Antwerpen

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
Koen

Re: Antwerpen

Unread post by Koen »

Peter,

Heb ongeveer anderhalf jaar geleden wel andere ervaring gehad met Lodewijckx uit Boechout : de cylinderkoppakking van mijn Y gewoonweg net andersom gestoken. Na 5000 km te hebben gereden (ongeveer 3 maanden) zijn de problemen begonnen : uiteindelijk heeft Lodewijckx toegegeven dat hij een fout heeft gemaakt en de oplossing was een tweedehandse kulas te plaatsen (nokkenas was beschadigd), maar al de andere kosten die ervoor zijn gebeurd door HF in Turnhout heeft ondergetekende wel kunnen ophoesten. De problemen die nadien nog gekomen zijn wijt ik ook aan die "verkeerd gestoken joint" (gasklepsensor).

Ter verduidelijking : na Buga ben ik naar Emblem getrokken, (die waren in verlof toen de joint het begeven had) en verwezen mij door naar Boechout. Emblem stopte ermee en ik ben naar Turnhout getrokken. Ooit gekocht bij De Bie in Zandhoven (op het einde van 't jaar was ie plotseling Peugeot).

Koen
zoeffrigo

Unread post by zoeffrigo »

Italian car freaks

De best vind je in Tienen (voor mij ook 45 km)
bbc italian cars (www.bbcitaliancars.be)

Eerlijke prijzen, 2dehands stukken beschikbaar, liefhebbers & kenners

Ga zeker eens op de site en voor elk probleem waar men langer dan 1 uur naar zoekt, zeker langsgaan!

016821219

Orf
Olivier

Unread post by Olivier »

ook deze Lancia garage te mijden : Le Page in Heist-op-den-berg. Is geen prutser maar wel een afzetter!

weet er iemand raad met het volgende : mijn Delta 1.9td verbruikt sinds geruime tijd koelwater : verbruiken is eigenlijk niet de juiste term want het koelwater wordt uit het koelwatervatje "geblazen". Dus waarsch. fit mijn joint de culasse en wordt er zo druk opgebouwd in dat vatje. Langs het overloopventiel loopt het koelwater eruit.

Weet iemand hoe men kan nagaan of het wel degelijk de joint de culasse is die stuk is?

thx,
Olivier
florindo.opuscoli

Unread post by florindo.opuscoli »

beste olivier graag zou ik willen weten hoeveel km je hebt met je delta td ,
maar ik vrees dat je cilinder kop naar de knoppen is de meeste diesels vertonen
na de 130.000 km,
dikwijls barsten op de cilinderkop tussen de kleppen het kan niet altijd kwaad maar in somige gevallen
zijn die barstjes , redelijk genoeg om de problemen te creeren,volgens mij heb je dat probleem,
natuurlijk als je de cilinderkop afneemt dan kan je het zien ,
je kan hem natuurlijk bij een revisiebedrijf terug laten lassen,maar de kosten kunnen redelijk oplopen
war dan moet je nieuwe zittingen terug laten inpersen en worden weer op graden geslepen mischien moet je dan ook nieuwe kleppen laten steken,en wie weet waar je hem laat maken,
probeer een iemand te vinden die bij lancia werkt en die het na zijn uren doet dan kan je wel heel,wat
uitsparen qua kosten,
succes ermee ,
groetjes florindoOlivier schreef:
>
> ook deze Lancia garage te mijden : Le Page in
> Heist-op-den-berg. Is geen prutser maar wel een afzetter!
>
> weet er iemand raad met het volgende : mijn Delta 1.9td
> verbruikt sinds geruime tijd koelwater : verbruiken is
> eigenlijk niet de juiste term want het koelwater wordt uit
> het koelwatervatje "geblazen". Dus waarsch. fit mijn joint
> de culasse en wordt er zo druk opgebouwd in dat vatje. Langs
> het overloopventiel loopt het koelwater eruit.
>
> Weet iemand hoe men kan nagaan of het wel degelijk de joint
> de culasse is die stuk is?
>
>
> thx,
> Olivier
Olivier

Unread post by Olivier »

merci Florindo voor je uitleg! mijn Lancia heeft ondertussen 261000km! :-)) heb hem maar gekocht op 197000km....het lichtje van de radiator brandt al zeker 40000km...allez niet continu maar zeker in het begin als ik rijd...om zoveel tijd moet ik wel wat koelvloeistof bijvullen....nu de laatste tijd moet dit echter vaker en vaker gebeuren :-(.... is het volgens u niet mogelijk dat enkel de joint de culasse fit? of heb je dit al wel meer gehoord en is in 90% van de gevallen de culasse gebarsten? en zijn er geen 2de handse cylinderkoppen te koop?

groeten,
Olivier
Karel van der Heijden

Unread post by Karel van der Heijden »

Misschien toch wel tijd voor een nieuwe auto....
Koen

Unread post by Koen »

Bedoeld als grapje, mag ik hopen ....?
chantal

Unread post by chantal »

heb voor een haperen van motor mijn fiat verscheidene keren bij fiat dealer - garage (! ) binnengebracht, tot het laatste moment (2jaar) beschikte ik weliswaar over een vervangwagentje, maar na die 2jaar mocht is "het wral" komen halen. deels ontmanteld. toch iemand gevonden die hem terug rijklaar maakte mits kleine aanpassing; dat alles is al twee jaar geleden, autootje rijdt nog. vraag : een bekwame fiatgarage vinden aan noordkant van antwerpen is moeilijk, iemand een voorstel ?
Marco schreef:
>
> Beste lancia-vrienden,
>
> weet iemand een goede garage (eerlijk, bekwaam) in de
> buurt van antwerpen? Heb niet zo'n goede ervaringen met
> lokale Fiat-dealer.
>
> Dank u
bob zwaenepoel

Unread post by bob zwaenepoel »

Mijn dochter is met haar Fiats (Punto en Marea) in onderhoud bij Garage Ribbens in Wuustwezel.
Ook een kennis van mij kocht er haar Fiat Doblo. Heb er al veel goede commentaren over gehoord.
Bij Ribbens kan je uiteraard ook met je Lancia terecht.
sven

Unread post by sven »

Voor iedereen goed doen is niet mogelijk maar wij (Garage De Linde Aartselaar en Autocenter De Linde Mortsel) doen toch ons best. 3 mechaniekers die hun ganse leven aan niets anders gesleuteld hebben dan italiaanse auto's (Jan 30jaar , Eddy 32 jaar en Marc 20 jaar in dienst bij ons).Bovendien zijn we geen kleine garage maar hechten we toch veel belang aan persoonlijk contact. We blijven een familiebedrijf waar de verantwoordelijken niet ver te zoeken zijn.

Wat prijzen betreft zijn we bovenal correct. De uren die doorgerekend zijn zijn de effectieve uren die aan uw wagen gesleuteld zijn. Mét de gecontroleerde tarieftijden van Fiat-Lancia-Alfa. En als er onvoorziene dingen zijn bellen we ALTIJD om te vragen of het werk uitgevoerd mag worden. Goede afspraken op voorhand, dan zijn er achteraf geen discussies.

Besluit: ik denk dat we een goede referentie zijn als het op onderhoud van italiaanse wagens aankomt, en dit al meer dan 35 jaar (maakt ons tot een van de dealerships met het meest ervaring in de sektor!)

Als je vragen hebt, bel of mail me maar.

Groetjes,

Sven
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”