Komen er nog jonge coupe's op de markt?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Peter

Re: Komen er nog jonge coupe's op de markt?

Unread post by Peter »

Deze heb ik bekeken.

Rechterzijkant heeft flinke schade gehad, die zeer slecht hersteld is; zeg maar "opgelapt".
Hoewel glimmend gepoetst, zag de auto er niet mooi uit.

Als die goed was, had ik 'm direct meegenomen...
-laatste bouwjaar
-Poltrona
-weinig km's
-juiste prijs
jorgen

Unread post by jorgen »

you lucky bastard..... :-)

geen last van enorme wielspin met die 220 paardjes?
bob solbrig

Unread post by bob solbrig »

Heren,

hoe het met de 3V6, oude automaat zit weet ik niet maar ik kan je verzekeren dat mijn Kcoupe 3V6 (comfortronic) zeker niet traag is bij het accelereren.
Zelfs bij stevig accelereren op droog wegdek willen de wielen spinnen, op nat gaat dit wel enkele meters door tot de automaat vind dat er te lang/veel wielspin is en doorschakelt.
Schakelreaktie bij kickdown is wel wat traag, duurt even en dan BAM. Lijkt een beetje op de reaktie van mijn Thema 2.0-16V turbo (2e serie) waar ik ooit de gelukkige eigenaar van was..
Bij accelereren in de Sport-stand gaat het nog sneller, en als je bij stilstand de "schakelpook" 1 keer naar "-" beweegt gaat het helemaal als de brandweer. Opschakelen gebeurt dan pas bij het rode gebied.
Gevoelsmatig is de ooit opgegeven acceleratie van 0 tot 100kmu in 9,8 sec (in mijn geval) niet waar, maar zit ruim onder de 9sec.
Topsnelheid is ook niets mis mee, in Duitsland 237kmu op GPS (247kmu op de teller).
Reed samen met een kennis in een Audi TT (225pk) die dezelfde snelheden aangaf op de GPS en de TT reed niet weg.
We reden die dag zo'n 100km lang tussen de 220 en 240kmu, met een aantal uitschieters en af en toe opgehouden door trager verkeer.
Heb het gevoel dat de 3V6 de hoge snelheden makkelijker haalt en vasthoudt als de turbo, zie op Youtube de snelheden van de Kcoupe 20VT.
Dat gevoel had ik ook met mijn Thema 2.0-16V (2e serie, 180pk) en mijn Thema 3V6 (12V, 3e serie,170pk).

Nu denken jullie waarschijnlijk die Bob, hij ragt zijn Kcoupe helemaal af.
Ik kan je verzekeren, heb de schoonheid nu 2 jaar en ik geniet (weer, akkefietje met de el. schokbr.) zo ontzettend van de aanblik en het rijden in mijn licht blauwe Kcoupe dat snelheid niets uitmaakt.
Naar Spanje 2 jaar achter elkaar snelheden tussen 120-130kmu (slakkegang, geen caravan, trekhaak vind ik niks).
In de stad rijdt zowat iedereen mij voorbij, waarschijnlijk om de auto nader te bekijken.

Heb voor mijn Kcoupe een Kappa 3V6 sedan gehad, maar heb hier nooit hard mee gereden.
Door onfortuin (total loss, bij de garage van de brug gegeleden!) heb ik hier maar 1 jaar in kunnen rijden.
Trouwens, automaat?. Ik wil eigenlijk niets anders meer.

Nou, ik geniet weer verder.
Groet
Pieter

Unread post by Pieter »

Bob, wat verbruikt jouw Coupe?

Qua snelhied en vasthouden, mmm. Even chippen en ik heb zo 260 pk.

;-)
Jan Willem

Unread post by Jan Willem »

Wat een coupe gebruikt weet ik niet, maar mijn 3.0 V6 SW aut uit 1996 gebruikt ongeveer 1:8.5, en dat is eigenlijk het enige wat het plezier tempert (hoewel, de motorrijtuigenbelasting is ook niet echt aangenaam met € 199 per 3 maanden op benzine).

De topsnelheid heb ik nog niet getest, maar als ik het toerental van 100 km/h extrapoleer naar het maximum toerental en de bijbehorende 204 pk, kom ik rond de 300 km/h uit, dus op topsnelheid zal het maximum toerental wel niet gehaald worden.
bob solbrig

Dat is waar Pieter.
Een turbo chippen levert eenvoudig meer pk winst .
Mijn Coupe verbruikt op de grote weg bij 120-130kmu ongeveer 1 liter op 10 km. Mijn 3V6 sedan haalde net 1 op 11.
In de stad is dit snel 1op 6-7. Vandaag weer getankt €1,52/L!!

Groet, Bob
Pieter

Unread post by Pieter »

Bob, ik zou dolgraag een keer uitwisselen.

Heb namelijk nog nooit een Kappa met andere motor gereden. Sterker nog, ik heb mn Kappa gekocht zonder erin gereden te hebben of zonder ook maar eerst een meter in een Kappa gereden te hebben :-)
bob solbrig

Wellicht tijdens een bijeenkomst als die georganiseerd wordt.
Hoewel, heb de auto nu 2 jaar. Heb nog nooit iemand anders (behalve monteurs van de dealer) laten rijden.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”