EPB doet het wel of weer niet!

Discussie en vraagbaak over Thesis
gergely

Re: EPB doet het wel of weer niet!

Unread post by gergely »

haha, net zo onverwacht en origineel als de thesis zelf!!! Mijn dag kan niet meer stuk....
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
julien de kock

Unread post by julien de kock »

onder tussen battrij afgekoppeld zodoende de computer even heeft geresset en het lampje blijft branden maar de remmen zijn weer vrijgekomen.dus vandaag pfffff met de late shift 14u--22u niet met de fiets naar het werk.volgende week naar de garage en we zullen afwachten wat de diagnose gaat zijn.
een knappe belg
gulio
R.Ostendorf

Unread post by R.Ostendorf »

Waarde aanbidders van la Diva,

Zoals Ettore Bugatti al eens aangaf aan zijn klanten bij de volgende onderwerpen.

Ettore mijn Bugatti remt niet.
Beste koper, een Bugatti is niet om te remmmen maar om te rijden!

Ettore mijn Bugatti start niet als het heeft geregend.
Beste koper, dan bouwt u toch gewoon een garage om uw auto heen !

>:D<B)(tu)
inc10521

Unread post by inc10521 »

Bij mijn thesis heb ik nieuwe THW Electronic Brakes gekregen.
Omdat de melding op het display stond heeft de vorige eigenaar ze besteld. Ik heb nog geen tijd gehad om de boel los te halen (verrekte koud buiten:)) maar 3 dagen nadat ik de auto gekocht had was de melding weer verdwenen. (We kennen allemaal het zelf herstellend vermogen van de lancia :))
Afgelopen maand in totaal 3 keer de EPB failure melding gehad, remmen komen nog steeds los. En vanmiddag (tijdens mijn poging mijn zuinigheids record te verbreken) een rotonde niet helemaal netjes gerond waardoor de auto licht onder een hoek kwam te staan, sprong de EPB Failure weer in het schermpje. Zal eens kijken zodra het wat warmer is welke electrische verbinding hiervoor verantwoordelijk zou kunnen zijn.
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
postj06

Unread post by postj06 »

Hallo Thesisrijders,

Ook ik ben sinds oudjaarsdag 2010 in het bezit van deze presidentieële limousine (zie maar naar Italie). Een donkerbl. metall. met beige leer 3.0 ltr. V6 van 2002 met 177.000 km op de teller en een zeer uitgebreide servicehistory van de laatste jaren.
Toch ook hier meteen de EPB foutmelding; is al bij de garage geweest en gereset. Volgens de werkplaats zou het de remklauw linksachter moeten zijn die de problemen gaf. Tevens is de accu in de kofferbak getest; deze was nog in prima staat.
Gedurende de eerste rit na de reset alles o.k., maar na het starten voor de 2e keer was het weer mis.
De elektr. handrem functioneert wel (rode lampje)knippert idd een aantal keer, maar gaat dan uit na de handgreep te hebben ingedrukt. Gele lampje blijft echter branden. Ik heb er tot zover (nog) geen last van bij het wegrijden en onder het rijden.
Ik heb gelezen dat andere systemen het hierdoor ook niet zouden doen zoals ESP; wat is hiervan waar?

J. Post
2002 | Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic | Emblema |
krammer

Unread post by krammer »

Dit verhaal komt erg bekend voor. Ik rijd overigens hetzelfde type motor, zelfde bouwjaar en km stand.. En dus zelfde problemen gehad. Althans, daar begon het mee..

De problemen werden erger toen ook de ESP het na de EPB het regelmatig begaf. En daarna de ABS. En daarna gaf de automatische versnellingsbak foutmeldingen. Als dat het geval is rij de niet meer echt lekker hoor, want voor je zie een kerstboom aan kleurige meldingen met gepiep en je rijdt dan ook op het noodprogramma van de bak (ik geloof in z'n drie: hier kan je overigens ook mee uit stilstand optrekken, al win je er dan geen sprintjes mee... Remedie was dan de auto even parkeren en na 10 minuten kon je weer storingloos verder. (totdat het feest weer van voren af aan begint..)

Mijn toenmalige garagist uit Leiderdorp kwam niet verder dat een reset en melding dat er storingen op de CAN bus voorkwamen (via Examiner). . Ik heb de auto tijdens mijn zomervakantie toen bij hem achtergelaten om eens rustig te kijken wat er aan de hand was. Bij terugkomst had ie helemaal niets gedaan en hij was dus direct een klant armer. Halan, daar loopt mijn Goeroe rond, loste dit soort problemen in september 2009 echter wel op! Zij gaven aan dat de epb computer kapot was. Die is weer gekoppeld met de ABS, ESP en de bak. Dus als er een storing via de CAN gaat, pakt een andere computer dit signaal op, en kan ook in de fout gaan. Een soort cascade dus.

Ik heb de rekening van toen er eens bij gepakt (800 euro...pffff): in en uitbouw regeleenheid epb, in en uitbouw bedieningsknop epb, herstel verbindingen, vervangen computer epb, vervangen schakelaar, vervangen relais unit. Voor dat geld wassen ze wel gratis je auto.. Dat dan weer wel. Maar hierna is er nooit meer een foutmelding gekomen van de epb, esp, abs, bak .

Dus als je garagist meldt dat er een remklauw niet goed is, zou ik me zeker eens afvragen of je de goede garage hebt.

Nou, veel plezier met je nieuwe auto en hoop dat je de problemen de baas wordt!!
gergely

Unread post by gergely »

Hmmmmm... ik voel als wat Hugo hierboven beschrijft bij mijn thesis aankomen: vanmiddag: na het starten het EPB-lampje, na een paar 100 meter het ESP lampje, en weer iets later de comfortronic in het rood....

Ik heb wel eens meer een kerstboom gehad, die wel weer verdween. Daar hoop ik dan maar even op. Anders door Halan laten uitzoeken...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
julien de kock

wel hetzelfde verhaal bij me.zou dit niet een slechte sensor zijn.mijn thesis is nu binnen in de garage.ben benieuwd .vanavond zou hij klaar zijn.
julien de kock

ik heb daarnet telefoon van de garage gehad inzake EPB.de rechterachterklauw zou niet werken.€400 kosten.stukken worden besteld en dan zou het weer in orde moeten zijn.vorige herstellingen.100000 km.nieuwe koppeling en turbo.thesis rijden is mooi maar duur.
inc10521

Unread post by inc10521 »

Ik heb afgelopen 2 dagen af en aan Skyhook defect, goto dealer (slowly :))
(Dat slowly staat vast voor, maak je niet zo druk, gaat vanzelf weer over, maar,)
Weet iemand zo welke contacten ik zou kunnen checken en reinigen?
Ik vermoed dat er voor ergens iets niet goed contact maakt.

Groet,

Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n :)
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”