Mijn Thesis werd gestolen

Discussie en vraagbaak over Thesis
Michael

Re: Mijn Thesis werd gestolen

Unread post by Michael »

Bij een 'track and trace' systeem worden de signalen niet naar de satellieten teruggestuurd, maar naar een centrale (vb. taxibedrijf) via een simpele 'gsm' module. Deze stuurt de huidige gps-coordinaten ofwel via een permanente dataconnectie (zoals UMTS) of via SMS.
Bij alarmsystemen wordt gewoonlijk een SMS gestuurd naar de gsm-module om zo de huidige coordinaten op te vragen en het voertuig te localiseren.

Michael.
eric

Unread post by eric »

Hoi Rino,
Wat een verhaal je zult wel blij zijn, je auto ongeschonden terug te hebben,het gps verhaal kon ik mijn zondag al niet goed rijmen daar dit
een track end trace systeem betreft en bij mb 2-3 duizend euro +jaarlijkse kosten heeft.
En dan is het nog de vraag of ze hem dan 100% kunnen vinden, deze lieden worden ook steeds vindingsrijker! Wel de gelegenheids dief,wat
in Venlo het geval zal zijn geweest?

Groetjes

Eric
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

In mijn bedrijf verkopen wij de Gps tracker een kasje van 199.00 euro te laden met een prepaid kaart.
Als je auto gestolen wordt bel je het prepaid nummer en je krijgt een SMS terug met de coordinaten,
deze kun je invullen op Google earth en je weet precies waar je auto zich bevindt.
Dus geen duur track en trace systeem met een abbonnement.

Groet, Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Rino

Unread post by Rino »

Hallo Jan,

Ik ben gisteren wat aan het surfen gegaan en kan bevestigen wat je vertelt klopt. Al naar gelang de toeters en de bellen betaalt men van een paar honderd euros tot een paar duizend.

Dank voor jouw melding.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”