met de analyse en/of prijs dan sturen ze de handel zonder meer terug.
De kosten zijn vanzelfsprekend individueel per herstelling en in functie van wat vervangen dient te worden. Een volledig poetsbuurtje en test wordt steeds uitgevoerd. De kosten waren volgens mijn ervaring steeds rond wat Derk noemde.
Na Eric en Derk heb ik inmiddels ook Andreas in Duitsland bijgestaan, eveneens met een perfect resultaat.
Ik ben er mee eens dat ieder NIT wel eens aan de beurt komt. Ik ben al blij dat we een partij hebben die een goede betaalbare oplossing biedt.
Voor assistentie bij herstel van Thesis NIT's bij TSW in Turijn steeds bereid.
Groeten, Rino
mvmersbergen

Unread post by mvmersbergen »

Hallo Rino,

Mijn connect is ook aan een revisie toe.
Op dit moment werkt bijna alles, alleen de stem van de navigatie kraakt sinds kort
Welke stappen zijn er om te volgen?

En heb je toevallig een foto van de NIT kast zelf, zodat ik niet teveel uitbouw?

Groeten,
Marcel
Thesis Turbo 2003, 95.000km
Rino

Unread post by Rino »

Hallo Marcel,

als bij jou enkel de stem van de navigatie een beetje kraakt dan heb je van het ganse systeem niet zo veel fout. Ik zou een revisie enkel daarvoor niet laten doen.

Groeten, Rino
eric

Unread post by eric »

H,i Welke software heb jij erop?? 4.23 !
Eric
mvmersbergen

Unread post by mvmersbergen »

Eric,

software versie 4.23. 6053

Marcel
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”