K coupe 3.0V6?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jan Willem

Re: K coupe 3.0V6?

Unread post by Jan Willem »

Dus ik ben niet de enige die een brandstof slurpende Kappa (SW 3.0 V6 automaat) gekocht heeft omdat de bijtelling voor een bijzonder zuinige Opel Astra diesel van € 32.000 niet meer opweegt tegen het plezier evan.

De Astra is van alle gemakken voorzien maar komt toch niet in de buurt van de met Poltrona Frau en schuifdak uitgeruste Italiaanse schone. Sinds vandaag heb ik er ook de originele dakdragers bij.
Jur

Unread post by Jur »

Auw!
Merijn

Unread post by Merijn »

Ben ik het ook mee eens en ik weet nog wel een adres waar het veel goedkoper kan. Dit is nu de vierde garage die ik bezoek en deze vind ik een vriendelijk geprijsd en tot nu toe goed (ook niet onbelangrijk). Kan het adres je toesturen als je geinteresseerd bent.

Mijn complimenten trouwens voor je auto! Ik vind het Azzurro Saturno altijd erg mooi staan. Ben jij ooit wel eens van de Groenekruisweg afgeslagen, toen Rhoon ingereden en werd er toen van uit een andere Kappa coupe in dezelfde kleur gegroet? Dat was ik dan ;)

gegroet

PS. Met mijn 220pk loopt die van mij trouwens 'maar' 247 op de teller, geen noemswaardig verschil.
Pieter

Unread post by Pieter »

Merijn, vier (!!!) garagebedrijven? Welke zijn dat geweest dan?

Groet, Pieter
Merijn

Unread post by Merijn »

ehm, kan ik dat hier zo vertellen...

Nou ja, daar gaat ie! Mijn Kappa coupe heb ik een half jaar geleden gekocht bij Hoiting en van Doorn (Barneveld). Daar rekenen ze wel schappelijk maar vind ze te gemakkelijk. Toen naar Preuninger in Delft. Nog nooit zo'n slechte garage meegemaakt!!! Het oliefilter was niet goed aangedraait dus lekkage. Na het vervangen van mijn thermostaat de oude klemmen gebruikt, wederom lekkage. Ook hebben ze een paar keer moeten uitlijnen (is ze nooit goed gelukt). Halan geprobeert en opzich tevreden over hun werk alleen zijn ze heel erg duur (430 euro voor het vervangen van een luchtmassameter). Ik ga nu naar Arendse in Duiven. Ik ken de man van de Lancia Club. Het is een eindje rijden voor mij maar ik vind hem erg vriendelijk, hij geeft uitleg en rekent mooie prijzen (bv. +-200e minder voor een luchtmassameter dan Halan) .
Ach Solbrig, zo zie je dat je niet de enige bent die wel eens naar de garage gaat, alleen zijn bij mij de rekeningen tot nu toe minder hoog.

Zo, dat lucht op ;)
Pieter

Unread post by Pieter »

Ik kende Arendse niet persoonlijk, maar wilde de riem snel laten vervangen, dus voor hem gekozen. Aardige man die Leo, en een echte liefhebber. Hij doet het volgens mij nog voor de hobby, net als een Rene de Graaf die in Waspik zit.

Rijdt jouw auto nu weer beter met de nieuwe luchtmassameter? [en hoe "merk" je eigenlijk dat de oude kapot is]

Gr-P
merijn

Unread post by merijn »

Hoi Pieter (of kan ik ook PietrottoV zeggen?)

Mijn luchtmassa meter moet nog vervangen worden, hij is in bestelling. Je merkt het doordat de motor inhoud en als ik start wil die soms niet mooi regelmatig lopen (ik hoop dat dit ook aan de luchtmassameter ligt). Leo dacht dat het verschil tussen onze Kappa's onderin minder wordt ;)
solbrig

Unread post by solbrig »

Klopt. Vreemde gewaarwording trouwens. 2 vrij zeldzame autos identieke kleur, zomaar op dezelfde weg
Had zoiets dergelijks al eens 2x met een zelfde kleur 2.4 coupe in R'dam centrum.
Heb je de turbo bij Hoiting van Doorn gehaald?

Welke garage bezoek je?

Groet.
solbrig

Unread post by solbrig »

Arendse dus. Wel een aardig eind weg.
Heel aardige man inderdaad.
Heb daar ooit eens in de groene coupe gereden.
Richard

Unread post by Richard »

Da's grappig, deze thread ontketend en raad eens waar ik mijn Kappa vandaan heb/onderhouden wordt: Arendse..!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”