Dit weekend ga ik langs bij de dealer om het probleem nog eens te bespreken en te horen hoe ze het (hopelijk) gaan oplossen.
De 'we hebben ermee gereden, maar voelen niets abnormaals' - kaart hebben ze al uitgespeeld, dus ben ik nu benieuwd wat ze gaan voorstellen.
Alvast bedankt voor de reacties en ik hou jullie zeker op de hoogte.
Groeten,
Michael.
Skyhook...!??
Re: Skyhook...!??
Gergely, ze kunnen dan de schokdemper ophanging meteen goed inspecteren (ook of er geen veer gebroken is!). Is nauwelijks extra werk, ook het vervangen is wanneer de boel toh open ligt in een klein uurtje te doen.
Dank je... ik heb laatst alle schokbrekers bij Profile laten testen en ze waren..... perfect!!! (had ik niet. verwacht als er ruim 170 op de teller staat...). Maar ik zal zeker de ophanging laten controleren als de zaak toch uit elkaar is).
Keep you posted.
Gergely
Keep you posted.
Gergely
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Goede morgen,
is al een tijdje geleden, maar het tril-probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb de Thesis nu 1 jaar en daarvan heeft ze al 30 (!) dagen bij de garagist gelogeerd voor dit probleem ! Voorbanden, cardans en nog wat roulementen zijn reeds vervangen ...
Vandaag moet ik terug om nog eens een testrit te doen, maar dit maal terwijl de diagnose computer erop aangesloten is (op mijn aangeven n.b.).
Geduld is een mooie deugd, maar ik denk wel dat dit de laatste keer is dat ze mij daar gaan zien ondanks mijn garantie die nog 1 jaar loopt.
Michael.
is al een tijdje geleden, maar het tril-probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb de Thesis nu 1 jaar en daarvan heeft ze al 30 (!) dagen bij de garagist gelogeerd voor dit probleem ! Voorbanden, cardans en nog wat roulementen zijn reeds vervangen ...
Vandaag moet ik terug om nog eens een testrit te doen, maar dit maal terwijl de diagnose computer erop aangesloten is (op mijn aangeven n.b.).
Geduld is een mooie deugd, maar ik denk wel dat dit de laatste keer is dat ze mij daar gaan zien ondanks mijn garantie die nog 1 jaar loopt.
Michael.
Omdat ik er nu ook mee te maken lijk te hebben, ben ik benieuwd naar de oplossing die mogelijk gevonden is... Mij thesis zit nu op 220Kkm, dus heel gek is het niet als schokbrekers versleten zouden zijn, zeker niet in os kleine landje met die keiharde drempels overal en nergens...
Gergely
.
.
De aankondiging van Sachs van de toepasing van Skyhook in de thesis:
http://www.automotiveworld.com/news/oem ... cia-thesis
http://www.automotiveworld.com/news/oem ... cia-thesis
Gergely
.
.
Hoi Gergely,
Bij mij was het een klep in de schokbreker welke defect was. Je hebt dan ook een rammel in de voortrein af en toe... ik heb hem bij +/-260dkm vervangen.
Het was een "verrassing" voor Halan dat de schokbreker defect was, kwam eigenlijk niet vaak voor.
Als je ergens anders ook een storing hebt, is mijn ervaring, veroorzaakt deze na verloop van tijd ook spookmeldingen.
De optie van het sprayen zoals hier besproken is was bij mij in iedergeval niet de oplossing. Maar nogmaals, er was dan ook overduidelijk een schokbreker versleten
Maar aan de examiner wordt vast snel duidelijk waar de melding vandaan komt.
Schokbrekers zijn duur, maar de moeite waard (vind ik dan hé) en Halan heeft mijn zelf geleverde schokbrekers gemonteerd, zonder garantie op arbeidsloon in geval van een defect. Heel schappelijk! (en kan ook goed uit!)
Wens je in iedergeval suc6
Marcel
Bij mij was het een klep in de schokbreker welke defect was. Je hebt dan ook een rammel in de voortrein af en toe... ik heb hem bij +/-260dkm vervangen.
Het was een "verrassing" voor Halan dat de schokbreker defect was, kwam eigenlijk niet vaak voor.
Als je ergens anders ook een storing hebt, is mijn ervaring, veroorzaakt deze na verloop van tijd ook spookmeldingen.
De optie van het sprayen zoals hier besproken is was bij mij in iedergeval niet de oplossing. Maar nogmaals, er was dan ook overduidelijk een schokbreker versleten

Maar aan de examiner wordt vast snel duidelijk waar de melding vandaan komt.
Schokbrekers zijn duur, maar de moeite waard (vind ik dan hé) en Halan heeft mijn zelf geleverde schokbrekers gemonteerd, zonder garantie op arbeidsloon in geval van een defect. Heel schappelijk! (en kan ook goed uit!)
Wens je in iedergeval suc6
Marcel
[img]http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... _Small.jpg[/img]
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n
_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
*
*
M e t - e e n - T h e s i s - w o r d t - r i j d e n - r e i z e n

_______________________________________________________________________________________________
Thesis 2.4 JTD 20V Elegante '07 172.000 | 690A grigio rossini | 401 Natur Poltrona
Ex.Thesis 2.4 JTD 20V Emblema '03 403.000 | 678 grigio cellini | 410 Tabacco Poltrona
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 429.000km | Donkerblauw Metalic | Blauw Velours
Ex. Kappa 2.4 TDS LS '95 187.000 | Antraciet Metalic | Blauw Alcantara
Ex. Kappa 2.4 20V LS '96 473.300 | Groen Metalic | Geel Poltrona
Ex. Kappa 2.4 JTD LS '00 412.300km | Zwart Metalic | 615 Beige Alcantara
Hoi Marcel,
tx... mijn probleem ligt niet direct in het branden van lampjes of andere storingsmeldingen, maar veelmeer in de harde afvering (lijk me harder dan ooit) en alle oneffenheden worden behoorlijk doorgegeven. Sinds enige tijd ook trilling in het stuur zo rond de 100km, ook na balanceren van de nieuwe voorbanden...
Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om de auto eens op een rollen/testbank te krijgen...
tx... mijn probleem ligt niet direct in het branden van lampjes of andere storingsmeldingen, maar veelmeer in de harde afvering (lijk me harder dan ooit) en alle oneffenheden worden behoorlijk doorgegeven. Sinds enige tijd ook trilling in het stuur zo rond de 100km, ook na balanceren van de nieuwe voorbanden...
Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om de auto eens op een rollen/testbank te krijgen...
Gergely
.
.