Rustig hier op het forum!!!

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
Stasiu

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by Stasiu »

Helemaal mee eens!
Sambal

Unread post by Sambal »

Hier ook geen problemen, alleen nog een klein diesel lekje, maar ook dat wordt binnenkort opgelost.
Grappig, Lanciathema.nl, ik sta ook op 385k. Zullen we wedstrijdje doen wie het eerst bij de 400 is?:)-D
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

@Sambal; ik denk eerder aan de 5 ton. Die hopen wij in december 2011 te bereiken. Ennuh, wij rijden op G3 in een 2.4.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
albertoradstake

Unread post by albertoradstake »

Inmiddels zit ik met mijn 2.4 G3 uit 2000 op de 336k.
Gekocht 1,5jr geleden met 266k, nu dus 70k verder. Probleemloos tot nu toe, alleen uitlaat + sensor vervangen that's it. En natuurlijk wel netjes beurtjes doen. Ik zeg: Viva di Kappa!
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Mijn Kappa staat inmiddels op 126.000 km, motor zelfs nog iets minder volgens de verkoper.
Het is natuurlijk zo dat de goeie overblijven, de Kappa`s waar echt wat aan mankeert zijn inmiddels wel
uitgevallen. Ik heb de auto inmiddels ruim een jaar en moet zeggen op wat kleine dingen en normaal onderhoud
probleemloos!
En dat met XM kan ik ook bevestigen. over het algemeen weinig problemen.
Ik heb er twee gehad en de laatste stond 1.5 jaar geleden op 325000, is recent weer gekeurd zag ik
dus rijdt nog steeds.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
edsnabel

Unread post by edsnabel »

Uiteraard is mijn kappa 15 jaar oud en zijn er normale onderhoud reparaties, heb ik ook geen probleem mee. Maar alles in een keer is een beetje vervelend. Heb ik toch niet goed opgelet bij de aankoop en dat is natuurlijk mijn eigen schuld, simpel. Alleen het valt een beetje tegen vandaar mijn opmerking. En een Toyota starlet, ja is niet echt mijn favoriet.
ivo

Unread post by ivo »

Je vergeeft ze zoveel, die Kappa's. Mijn coupe 2.4 (98) staat inmiddels op zo'n 125.000km en na eerder de thermostaat en de aanjager te hebben vervangen heeft hij eigenlijk alleen maar gewoon onderhoud nodig gehad. Goed, hij maakt soms wat gerucht in het onderstel, het schakelen is niet altijd je dat en in de vrijstand maakt het druklager dieselgeluid, maar ach. Het wordt zomer en dan is ie in zijn element. Je vergeeft ze veel, maar ze geven ook veel, die dekselse Kappa's!!! :)
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Het zijn net vrouwen.....
Niet dat die van mij een rammelend onderstel heeft en dieselgeluiden maakt.
ivo

Unread post by ivo »

Kwestie van goed op temperatuur brengen!(:D
disaronno

Unread post by disaronno »

En weer een nieuwe APK !

Vorige week voor de APK geweest. Kan er weer een jaar tegen. Viel allemaal heel erg mee. Inderdaad nieuwe remblokken (is een automaat dus dat slijt wat sneller) maar niet zoals verwacht: nieuwe banden voor. Nou ja, wel een advies: snel vervangen. Verder een stuurhuis hoes en dat was het.
Punt van twijfel zijn de rollen en riemen. Kunnen nog zo'n 20.000 km mee, maar de vijf jaarstermijn is wel bereikt. Ik gok het erop om nog een jaartje = 15k, door te rijden, want de waarde van deze goede maar vermoeide K is ongeveer gelijk aan een setje banden en de de riemen en rollen rekening.......
En dan spaar ik liever door voor een mooie SW of coupe.. Ben benieuwd of ik weer zo'n jaar zonder kosten kan volmaken.
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”