Aankoopadvies Flavia coupe
Re: Aankoopadvies Flavia coupe
Tja reclame maken mag niet maar waar die auto staat is wel een zeer bekend restaurateur....die ook wat prijzen heeft gewonen. Nou hoeft dat niets te zeggen, maar als ik zo de link open en de foto's bekijk zeg ik Woh....mooie 2000 Coupe...
Ik zou zeggen maak proefrit en een goeie rit dwz rijdt met auto over diverse soorten wegen ivm rammels e.d doe de versnellingsbak test zet hem in 4 of 5e en laat koppeling op komen slipt hij dan is koppeling gaar.Kijk of er sludge aan olievul dop zet .....etc etc...
Fiva card is volgens mij persoons en auto gebonden (klopt dat Huib?)
In ieder geval veel succes!
Joop
Ik zou zeggen maak proefrit en een goeie rit dwz rijdt met auto over diverse soorten wegen ivm rammels e.d doe de versnellingsbak test zet hem in 4 of 5e en laat koppeling op komen slipt hij dan is koppeling gaar.Kijk of er sludge aan olievul dop zet .....etc etc...
Fiva card is volgens mij persoons en auto gebonden (klopt dat Huib?)
In ieder geval veel succes!
Joop
De FIVA card zegt helemaal niets over de staat van de auto. Bij de keuring wordt gekeken of de auto origineel is en anders of de vervangende delen uit dezelfde periode als de auto komen. Dan zegt de APK nog meer over de staat van de auto, maar zelfs dat zegt erg weinig. Is een moment opname en betekent alleen dat het geen gevaar op de weg is.
Verder is de FIVA card, zoals Joop al zegt, persoonsgebonden. Hier heb je dus niks aan als je zelf rallies wilt gaan rijden.
Verder is de FIVA card, zoals Joop al zegt, persoonsgebonden. Hier heb je dus niks aan als je zelf rallies wilt gaan rijden.
Als het goed is ga ik zaterdag een proefrit maken , dus dan weet ik al wat meer. Voor de rest moet ik zeggen dat er behalve de deur echt geen 'oneffenheid ' aan te ontdekken was. Gezien de verkoper, niet alleen zeer sympathiek, maar blijkbaar ook betrouwbaar, gaat het waarschijnlijk niet om een even snel opgelapt exemplaar. Ik heb nog twee vraagjes:
-Hoe zit het met het verhaal dat een Flavia niet in zijn versnelling voor over achteruit mag rollen cq. is het als het ware zo dat je bij elk heuveltje de hellingproef moet doen
-bij de advertentie kun je ook het motorgeluid horen. Is er misschien iemand die daar eventueel nog iets aan kan horen (mocht dat al mogelijk zijn)
Voor de rest in ieder geval alvast ontzettend bedankt voor alle tips. Hopelijk ben ik vanaf volgende week een vaste gast hier (en lid van de Lancia club natuurlijk!) Ik heb mezelf in ieder geval verplicht niet zaterdag al de knoop door te hakken, al vrees ik dat dat heel moeilijk gaat worden.
-Hoe zit het met het verhaal dat een Flavia niet in zijn versnelling voor over achteruit mag rollen cq. is het als het ware zo dat je bij elk heuveltje de hellingproef moet doen
-bij de advertentie kun je ook het motorgeluid horen. Is er misschien iemand die daar eventueel nog iets aan kan horen (mocht dat al mogelijk zijn)
Voor de rest in ieder geval alvast ontzettend bedankt voor alle tips. Hopelijk ben ik vanaf volgende week een vaste gast hier (en lid van de Lancia club natuurlijk!) Ik heb mezelf in ieder geval verplicht niet zaterdag al de knoop door te hakken, al vrees ik dat dat heel moeilijk gaat worden.
ik wil niemand op de tenen trappen, maar hoezo is het natuurlijk dat je lid wordt van de Lancia club? Ik heb sterk het idee dat het merendeel van de gebruikers van dit forum geen lid is namelijk...
Verder wil ik je veel succes wensen met de proefrit zaterdag en veel plezier met je "eventuele" aankoop.
Verder wil ik je veel succes wensen met de proefrit zaterdag en veel plezier met je "eventuele" aankoop.
