verlaagde coupe

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Re: verlaagde coupe

Unread post by Marcel »

Tja ieder zijn smaak hoor. Helemaal mee eens toch.
Vindt zelf de velgen vanm de Coupé iets te opzichtig maar goed, dat is mijn mening en hooeft niet die van een ander te zijn ;)

Overigens voor de rest een mooie Kappa!

Saluti!
dirk.

Unread post by dirk. »

Akkoord hoor allemaal, heb misschien een ietsiepietse te vroeg gereageerd....maar toch, voor wat betreft een redelijke originele wagen, hou ik ervan er in de oorspronkelijke staat mee te rijden........een Fulvia ga je toch ook niet uitbouwen met spoilers ??
Een Duits automerkliefhebber mag gerust overal spoilers aanhangen, 23 duimsvelgen, een gouden stuur zelfs (???????) , dat is zijn zaak.......maar dat typeert juist het soort mensen dat er mee rijdt.......
Ik dacht dat een echte Lancist van zijn 'oorspronkelijke' wagen hield !!
Moest Vincenzo Lancia zien wat er met zijn wagens vermassacreed werd, .......hij draaide zich om in zijn graf.........
(nota bene: ik neem aan dat dat de meesten met mij niet akkoord zijn, maar ieder zijn gedacht, en ik blijf bij mijn standpunt, ........rij trouwens al 24 jaar met Lancia en hoop dat de volgende jaren nog te mogen doen............beetje fanatiek misschien ???)
Percy

Unread post by Percy »

Ik denk dat het ook ligt aan de gemiddelde leeftijd van de kappa rijder. Die is volgens mij vrij hoog!
Je zie weinig jonge gasten rijden in een kappa, die vinden het een "ouwe lullenbak"
Zelf ben ik pas 35 en ben mijn hele leven al gek van auto's en velgen.
IK heb nu 17 inch onder mijn kappa en hij is verlaagd . Toch vind ik die originele 15 inch op zijn tijd toch wel het mooist staan. Dan komt de kappa het meest tot zijn recht.
Het mindere aan deze velgen is dat je ze niet mooi kunt houden, en nieuw kosten ze 250 euro per stuk bij de dealer. De mijne waren ook lelijk dus vandaar dat ik ze heb verkocht.
Percy

Unread post by Percy »

Ik denk dat het ook ligt aan de gemiddelde leeftijd van de kappa rijder. Die is volgens mij vrij hoog!
Je zie weinig jonge gasten rijden in een kappa, die vinden het een "ouwe lullenbak"
Zelf ben ik pas 35 en ben mijn hele leven al gek van auto's en velgen.
IK heb nu 17 inch onder mijn kappa en hij is verlaagd . Toch vind ik die originele 15 inch op zijn tijd toch wel het mooist staan. Dan komt de kappa het meest tot zijn recht.
Het mindere aan deze velgen is dat je ze niet mooi kunt houden, en nieuw kosten ze 250 euro per stuk bij de dealer. De mijne waren ook lelijk dus vandaar dat ik ze heb verkocht.
dirk.

Unread post by dirk. »

ja, de jonge gasten willen liever een bmw of audi, dat maakt stoer bij de vrienden en vriendinnetjes.......er zijn geen waarden meer.......het is vooral ook omdat Lancia de laatste 10,15 jaar geen jong model meer heeft uitgebracht dat de jonge soort aantrekt.....daar ligt ook een fout
en die velgen, tja, mijn thema destijds had ook zijn velgen'kuren' met afschilferen enzo, ...heb dan andere geplaatst maar wel terug dezelfde Lancia-velgen omdat ik vond dat dit samenhoorde met de wagen zoals in de brochure....zo zie je maar......toch fanatiek ?? misschien wel, maar ik kan anderen begrijpen dat ze dit nooit zouden doen............
ik hou dan ook van dit merk en heb er heeeeel veel dokumentatie over.........ieder zijn hobby ???
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Ben zelf 27 en mijn Kappa is volledig origineel. Gewoon omdat ik vind dat er optimaal aan het design is gewerkt, hij is gewoon af. Ik had kunnen kiezen voor een wat 'sneller' uitziende Alfa maar de Kappa is gewoon apart en netjes afgewerkt (bovendien is Lancia een geweldig merk) dat ik het wel geloof met snelle bakkies. Ik heb overigens de originele 15" lichtmetale velgen redelijk mooi weten te houden. Maar mijn Kappa is relatief jong ('99) dus misschien dat ze in de toekomst wat minder worden.
dirk.

Unread post by dirk. »

groot gelijk , Nicolas,
het is tenslotte een ruime reiswagen en rijdt fantastisch......wat moet je nog meer hebben......en die snelheid, ach ja, je moet er tevreden mee zijn hé......een Porsche rijdt niet zo komfortabel maar trekt wel vlugger op.......wat is het beste ? geef mij maar die Kappa !!
al

Unread post by al »

Ik ben het voor een deel wel eens hoor. Veel auto's worden verziekt door een bodykit tegenaan te kwakken, lelijke woeste velgen eronder te zetten etc. In het geval van deze coupe of mijn getunde jtd vind ik het een zeer geslaagde verbetering. Maar ik ben dan ook pas 37. Zelfs in italie komen ze op deze coupe af.

Hier nog een plaatje voor de liefhebbers.
Image
Nicolas

Unread post by Nicolas »

De auto ziet er hoe dan ook fantastisch uit (ondanks dat de velgen niet mijn smaak zijn), zeer strak en voor je zo ver kunt zien ook echt liefdevol behandeld.
dirk.

Unread post by dirk. »

helemaal mee eens
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”