welke banden onder een KAPPA
Re: welke banden onder een KAPPA
waar zijn we toch in godsnaam mee bezig zeg ?? je neemt toch gewoon banden die passen bij je budget en die je al of niet mooi of goed vind ? of het nu Pirelli's zijn of van een onbekend merk....
Misschien is het handiger, marcel/KAPPA, dat je een richtprijs geeft. Dan vallen misschien wel een aantal kandidaten af.
We lijken wel vertegenwoordigers!
We lijken wel vertegenwoordigers!

Heb zelf niet zoveel verstand van banden.
Maar ik heb voor Vredestein Quatrac 2 (zaten er al op) en achter Michelin Energy 205 (nieuw).
Kan alleen zeggen dat in het interieur helemaal geen bandengeluid is waar te nemen.
Maar ik heb voor Vredestein Quatrac 2 (zaten er al op) en achter Michelin Energy 205 (nieuw).
Kan alleen zeggen dat in het interieur helemaal geen bandengeluid is waar te nemen.
Re: Protech
Als je dan toch beter wilt sturen zal je toch 17"inch of meer eronder moeten zetten. Daar zijn echte verschillen te halen. De band beweegt dan niet of nauwelijks over de velg waardoor de kappa veel strakker stuurt (als op rails). Ik heb om de kosten te drukken ook eens 2e rangs merk eronder gehad die er exact hetzelfde uitzagen als de goodyear f1 eagles, maar die spinden in z'n 2 door (op nat wegdek) en stuiterden op elke stoeprand af. De volgende worden michelin Pilot PRIMACY 225/45 R17. Schijnen een lange levensduur te hebben.
Re: Protech
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat mensen zien in Pirelli's. Ik heb één setje gehad, maar echt nooit weer. Zeer slecht grip op nat wegdek, zeker bij uitaccelereren. Geef mij maar banden met een wat zachtere compound zoals Yokohama's A539 (ook prima voor licht circuit-gebruik en vele performance-prijzen gewonnen) of de al eerder genoemde Marangoni's en die zijn noog 'ns Italiaans ook!
Deze banden gaan wat minder lang mee, maar als je een sportieve rijstijl hebt heb je dat er wel voor over. Ze zijn ook stukken goedkoper dan merken als Michelin en Bridgestone, waar je ook (net als bij bv. BMW) betaalt voor de naam.
Deze banden gaan wat minder lang mee, maar als je een sportieve rijstijl hebt heb je dat er wel voor over. Ze zijn ook stukken goedkoper dan merken als Michelin en Bridgestone, waar je ook (net als bij bv. BMW) betaalt voor de naam.
vanwege de turbo motor gekozen voor de Bridgestone Potenza, hoogste snelheids index
vree grip en geen rolgeluid waar te nemen
spijtig genoeg zeker niet de goedkoopste
heb ervoor andere gehad, waar toen de achterste banden een vreselijk lawaai voortbrachten, ik weet niet meer of het uniroyal of pirelli's waren
ik stoor me nu een beetje aan het fluitgeluid ter hoogte van het voor portier vanwege omgeplooide rubber
iemand die toevallig weet hoe je weerbarstige rubbers terug in hun originele vorm kan krijgen?
grtz
vree grip en geen rolgeluid waar te nemen
spijtig genoeg zeker niet de goedkoopste
heb ervoor andere gehad, waar toen de achterste banden een vreselijk lawaai voortbrachten, ik weet niet meer of het uniroyal of pirelli's waren
ik stoor me nu een beetje aan het fluitgeluid ter hoogte van het voor portier vanwege omgeplooide rubber
iemand die toevallig weet hoe je weerbarstige rubbers terug in hun originele vorm kan krijgen?
grtz
Hallo KAPPA liefhebbers,
Wat ik bedoelde met het beginnen van deze onderzoek was als je al verschillende banden heb gehad onder je KAPPA wat zijn dan je ervaringen daar mee. En vooral als je met een KAPPA rijd ga je dus ook niet met de eerste de beste band van door. Ergo iemand die voor budget banden kiest is geen KAPPA waardig!!!
Groetjes.