De distributieketting bij de Flavia heeft de reputatie te verspringen als je de motor de verkeerde kant op draait en de ketting versleten is. Er is een modificatie die dat voorkomt. Je kunt er ook voor zorgen dat je een goede ketting hebt. Eventueel beide.
Bestaat de Lancia Club nog?
Bestaat de Lancia Club nog?
Bestaat de Lancia Club nog? ja ,kom zondag naar Zandvoort er zit nog genoeg leven in de club .
Nou, heb gisteren eindelijk een ritje kunnen maken. Laat ik het zo zeggen, het kost me erg veel moeite mijn hoofd koel te houden. Ik had tot voor kort alleen in een amazone gereden, maar dat is toch wel een trekschuit vergeleken bij al dit moois. Het fijne is ook, dat hoe goed ik (als leek dat wel) ook zoek er werkelijk geen enkele slechte plek te vinden is. Jullie tips waren wat dat betreft zeer bruikbaar. Ze komt inderdaad uit zuid zwitserland en er is absoluut niet geplamuurd aan het koetswerk. Ik was vooral beducht op de koppeling en kreeg het dus ook even benauwd toen er bij het schakelen naar de drie een schitterende piep te horen was. Het probleem is dat het totaal niet duidelijk is hoelang er niet mee gereden is. Na 5 minuten rijden was de piep namelijk verdwenen en was het een en al souplesse, dus ik ga er maar van uit dat dat aan het stilstaan te wijten was. Het andere aandachtspunt, de oliedrukmeter, deed precies het tegenovergestelde. Die bleef tot mijn grote verbazing de eerste minuten keurig rond de 35 staan om daarna elke beweging van de toerenteller te volgen?!? Zal wel een contactje zijn. Anyway,ik ben verkocht. Nou hopen dat ik mijn Fiat snel kwijt raak en dan kan het feest beginnen! Mocht iemand uit het bovenstaande nog iets af kunnen leiden dan hoor ik het graag. Verder bedankt voor alle hulp, ik laat het wel even weten zodra het zover is.
Bas
Bas
Die piep lijkt me niet normaal, ook al heeft de auto lang stilgestaan.
De oliedrukmeter hoort bij koude motor tegen de 60 aan te zitten en daarna te dalen tot de 30 (ideaal); in praktijk (bij mij althans) begint bij 60 en eenmaal warm tussen 0 en 30 afh. van toerental. De synchronisatie van de toeren en oliedruk hoort juist zo, de oliepomp is mechanisch gekoppeld aan de krukas dus als deze laatste harder draait, maakt de oliepomp ook meer toeren en stijgt de druk. Maar dat de auto met koude motor maar 35 geeft is niet gebruikelijk. Je zou na moeten vragen wat voor olie erin zit (hoge dan wel lage viscositeit). Het kan ook dat de auto voordat je bij de garage kwam een beetje warmgereden was (dat de olie dus nog een beetje warm was)...
De oliedrukmeter hoort bij koude motor tegen de 60 aan te zitten en daarna te dalen tot de 30 (ideaal); in praktijk (bij mij althans) begint bij 60 en eenmaal warm tussen 0 en 30 afh. van toerental. De synchronisatie van de toeren en oliedruk hoort juist zo, de oliepomp is mechanisch gekoppeld aan de krukas dus als deze laatste harder draait, maakt de oliepomp ook meer toeren en stijgt de druk. Maar dat de auto met koude motor maar 35 geeft is niet gebruikelijk. Je zou na moeten vragen wat voor olie erin zit (hoge dan wel lage viscositeit). Het kan ook dat de auto voordat je bij de garage kwam een beetje warmgereden was (dat de olie dus nog een beetje warm was)...
We zullen het snel genoeg weten. De koop is rond, dus ze staat binnen een paar weken voor de deur. En wat mij betreft is een bezoekje aan *** gemodereerd . tegen reclame policy ***
de eerste rit die we maken. Ik ben wel jaloers op jullie kennis, wat dat betreft heb ik nog een lange weg te gaan.
Bas
de eerste rit die we maken. Ik ben wel jaloers op jullie kennis, wat dat betreft heb ik nog een lange weg te gaan.
Bas